Mai 2025

Og du er velkommen i juni gruppa du og! Siden klinikkene som oftest er stengt i juli så hadde vi ikke noe juli-gruppe i fjor ihvertfall, ble til at vi brukte juni-gruppa :)
Takk fine :Heartred Får se hvordan syklusen oppfører seg, tutler meg kanskje inn i juni-gruppa etter hvert om jeg rekker innsett i sommer :smiley-angelic001 Og sniker sikkert litt også for å se hvordan det går videre med dere jeg har fulgt her i mai!

Jeg kan settes på ikke gravid :( @Hassel

Blenda test i dag på 12 dpo. Men heldigvis skal jeg gå rett på nytt forsøk når mensen kommer med klinikkbytte til det private hos Aleris Oslo.
Veldig leit at det ble sånn. Men veldig spennende med nytt forsøk og ny klinikk! Og at du kan starte med en gang. Der private er dyrt. Men jammen er der noen fordeler også. Lykke til med ny runde :Heartpink

Veldig leit at det ble sånn. Men veldig spennende med nytt forsøk og ny klinikk! Og at du kan starte med en gang. Der private er dyrt. Men jammen er der noen fordeler også. Lykke til med ny runde :Heartpink
Tusen takk :HeartredJammen er det dyrt ja! Etter 6 innsett i det offentlige der jeg følte at det ble gjort lite for å møte min historikk med aborter. Så ble det på tide å prøve i det private :Heartred

Jeg hadde uttak på onsdag, og fikk ut 8 egg. Jeg var så fornøyd - men så kom den mindre positive beskjeden i dag, bare 2 av 8 hadde blitt befruktet! 5 stk var umodne, og er kanskje en som kan komme seg?… men hva er greia? På det forrige uttaket jeg hadde nå i mars/april så de 16 egg på ultralyden før uttaket, men det ble bare 5 egg av det. Bare ett egg som ble befruktet. Da snakket sykepleieren om at det antageligvis var blitt gjort uttak for sent, for jeg hadde på kontrollen to dager før en follikkel som allerede var 24 mm. Pluss flere andre store. Er det timingen som er feil da? :dontknow Hvis noen har noen tanker, så må dere gjerne dele.
Støtter dobbelt trigger! Jeg har også flere umodne ( også på uttak dag 14), men det hjalp med dobbelt trigger. Vokser de ujevnt? Mine gjør det, og selvom jeg får ut 10 -14 egg så blir det ofte kun 5-6-7 som blir befruktet.

Synd legen ikke informerte litt mer. Jeg tror at du kommer over 15mm i follikelstørrelse på mandag i og med at den skal vokse 1-2mm til dagen❤️ Slimhinnen kommer også til å bli større enn 5mm, men usikker på hvor fort den vokser til dagen. Vær snill mot deg selv i helgen og ønsker deg masse lykketil på mandag❤️
Ah ja, det var jo noe sånt jeg ønsket at han informerte om :smiley-ashamed004 da jeg nevnte muligheten for å sette ovitrelle på mandag, hastet han oss nesten bare ut og mumlet "vi får se på mandag", så gikk nesten med flere spørsmål enn da jeg kom :bag:
Tusen takk :Heartpink

Kjedelig å måtte avbryte uten uttak, men synes det var himla godt å slippe alle sprøytene som ikke ga noe utdeling. Satser frisk fremover mot neste syklus i juni og undersøker bytte av medisiner. Brukte Menopur nå, og legen anbefaler Gonal-F. Jeg vil heller ha Pergoveris (grunnet godt resultat før), så vi får se. Mulig mer tester.

Kanskje jeg ser noen av dere i juni prøver gruppa når den kommer.

Masse lykke til alle! Og gratulerer til de gravide❤️
Så rart at de foreslår Gonal F, siden du også er i 40-årene. Det ville jeg hørt med dem om hvorfor, siden Gonal F ikke inneholder LH hormon. Det gjør både Pergoveris og Menopur… og det er jo ofte bra for oss «eldre». Men det kan jo være de ser noe hos deg som gjør at de tenker du ikke trenger det?

Hahaha, fantastisk! Great minds :cool:

Da ønsker jeg alle som skal ha forsøk i juni masse lykke til. Selv skal jeg fokusere på eksamener i noen uker fremover nå, og samtidig håpe at syklusen ikke blir så lang som jeg kjenner at jeg frykter litt akkurat nå.

