Maja87 og Lillegulls dagbok<3<3<3

29 uker!

 
30 uker HURRRA!

nå begynner jeg å bli litt utålmodig..vil se prinsessa mi nå!
Plages fortsatt med masse kynnere, synkopetendenser og halsbrann. Men egentlig har jeg jo det fint i forhold til mange andre, så skal ikke klage.Er sykemeldt på 100% nå, og kommer til å være det til hun kommer. Kjenner det er bra altså.

Så nå har nedtellinga begynt for fullt.

 
31 UKER:

Wæææææ, tiden går fort nå, og det liker jeg. Gleder meg sånn til å se prinsessa mi.
Kjenner kroppen forandrer seg mer og mer. Fått mere vann i kroppen nå..hadde trange ringer om lørdagen..iiik!
og, halsbrannen plager meg fortsatt.
Plager meg også den soverytmen til vesla..om jeg drikker saft, kaldt vann eller trykker masse på magen så reagerer hun ikke..men når jeg ikke gidder å følge med begynner hun. Kjenner at jeg blir veldig fort bekymra og er livredd for at noe skal skje med henne. og tålmodigheten min har blitt satt på prøve ganske mange ganger nå, så stakkar den som plager meg, eller irriterer meg.Råmelk er noe som har begynt å lekke og..rart hvordan kroppen forbereder seg.
Enn at det er bare 9 uker og 3 dager til termin:)?
hjelpes, ...
Hun kan komme neste mnd liksom..
 
31 uker

 
31 uker

 
31+1:

Hurra, nå har jeg fått masse vann i kroppen..fingre og ansikt...dritt!
Skal til legen i morgen da...uff..
 
31+2:

Da har jeg vært til legen idag. Blodtrykket var fint, men mer enn før, så hun ba meg være obs på influensalignendesymptomer og hurtig vektøkning nå mot slutten. Kan være tegn på svangerskapsforgiftning.
Ellers tok jeg b12 sprøyte..trenger en liten piff nå før fødsel, og hun målte også symfyse som var 31 cm idag, og sjekket leie på gullet. Hun ligger godt planta med hodet festa i bekkenet...Ellers ville hun at jeg skulle på sjekk hver 14 dag fra nå av.
Hjertelyden var på 152, og hun har vært meget aktiv i hele dag... ;)
 
31+3:

Da har jeg vært ute og handla seng til prinsessa...
Var ute i 1 1/2 time, og det kom sikkert 100 kynnere! måtte bare dra hjem igjen..faen altså..
Så tror jeg bare skal dusje og lalle nå..
 
Da var sprinkelsenga til vesla vår på plass. Mangler bare sengehimmelen nå, men den venter vi litt med å sette på :)
Gleder meg sånn til å se henne nå ;) <3


 
32+1:

Hurra, ukene går..men alt for sakte synes jeg..Er vel fordi jeg er hjemme om dagene, og kjeder vettet av meg..vet jeg bør hvile og kose meg mest mulig nå før prinsessa kommer,men jeg får sååå dårlig samvittighet når jeg sover lenge, og ikke gjør en dritt om dagene.
I går gikk jeg meg tur, og det trur jeg jammen jeg skal gjøre i dag og. Har godt av litt frisk luft.

Ikveld skal vi å hente vogna og bilstolen. GLEDER meg!
hihi
Legger ut bilder av 32+1 ukers magen.Ser ikke noe forskjell fra uke 27 jeg...

 
32+1

 
32+2:

Da har vogna og bilstolen kommet i hus <3
Å som jeg gleder meg til prinsessa vår kommer nå. Er strålende fornøyd med både vogn og bilstol. Kjøpte også adapter
slik at vi kan sette bilstolen på understellet til vogna....:)
Ble litt dyrere enn vi hadde tenkt fra begynnelsen av, men er glad det ble dette. Ble 12500 for bilstol og vogn.


Ellers idag, så har jeg hatt ei skikkelig vond natt.. Hadde kjempevondt i magen i hele går, og hadde mange vonde kynnere...på slutten av dagen, hadde jeg sånn nedpress at jeg såvidt fikk til å gå. Så sov ganske dårlig i natt..
Men sov ut litt på morgenen idag...
 
32+6:

Hilluen..jaja, det nærmer seg, det nærmer seg..
Imorgen er jeg 33 uker, og det vil si 8 mnd på vei. 12 dager til jeg er høygravid og 12 dager til min bursdag :)
Hiv og hoi hvor det går..
Har alt klart nå..har bare nå ullbodyer og ullstrømpiser som mangler..ellers er alt klappet og klart til prinsessa vår kommer!
Håper virkelig at jeg slipper å gå over tiden, selv om jeg ikke tror det..men vet nå aldri.
Ellers har jeg gått opp ca 5 kg nå.. og jeg plages veeeldig med halsbrann og sure oppstøt. knasker lovehearts, link og gaviscon døgnet rundt..men dritten hjelper faen ikke!!! Sover veldig dårlig pga det og de harde kynnerne mine som kommer sånn ca hele tiden. Var til legen på fredag og hun sa bare: jaja, har jo ikke noe å si om hun kommer nå.. Men de har jo vært borti de med harde og vonde kynnere som har gått over tiden..så time will show..
Siden jeg er sykemeldt går jo dagene litt sakte.. Jeg har blitt litt dårlig i det siste til å sysselsette meg selv..strikker og gjør husarbeid.. siden jeg er så mye svimmel, så unngår jeg å ta buss, og da sier det jo seg selv hva jeg kan gjøre om dagene...NADA! bor jo ca 20 min med buss unna sentrum.

