Mai 2025

Ah… det gikk som jeg fryktet på UL i dag. CD11/stim dag 10, og ingen follikler verdt å gå videre med. Dette har aldri skjedd meg før. Veldig skuffet, men har et håp om å gjøre ny stimulering neste syklus. Vet at duostim kan gi gode resultater. Får høre hva klinikken mener.
Så utrolig lei beskjed å få :sad010
Det er lov til å være både skuffet, lei seg og sint, tillat deg selv å føle alt det som måtte komme. Sender en stor trøsteklem, og håper du får bedre resultater neste syklus :Heartpink

Så utrolig lei beskjed å få :sad010
Det er lov til å være både skuffet, lei seg og sint, tillat deg selv å føle alt det som måtte komme. Sender en stor trøsteklem, og håper du får bedre resultater neste syklus :Heartpink
Tusen takk <3 dette skulle bli mitt siste forsøk, men uten et fullverdig forsøk kan jeg ikke gi meg. Godt å ha en gynekolog som er støttende og som tror det er håp for denne gamle livmora :)

Takk <3 Ja, det var veldig leit. Prøver å ikke tenke å alle pengene jeg har brukt på å ikke forsøke en gang. Jeg skal finne motet igjen (etter litt depping med vin og sjokolade)
Var det slik at mye av pengene du hadde brukt til nå var på medisiner? Kan du ikke få nesten alle medisinene til neste forsøk dekket av Helfo da, hvis du hadde brukt ca. 18K nå? :Heartred

Nyeste test, men vet ikke om den er kunstig sterk fordi jeg har holdt meg så lenge. Ikke drukket siden i går eller tisset siden kl 8

Vedlegg

• IMG_3984.jpeg
    IMG_3984.jpeg
    1,6 MB · Visninger: 68
  • IMG_3985.jpeg
    IMG_3985.jpeg
    972,8 KB · Visninger: 66
Var det slik at mye av pengene du hadde brukt til nå var på medisiner? Kan du ikke få nesten alle medisinene til neste forsøk dekket av Helfo da, hvis du hadde brukt ca. 18K nå? :Heartred
Jeg har brukt mye penger på medisiner og privat gyn timer (behandles i København). Sikkert nærmere kr 20.000. Bakstreveresk lovverk og håndterning fra Helfo, men jeg får ikke noe dekt. Grunnen er at jeg har barn som er unnfanget før ny bioteknologilov trådde i kraft i Norge i 2020. Åpentbart ønsker jeg å bruke samme donor når det er mulig (regelverket i Norge er uklare her). Helfo støttet medisiner til to forsøk i 2023, men så neste forsøk i 2024 (#3) fikk jeg avslag. Uansett, er dette mitt 4 IVF forsøk (for barn 2) og det dekkes ikke.

Nyeste test, men vet ikke om den er kunstig sterk fordi jeg har holdt meg så lenge. Ikke drukket siden i går eller tisset siden kl 8
Den er jo kjempefin. Og det for veldig mange funker det bedre å teste på dagens andre urin enn på første. Jeg kan ikke teste på morgenurin. Altfor «tynn».
Og vanskelig å vurdere ulike klokkeslett mot hverandre. Hadde tatt en i morgen på samme måte som den tok nå til samme tid. Får best inntrykk da vil jeg tro.

Last edited:
Den er jo kjempefin. Og det for veldig mange funker det bedre å teste på dagens andre urin enn på første. Jeg kan ikke teste på morgenurin. Altfor «tynn».
Og vanskelig å vurdere ulike klokkeslett mot hverandre. Hadde tatt en i morgen på samme måte som den tok nå til samme tid. Får best inntrykk da vil jeg tro.
Ja lurt! Tok også hcg-prøve i dag, og skal ta mandag. Da får jeg se om det utvikler seg riktig :Heartred

Hurra, CD1, og syklusen for første fryseforsøk.
Herregud, så spennende og nervepirrende. Og skummelt. Skal ha 5mg letrozol fra CD3-CD7. Dobbelt Ovitrelle for eggløsning også denne gangen. Første ultralyd på CD9. Tusen tanker om alt som kan gå galt, naturlig nok. Men får samle opp alle spørsmål til legen neste uke.
Innsett blir først i juni, men henger her så lenke likevel:happy:

Krysser fingrene. Synes det ser veldig lovende ut foreløpig. Håper du klarer å nyte det litt :Heartpink
Tusen takk!:Heartred Jeg bare skjønner ikke hva som skjedde i dag tidlig, den ene kunne jo omtrent vært samboeren min sin test, den var så svak :hilarious: Men herregud jeg skal slutte å klage og heller være takknemlig, irriterende å høre på at en med faktisk positive tester syter, hadde klikka haha

Jeg kan settes som ruger <3

Ingen av de 3 andre eggene hadde falt fra og skal dyrkes videre til blastocyst til dag 5/6
Men de gjenværende eggene hadde kun delt seg til 6/7 celler og ikke 8 (dag 3).

