Maiskravla

Klokka mi viser 9999.

Så jeg bikker vel 10000 i dag også

God kveld.
Da var det søndag. Lang dag her idag. Blææ vil bare legge meg. Nå har jeg stryket guttenes skjorter og hent fram dressklær.
Jenta sine festdrakt henger og fram.
Da er barnas klær til 17 mai i boks. Må finne på hva jeg skal ha på meg.

Sol idag. Her sitter jeg og jenta og venter på at komme in på hørselstest og etterpå time med lege som har utført operasjon. Så er det at levere jenta på skolen og handle litt til imorgen.
Flagg er send med på skolen da barna skal øve i tog idag.

Ohh det var en veldig skuffet pasient mamma og lege på kontroll idag. Hørsel test viser en mye bedre men det er et nytt hull i den opererte trommehinnen. Dette var ikke greit .

Det har skyet over. I morges var det sol. Det et meldt regn fra 10 til en gang i morgen formiddag. Så, ja, det kommer nok og det blir en våt og kald nasjonaldag. Fare for snø. Neitakk.

Det har skyet over. I morges var det sol. Det et meldt regn fra 10 til en gang i morgen formiddag. Så, ja, det kommer nok og det blir en våt og kald nasjonaldag. Fare for snø. Neitakk.
Får det slutter regne sånn at dere får en fin nasjonaldag.
Her er det sol og 11 grader akurat nå, imorgen er det meld vind skyer og 6-7 grader når barnetoget skal gå.
Sko ønske dagens sol var imorgen istedenfor

Får det slutter regne sånn at dere får en fin nasjonaldag.
Her er det sol og 11 grader akurat nå, imorgen er det meld vind skyer og 6-7 grader når barnetoget skal gå.
Sko ønske dagens sol var imorgen istedenfor
Her regner det tett nå. Plask, plask.

Det skal der fortsette med til en eller annen gang i morgen, jeg skulle ønske det ga seg før 11 men yr antyder mer 15. Toget går 12-13 så det er litt for sent

Vi får bare vente og se og ta med parsplym

Er alt klappet og klart? Strøket og bakt?

Jeg skulle egentlig stryke i helga var planen.

Så, nå skal jeg bare legge minstemor, bake en kake til skolen og stryke 5-6 skjorter. Og noen flagg. Og kanskje skautet mitt. Eller i alle fall silkebåndet. Usikker på om jeg går med skaut, for skaut når det regner er kjipt.
Men det er så kaldt på ørene, så mamma mente jeg kunne ta bare sløyfa. Den knytter jeg rundt hodet etter å ha hatt på skautet vanligvis (dekker kanten på hodet) men kan jo gjøres uten skaut også. Det går over ørene. Det er nemlig KALDT ute

Alt er strøket. Det tar kortere tid enn jeg tror (evt har jeg enten blitt mer erfaren eller mer sånn "hvor nøye er det, under ei uniformsjakke/bunadsjakke/Cape" :))

Men det blir nok en fin dag. Satser jeg på

Gratulerer med dagen, hipp hurra. Håper alle får en fin dag.

Jeg startet dagen med en dusj, raskt og i tide til å høre slutten klokka sju.
Så delte jeg opp den gluten og laktosefri brownies jeg har bakt til skolen og innså at den er for våt i bunnen så jeg satte den i ovnen med undervarme så får vi se om den er bedre snart

Skal ordne til frokost og vekke ungene så de får høre den lokale salutten klokka åtte. (vekker dem ikke til sju når vi ikke har oppmøte før 11.30)

Snart en deilig frokost med jordbær på skivene for dem som vil og andre gode pålegg for den som ikke vil (mannen min har aldri skjønt dette. For meg og ungene er det himmel på jord. Helt ferskt syltetøy jo, kutter opp jordbær rett på skiva og strør på sukker) fast tradisjon 17.mai, noe jeg innser kan være dumt dersom gjeninnfører morgen - spilling og felles frokost fra neste år.... Den tid, den sorg.

Mens vinden river i flagget og det hagler mot vinduet, klipper jeg tuppen av et par hansker så guttungen skal fryse bittelitt mindre på fingrene mens han spiller.

Det blir en motvillig musikant, men jeg håper været bedrer seg, vi skal ikke gå før 12. (vel herfra 11, men toget starter 12)

Ha en fin 17.mai alle sammen:) Dagvakt på meg, så rett på dugnad etterpå. Skal likevel få i meg nok is i løpet av dagen:P

Været legger en demper på 17.mai feiringen her. Pluss etter en stor krangel i går, så er det mye som henger igjen. Prøver være positiv men alt føles ødelagt i dag...
Håper ting gikk/går seg til for dere.

Hos oss hadde vi mer eller mindre hver vår feiring. Vi spiste frokost sammen på morgenen og middag sammen ca 10 timer senere. I mellomtiden feiret jeg med ungene og han drev med dugnad, dels som kasserer i fau (=den som har ansvar for pengene) og dels hadde vi, altså han, kiosk - vakt. Jeg så ham innimellom og fikk en prat i ny og ne etter kioskvakta var over.

I dag skal vi slappe av, vaske festtøy og nyte at vi faktisk har fri 18. Mai, for jobb den dagen føles alltid så slitsomt. Man trenger litt hvile etter 17.

Fint å ikke måtte vekke ungene.

Jeg har jo ikke den evnen, jeg våknet kvart over seks. Minstemor har stått opp men de tre andre i huset sover.

Men når avisene er fulle av hva, vel, nettopp fulle folk har gjort i natt og det at det er fri i dag har medført enda mer fyll, ja, så er det kanskje ikke så dumt de årene det er hverdag 18. Mai

Men neste år er det jo på en fredag, som går rett inn i pinsen.

Ja travel natt for politiet. Over 100 oppdrag hadde politiet inatt.
Har aldri skjønt meg på det med at supe seg så full at det går over alle grenser hva man gjør. Utrolig trist når det går så langt for noen av de

Håper ting gikk/går seg til for dere.
Gjorde dessverre ikke det. Var 4 imot meg og mye personangrep. Avslørte hemmeligheter osv, skal ikke gå innpå det nå da disse 4 er nå kuttet ut fra mitt liv.

17.mai ble koselig, til tross været ødelag mye. Hadde gledet meg å gå tog med lillemor, men den gang ei, så ble veldig skuffet og nedfor i går. Eneste som gjorde opp for alt dette trassige var familien og god mat med dem, og se lillemor leke og le og ha det gøy, er jo hennes dag så prøvde ikke la dette ødelegge for henne. Kommer heldigvis flere 17.maier❤️

Last edited:
Back
Topp