Vesla sparker ikke så mye lengre...bokser litt med armene, og rører mye på seg...nesten så det blir vondt noen ganger..kjenner at det har blitt trangere inni der. Er skikkelig spent nå på hvordan hun ser ut, og hvor mye hun veier og hvor lang hun blir..Bare hun er frisk er jeg fornøyd..:)

Kjenner jeg begynner å bli veldig spent på hele greia. Drømmer fødsel hver eneste natt..og kommer på ting jeg må pakke og gjøre klart hele tiden..
Nå skal jeg hive meg i dusjen og kanskje ut å gå en tur senere idag..Har såvidt begynt å få litt vondt i ryggen..så må prøve å røre litt på meg :)
 
Da har æ 33 fullgåtte uka..
Våknet til SMERTER i morges..har hatt mensmurringer i hele natt, og de var vonde...kynnere som har kjentes ut som de har stått på hele tiden... har murringer enda, men ble litt bedre etter jeg sto opp..
iiiik, kan bare tenke meg hvordan rier er...
 
34 uker gravid, og 45 dager igjen til termin....gud bedre som jeg gleder meg.
Idag har jeg ringt nav...er jo det der styret om at man må skrive en oppfølgingsplan etter 6 ukers sykemelding. Slipper heldigvis. Og snakket med de om foreldrepermisjonssøknaden og, og den blir behandlet i morgen :D hurra. alt ordner seg.
Ellers er formen opp ned...lagt på meg 1 kg i uka siden 3 feb. Er jo trill rund nå...bare vann heldigvis..
Blør mye neseblod, og ekstremt mye halsbrann.
Mye nedpress, og stikkinger i dåsa + at litt av slimproppen min har gått...lurer på hvor lenge det blir til hun drøyer med å komme.. Hun er nå iallefall aktiv i magen.

Idag skal jeg til jordmor kl 14.00, og jeg håper alt ser bra ut.

--------------------------------------------------------------------------------
Da har jeg vært til jordmor. Fått ei ny, siden jordmora mi går ut i permisjon straks.
Hun fant ut at hodet var bevegelig, ALTSÅ hun er ikke festet....guuud..men jeg stresser ikke. Hun ligger god ned mot bekkeninngangen..
Babyen var også litt stressa. Hadde en puls på 180, så måtte måle mange ganger..
Og blodtrykk har gått opp.. var 126/87 nå..og har ligget på 116/72...
Fortsatt mye vann i kroppen, og mye vonde kynnere.
 
34+1:
Hihi...det går fremover, og det er ikke lenge til prinsessa skal ut i verden!

Idag skal jeg på SPA med ei venninne og plaske og kose meg. Gleder meg. Blir lenge til neste gang :D

 
34+4

hurra, i dag er jeg høygravid! 40 dager til termin....rart..
har vært litt mye i det siste..har vært innom føden og ... har maserier så det holder. hadde 6 min mellom hver den 2 mars..på bursdagen min faktisk, og masse nedpress, murringer og stikkinger..livmorhalsen var litt kortere..og blodtrykket var 136/92..men neg.urin..

har de hver dag nå..kommer nå og da..og varer et par timer, for så å dabbe av igjen..
jeg bare håper jeg slipper å gå sånn over termin..

Ellers har jeg VELDIG dårlig matlyst om dagen..nå har jeg laga meg omelett, rundstykker, tatt meg en skyr..men ingen ting frister..så får prøve med melk og knaskegulrøtter...oh happy day!!!
det er helg da!
 
35 uker:
som tiden går.... ;) 2 uker til permisjon:)
akkurat nå er jeg faktisk ikke utålmodig..rart..kjenner det er mindre og mindre jeg får til pga magen...den er i veien på alt..får ikke til å ta på meg skoene, klippe neglene osv...slitsomt..samtidig som jeg hopper rundt på krykker etter lørdagens fall..
Anyway, vi fikk se prinsessa og hun var nydelig. ligger 3% under gjennomsnittet i vekst, og koser seg skikkelig i magen. Er meget aktiv da, og har en veldig høy puls...

slenger ut et magebilde...syns ikke magen vokser jeg..hehe..

 
35 uker

 
Da er det 35 dager til termin..og jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg nå :) det er så ufattelig rart at jeg skal bli mamma snart...
Magen er mye i veien nå, og siden jeg har vært litt handikappa pga vond fot etter jeg datt, så blir ikke akkurat ting bedre. har begynt å kjenne det i ryggen nå... grøss å gru håper ikke vesla venter til langt over termin. Det tror jeg må være den største skrekken min... Ellers så fikk jeg brev fra nav i går om at permisjonen er innvilget..så da er alt i orden der... hihi! Imorgen skal jeg på svangerskapskontroll hos legen..spent på blodtrykket mitt..har vært litt høyt i det siste og har veeeeldig mye vann i kroppen.. heldigvis har jeg hatt heeelt fin urin :) Nå mangler jeg bare å montere bilsete, ta opp vugga, og sette frem stellmatta så er alt klart til vesla vår kommer! Alt er såååå spennende nå. Har masse stikkinger, og mensmurringer ned i magen og rygg for tiden, og i dag kom det et lass med flytende og ganske så tjukk utflod... verste jeg har sett...lurer på hva som skjer neddi der...
 
Back
Topp