Maja87 og Lillegulls dagbok<3<3<3

Hurra for 36 uker :)
4 uker til termin <3
I det siste har jeg jo vært veldig utålmodig, og har ønska at prinsessa kom før pga alle kynnerne7maseriene mine...
Men iforrige uke kjøpte vi jo oss hus, som vi flytter inn i 1 april..altså 13 dager før termin...og da føler jeg hun kan holde seg inne til da, så jeg får satt på plass det viktigste og flytta iallefall... meeen det begynner jo å bli så tungt..
Ryggen verker, dåsa verker, magen verker, fotene verker..og ,de maseriene plager vettet av meg..i tillegg har jeg blitt kvalm..
Meeen, det er vel sånn på slutten ;) og prinsessa er SÅ verd det <3

Nå må jeg begynne å pakke ;)
 
1 uke til jeg går ut i perm, og 28 dager til termin...
Tror kanskje det kommer til å bli noen uendelige lange dager, iallefall frem til 1 april, da vi overtar huset.
Formen er ikke helt på topp..sliter med de maseriene.. igår hadde jeg de så å si hele dagen med 10-13 min mellomrom.
hadde ufattelig vonde mensmurringer, nesten krampe og nepress.. var på ikea, og ja jeg gikk som ei GÅS! huff...
Tror ikke jeg kommer meg gjennom en fødsel om jeg skal gå sånn i 4 uker, eller mer....
i tillegg er jeg mye kvalm...må liksom spise nå for å ikke brekke meg..
Svangerskapskontroll hos lege igjen idag... :)
 
Lykke til hos legen i dag.[:)] Drømte faktisk at du fødte i natt, og at babyen din kunne gå.. Haha.. Snodig.. Spørs om ikke det siste jeg leste her i går var nicket ditt.. [8D] Uansett lykke til i dag!! Kanskje du forresten skulle bedt om en sykemelding den siste uken, sånn at du får litt tid til å lagre litt energi? Kommer en tid etter fødsel og, som legen min sier til meg. [:)]
 
ORIGINAL: Eplefrøet

Lykke til hos legen i dag.[:)] Drømte faktisk at du fødte i natt, og at babyen din kunne gå.. Haha.. Snodig.. Spørs om ikke det siste jeg leste her i går var nicket ditt.. [8D] Uansett lykke til i dag!! Kanskje du forresten skulle bedt om en sykemelding den siste uken, sånn at du får litt tid til å lagre litt energi? Kommer en tid etter fødsel og, som legen min sier til meg. [:)]


Hoho gjorde du? kanskje jeg føder i helga? Hadde vært digg!
Alt gikk bra hos legen! hodet sitter bom fast, og alt var klart til en fødsel nå sa legen. Og hun trodde jeg kom til å føde snart..men man skal ikke TRO man skal VITE...
Er sykemeldt heldigvis, så har jo fri..men jeg får så dårlig samvittighet av å sove og hvile..så er nok litt min skyld og..
 
ORIGINAL: Maja87

ORIGINAL: Eplefrøet

Lykke til hos legen i dag.[:)] Drømte faktisk at du fødte i natt, og at babyen din kunne gå.. Haha.. Snodig.. Spørs om ikke det siste jeg leste her i går var nicket ditt.. [8D] Uansett lykke til i dag!! Kanskje du forresten skulle bedt om en sykemelding den siste uken, sånn at du får litt tid til å lagre litt energi? Kommer en tid etter fødsel og, som legen min sier til meg. [:)]


Hoho gjorde du? kanskje jeg føder i helga? Hadde vært digg!
Alt gikk bra hos legen! hodet sitter bom fast, og alt var klart til en fødsel nå sa legen. Og hun trodde jeg kom til å føde snart..men man skal ikke TRO man skal VITE...
Er sykemeldt heldigvis, så har jo fri..men jeg får så dårlig samvittighet av å sove og hvile..så er nok litt min skyld og..