Er det noen som har erfaring litt treige egg i starten som allikavel utvikler seg som de skal videre? Eller ikke?

Har så lyst å få et egg eller to på frys, men tørr ikke helt å håpe på det☺️

Tusen takk!:Heartred Jeg bare skjønner ikke hva som skjedde i dag tidlig, den ene kunne jo omtrent vært samboeren min sin test, den var så svak :hilarious: Men herregud jeg skal slutte å klage og heller være takknemlig, irriterende å høre på at en med faktisk positive tester syter, hadde klikka haha
Ikke tenk på det da. Vi er ganske mange her som her stresset over styrken på strekene på tester. Kjenner følelsen :happy: hva med å plukke bort, eller dekke over, slik at du bare har én test (helst fra ca samme tidspunkt) hver dag på oversikten? Mye lettere å se stigningen da tenker jeg. Når det er ca 24 timer mellom:happy: går du vite hcg svar i dag eller?

Ikke tenk på det da. Vi er ganske mange her som her stresset over styrken på strekene på tester. Kjenner følelsen :happy: hva med å plukke bort, eller dekke over, slik at du bare har én test (helst fra ca samme tidspunkt) hver dag på oversikten? Mye lettere å se stigningen da tenker jeg. Når det er ca 24 timer mellom:happy: går du vite hcg svar i dag eller?
Jo, det er veldig lurt tips! Jeg prøvde faktisk å kun sammenligne de testene fra samme tid, siste tre dagene, og det virket ganske bra da! Får vite det i morgen tror jeg :Heartred jeg tok den for sent for å rekke å få den i dag

Vet noen hvor lang kø det er på nytt fryseforsøk med OUS?
Lang kø. Etter at jeg ikke ble gravid, får jeg ikke nytt uttak før i august. Forstod det slik at det var samme timeløsning på frys og uttak.

Jeg valgte å heller gå privat...

Lang kø. Etter at jeg ikke ble gravid, får jeg ikke nytt uttak før i august. Forstod det slik at det var samme timeløsning på frys og uttak.

Jeg valgte å heller gå privat...
Så utrolig kjedelig, det skjønner jeg da..

Hurra, CD1, og syklusen for første fryseforsøk.
Herregud, så spennende og nervepirrende. Og skummelt. Skal ha 5mg letrozol fra CD3-CD7. Dobbelt Ovitrelle for eggløsning også denne gangen. Første ultralyd på CD9. Tusen tanker om alt som kan gå galt, naturlig nok. Men får samle opp alle spørsmål til legen neste uke.
Innsett blir først i juni, men henger her så lenke likevel:happy:
Så spennende! Jeg skal snakke med legen imorgen, veldig spent. Men ingen mens enda her i gården… Jeg venter og venter. Men den har jo ikke hatt vane for å komme for tidlig akkurat! Det kjennes som om den er rett rundt hjørnet iallfall :hilarious:

Så spennende! Jeg skal snakke med legen imorgen, veldig spent. Men ingen mens enda her i gården… Jeg venter og venter. Men den har jo ikke hatt vane for å komme for tidlig akkurat! Det kjennes som om den er rett rundt hjørnet iallfall :hilarious:
Det blir spennende å høre! Håper mensen kommer raskt så vi blir jevne nå også :laughing002

Jeg kan settes som ruger <3

Ingen av de 3 andre eggene hadde falt fra og skal dyrkes videre til blastocyst til dag 5/6
Men de gjenværende eggene hadde kun delt seg til 6/7 celler og ikke 8 (dag 3).

Er det noen som har erfaring litt treige egg i starten som allikavel utvikler seg som de skal videre? Eller ikke?

Har så lyst å få et egg eller to på frys, men tørr ikke helt å håpe på det☺️
Vi hadde en som utviklet seg treigt fra dag 4 til dag 5 (så ikke så tidlig da), men den endte med å bli en dag 6 blasto :-)

Back
Topp