Oppdaterer såklart lista her inne videre inntil alle som føler mest tilhørighet til mai er i mål, men er nok mindre aktiv frem til eksamener er overstått, så husk å tagge når dere ønsker oppdateringer :Heartred
Masse lykke til med eksamen og med innsett Hassel !! :Heartpink :Heartpink :happy:

Så rart at de foreslår Gonal F, siden du også er i 40-årene. Det ville jeg hørt med dem om hvorfor, siden Gonal F ikke inneholder LH hormon. Det gjør både Pergoveris og Menopur… og det er jo ofte bra for oss «eldre». Men det kan jo være de ser noe hos deg som gjør at de tenker du ikke trenger det?
Jeg var også litt overrasket, men overlegen på CFC har drevet med IVF i 40 år, så det er nok en god begrunnelse. Men, det kan allikevel ikke være rett for meg. ChatGTP hjalp meg sammenligne. Så det faller på om jeg bør ha LH støtte eller ei. LH nivået mitt er relativt normalt. Allikevel fikk jeg to blastocyst på Pergoveris i 2023, så holder en knapp på det + dobbel trigger. Min norske gynekolog støtter det.

MenopurhMG: FSH + LHUrinbasert (fra postmenopausale kvinner)Inneholder både FSH og naturlig LH-aktivitet
Gonal-fRekombinant FSHBioteknologisk fremstiltInneholder kun FSH, ingen LH
PergoverisRekombinant FSH + rekombinant LHBioteknologisk fremstiltFast kombinasjon i forholdet 2:1 (FSH:LH)

Tror UL passer perfekt til mandag! Som @Chansey skriver så vokser folliklene 1-2 mm per døgn i naturlig syklus. Så tviler du får positiv EL test før UL på mandag. Men god sjangse for at det er klart til å sette ovitrelle mandag kveld!
Og kravet til slimhinne er foressten 7 mm, selv om de helst vil den skal være litt mer :) Ville ikke bekymret meg for at den ikke er klar enda, for mange (inkl meg) vokser den mye på slutten når follikelen blir større :love2
Åh, takk for oppmuntrende ord :Heartpink jeg fikk valget om UL mandag eller tirsdag, men jeg tok mandag i håp om å unnslippe spontan eggløsning på man/tir og dermed avbrutt. Men da lover det jo hittil godt :shy:

Støtter dobbelt trigger! Jeg har også flere umodne ( også på uttak dag 14), men det hjalp med dobbelt trigger. Vokser de ujevnt? Mine gjør det, og selvom jeg får ut 10 -14 egg så blir det ofte kun 5-6-7 som blir befruktet.
Follikklene var mye mer jevne denne runden med pergoveris, enn når jeg brukte rekovelle, så tenker jo i hvert fall at det er positivt! Hvilken medisin er det du har brukt?

Follikklene var mye mer jevne denne runden med pergoveris, enn når jeg brukte rekovelle, så tenker jo i hvert fall at det er positivt! Hvilken medisin er det du har brukt?
Pergoveris er den som absolutt har gitt best kvalitet på mine forsøk. Dobbel trigger med både ovitrelle og gonapeptyl. Da har jeg faktisk greid å få 2 blastocyster ene runden.

Pergoveris er den som absolutt har gitt best kvalitet på mine forsøk. Dobbel trigger med både ovitrelle og gonapeptyl. Da har jeg faktisk greid å få 2 blastocyster ene runden.
Så fint å høre :Heartred Da vet jeg hva jeg skal be om ved ett evt nytt uttak.

@norri Samme som resten over her: Pergoveris + dobbelt (men dobbelt dobbelt for meg med 2 av hver) med Ovitrelle og gonapeptyl gav meg 4 egg fra 4 eggposer. 3 var modne og befruktet, 2 ble blasto meg god kvalitet på frys. Forrige runde Pergoveris + enkelt Ovitrelle og 2 gonapeptyl, 2 eggposer, ett egg. Men det ene ble en 5AA blasto. Så best effekt av dobbel av begge for meg, men der handler om opptak V medisin og høy bmi antakelig. Uansett, tommel opp for dobbel trigger. Men må jo satse på at du aldri trenger å teste det ut da :Heartpink

Jeg har brukt Gonal f, Pergoveris og Meriofert. For meg har jeg hatt best resultat på Meriofert. Den ligner litt på Menopur, tror jeg? Jeg har absolutt troa på å bytte medisin underveis. Vi er individuelle mennesker og selvom det ikke slår ut på noen forskning så tror jeg vi kan respondere forskjellig på forskjellige medisiner.

Back
Topp