Ja.. Skikkelig snodig drøm, for det var liksom Maja87 som fikk en baby som kunne gå.. [8D]
Så bra at alt sto bra til med deg og lillegullet. Godt å vite at hodet er på riktig vei, i hvert fall [:)] Men du.. Du skal ikke ha dårlig samvittighet for å hvile og sove. Det er en grunn til at du har behov for det!!! Ta vare på deg selv og prøv å slapp av både mentalt og fysisk, for snart er hvile og søvn luksusvare!!! [;)]
 
37 uker..
Ja nå er gullet ferdig. Trenger bare å legge på seg mere. Ufattelig at det bare er 3 uker og 3 dager til termin. Altså 24 dager.
Har skjedd en del i det siste. Hatt en ufin opplevelse på føden med ei jordmor som bare var gretten og sur...men går bra nå.
Fått veldig mye vann i kroppen, og vondt.
Har MYE mensmurringer hele tiden, nedpress, og regelmessige kynnere. Har også en sånn stikkefølelse, der det kjennes ut som om babyen skrur/presser seg nedover i bekkenet...snodig følelse, men vondt.
Går litt krokete pga at det kjennes ut som om hun kommer ut.
Ellers er jeg i full sving med pakking, da vi skal flytte. Ikke beste tiden å gjøre dette på, men sånn er det nå.

Har også fått masse råmelk, og puppene renner som bare det :) fint tegn! Så nå kan lille snuppa mi bare komme, I´m ready ;)

 
37+2:

Jadda...nååå er jeg lei. Vil bare ha ut prinsessa mi nå. Er så sliten. Sliten av disse kynnerne, magevondtene og menssmertene..
Og ungen er overaktiv...er aldri i ro lengre... + at jeg har begynt å få diare...stikkinger og boringer , nedpress..ja hva er det jeg ikke har...?!!
fanken...sytete idag...jaja..
 
38 UKER:

Jeei, da er det ikke lenge igjen nei... formen er så som så.... er en del kvalm, og magen er bare i veien..
I de siste dagene har jeg hatt litt trykk i endetarmen, og rygg, mensmurringer..så håper modningen er igang.
Skal på modningsakupunktur imorgen, og det blir spennende. Og lege på onsdag, så skal høre om hun sjekker modning da...
Blæ! så lei av sure, og "veslevoksne" jordmødre..
Har faktisk sovet godt de siste 3 nettene....hva skjer? Håper det er et tegn på at fødselen er rundt hjørnet....selv om vi er midt oppi flytting og styr..men prinsessa mi er viktigst uansett hva!

 
38+2

De to siste nettene nå og forholdsvis dagene og..har jeg hatt tak i rygg, intense menssmerter, vonde kynnere, løs mage og vært ekstremt kvalm..

Håper virkelig dette er et tegn på at fødsel nærmer seg..ellers kommer jeg til å bli gal om jeg skal gå sånn i 2-4 uker til...
Var på modningsakupunktur i går...og skal i morgen igjen...
Legen idag :D
 
38+3

Ja da har jeg nettopp kommet hjem fra min 2 time til modningsakupunktur..
Var til legen i går, og da sa hun at jeg var veldig moden, og at livmorhalsen var avflatet..
Tror imidlertid ikke at det trenger å ha noe å si for om jeg føder snart...Hun kjente babyens hode, så vi får satse på at alle disse vondtene jeg har hatt de siste 3 dager er tegn på at hun kommer snart. Har også hatt veldig mye mere vonde kynnere etter den 1 modningsakupukturen på tirsdag... fortsatt kommer det store mengder slim og gørr...og nettene er helt forferdelige med intense menssmerter og ryggvondt.
Nei, nå skal jeg slutte å analysere alle tegn, hallo, det er 14 dager til termin. Ender vel opp med at jeg må gå gravid i 4 uker til...........noe jeg ser veldig mørkt på.
Fin dag girls!
 
Da er jeg 39 berømte uker, og fortsatt like gravid...om ikke mere !!!
Veslejenta i magen, ser ut til å stortrives i magen til mammaen sin!
Kjenner at det virkelig begynner å bli slitsomt, og jeg ser ikke mye ende på dette..
Men min kjære samboer tror jeg føler mere at det nærmer seg nå?! eller er han bare lei av sutringa mi, hihi ?!
Hvem vet...

Hun kommer vel snart...
 
8 dager til termin...og jeg er sliten...og trøtt..sover stort sett ikke lengre..
Vondt overalt..men sånn er det vel.
Må bare bite sammen tennene. SK hos lege idag.
 
39+4

NÅ VIL JEG FØDE!
i ei uke har vi holdt på å flytta..og jeg har ikke skkurat liggi på latsida... kjenner det..Alt er dritvondt nå...vondt å gå, ligge, fungere i hele tatt...har bare lyst å grine....grine fordi jeg vil ikke ha vondt mere, grine fordi jeg vil se prinsessa mi...holde i henne.. har samtidig bare vonde kynnere som plager vettet av meg...

Og ista...rant det slim fra meg..jeg kjente at det rant og det var sikkert 4-5 spiseskjeer slim...WTF?!!!...håper det nærmer seg...

Jeg ble tøyd hos legen på onsdag, men ser ikke ut til å ha fungert særlig hittil.... KOM ut lille jente!
 
40 UKER...

Prinsessa lar vente på seg ja gitt... 3 dager til termin.. og det er ganske tungt nå...fått mega mye vann i fotene, så nå må jeg få prøve å få hvilet litt før hun kommer... Tok jo over huset vårt 1 April..og siden da, har det gått i ett med maling, innflytting, vasking, utvasking av leilighet ++++...så idag kjente jeg virkelig at jeg var sliten.
Stakkars mannen min jobber på dagen og kommer hjem til sur kjerring og jobber...får så vondt av ham, for han blir jo sliten og...men han koser seg...elsker å pusle med hjemmet :)
Ellers er jeg veldig hormonell og irritert på mamma for dagen...hun maser hver eneste dag, og kommer med alle mulige ting som hun tror er rett.... håper ikke jeg kommer til å være sånn etter fødselen..
Nå vil jeg bare at gullet vårt skal komme, så jeg får hilse pååååå!
Jordmor i morgen...gruer meg...hadde egentlig tenkt å avbestille hos henne, og bestille time hos legen i stedet.. det er hun sure, gamle... ååå.. men det viktigste er jo å få sjekka BT og at gullet har det bra..så må nok bare bite i det sure eplet!

cya...håper jeg har født neste gang jeg skriver :D
 
TORSDAG 14 APRIL.... 40+3 UKER PÅ VEI.. TERMIN DAGEN..
Og ingen liten prinsesse å se..
Egentlig er formen fin, men alt er så tungt nå...jeg er så tung...og alt er så vondt..
Tror sambo begynner å bli litt utålmodig og.. imorges sa han: enn når lillehuldra kommer ;) nååå..
Gleder meg, men nå kjennes alt bare rart ut..blandede følelser.. Føles ikke ut som om jeg kommer til å føde noen gang..

Meeeen, må vel bare vente da...vente å vente...

Krysser fingrer & tær for at lille skatten vår skjønner at hun må komme ut nå...<3[:D]

legger ved 40 ukers bilde...

 
40+4

venter og venter...lurer på om fødselen kanskje kan skje i helga..
I går fikk jeg mensmurringer igjen som kom og gikk...+ stråling nedover beina.. og dro ut for å klippe meg, men måtte bare dra hjem igjen fordi jeg ble så kvalm, og fikk så hyppige kynnere...
Akkurat det samme har jeg hatt i dag, så da krysser jeg fingrene for at snuppa kommer i helga :D
 
Back
Topp