@Hassel det er du som oppdaterer listen?Jeg fikk positiv test i dag også. Men hcg blodprøver de neste dagene, så får jeg bare krysse fingrene for at det fester seg ordentlig til en spire denne gangen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
@Hassel det er du som oppdaterer listen?Jeg fikk positiv test i dag også. Men hcg blodprøver de neste dagene, så får jeg bare krysse fingrene for at det fester seg ordentlig til en spire denne gangen![]()
Oi, litt å fordøye ja! Kjenner igjen den akutte skuffelsen, men det høres ut som det er klart beste løsning her og da er det også litt lettere å komme seg over. Fryseforsøk har jo nå faktisk bittelitt høyere suksessrate enn fersk i mange av de nyeste studiene. Jeg tenker totalfrys på oss begge nå og så kjører vi parallelt løp hele veien i samme termingruppe!!I dag ble det mye info.
Fører ringte embryologen. Vi har 2 egg si. Har delt seg i 4 og et som har delt seg i 2. ingen fragmentering i noen av dem. Embryologen mener de to som har delt seg i 4 minner veldig om embryoet jeg hadde i forrige forsøk (samme embryolog) og er det kan har delt seg i 2 kan hente seg inn og bli med videre. Så foreløpig er hun positiv.
En liten stund etter ringte sykepleier. Hun sa at legen hadde sittet og sett på forrige forsøk, og sett på blodprøvesvarene mine fra fredagen (de før svarene i hele tall, og må innhente desimalen fra fürst, jeg skjønte det ikke helt). Uansett så hadde jeg 4,6 i progesteron dagen før jeg satte trigger, og dermed er risikoen for overmoden slimhinne så stor at de vil gjøre totalfrys.
Først akutt skuffet, men så kjenner jeg det er greit. Vil jo ikke kaste bort et embryo på en slimhinne som ikke er mottakelig. Vet jeg her sagt det før, men er altså så fornøyd med legen min! Men totalfrys. Det her jeg ingen oversikt over. Har ikke tenkt tanken at jeg skulle måtte forholde meg til fryseforsøk.
Så da blir det totalfrys på meg også da @Hassel
Eller avbrutt. Vet jo ikke om det blir noe å fryse.

Så fantastiske nyheter å åpne BV til etter en lang dag!!! SÅ glad på dine vegne, selv om jeg skjønner behovet for å ikke juble for høyt så tidlig er det tross alt ingen nyheter som kunne vært bedre akkurat nå. Krysser alt jeg har for at dette holder hele veien. Oppdaterer listen@Hassel jeg kan settes som gravid, men jeg klarer ikke å juble helt. Begge blodprøve tilsier det. Gravitetstestene sier også det. Jeg tror på det etter uke12Litt for mye skuffelser etter skuffelser at jeg bare håper den sitter hele veien. Er mer livredd enn glad akkurat nå.

Gratulerer masse med positiv test! Håper på fine blodprøver de neste dagene@Hassel det er du som oppdaterer listen?
Ja, oppdaterer listen. Takk som tagger, går fort i svingene her så er lett å gå glipp av Akkurat det synes jeg høres ut som en helt strålende plan! Jeg er medOi, litt å fordøye ja! Kjenner igjen den akutte skuffelsen, men det høres ut som det er klart beste løsning her og da er det også litt lettere å komme seg over. Fryseforsøk har jo nå faktisk bittelitt høyere suksessrate enn fersk i mange av de nyeste studiene. Jeg tenker totalfrys på oss begge nå og så kjører vi parallelt løp hele veien i samme termingruppe!!![]()

Jeg har også sett den statistikken! Deler litt av nerdingen min rundt det, siden jeg tenker du også kan synes sånt er interessantAkkurat det synes jeg høres ut som en helt strålende plan! Jeg er med![]()
Ja. Jeg har også sett det. Og både hos Medicus og Hausken er det høyere suksessrate med fryseforsøk enn mer ferskforsøk hos de som er 40+. Som jo er interessant. Men først må det bli noe som kan fryses. Lurer på om de fryser dag 4, eller om de jobber på lørdag. Embryologene gjorde det sist hvertfall.
Jeg har en teori om at de forskjellene ikke kun skyldes forskjell mellom fersk og frys, men også forskjell mellom pasientpopulasjonen som ender med ferskforsøk vs. den som ender med fryseforsøk. De som har fryseforsøk må jo nødvendigvis ha fått noe på frys først, som betyr at de 1) oftest har fått embryo som klarer seg til blasto (selv om jeg vet at i hvert fall Hausken også fryser 3- og 4-dagers) og 2) oftere har fått mer enn ett godt embryo. Altså i snitt en gruppe med bedre resultater, om det gir mening. Ikke for å si at jeg ikke har minst like troa på fryseforsøkene altså, men tror kanskje statistikken overdriver forskjellen litt. Men uansett - det er minst like bra, om noe bedre, for utfallet.
Der er helt sant. Og mange har jo da også hatt et ferskforsøk i forkant som ikke har blitt noe. Som teller negativt på fersk statistikken, og positivt på frys statistikken. Så jeg tenker vel at det i realiteten antakelig er noe jevnere. Eller at statistikken ikke kan leses helt bastant. Og som så vil jeg jo tro det er flere enn meg i den aldersgruppen som får et egg som klarer seg til innsett, og ingen på frys. Som jo også på en måte gjør statistikken mindre representativ.Jeg har også sett den statistikken! Deler litt av nerdingen min rundt det, siden jeg tenker du også kan synes sånt er interessantJeg har en teori om at de forskjellene ikke kun skyldes forskjell mellom fersk og frys, men også forskjell mellom pasientpopulasjonen som ender med ferskforsøk vs. den som ender med fryseforsøk. De som har fryseforsøk må jo nødvendigvis ha fått noe på frys først, som betyr at de 1) oftest har fått embryo som klarer seg til blasto (selv om jeg vet at i hvert fall Hausken også fryser 3- og 4-dagers) og 2) oftere har fått mer enn ett godt embryo. Altså i snitt en gruppe med bedre resultater, om det gir mening. Ikke for å si at jeg ikke har minst like troa på fryseforsøkene altså, men tror kanskje statistikken overdriver forskjellen litt. Men uansett - det er minst like bra, om noe bedre, for utfallet.
Embryologene på Medicus jobber alltid i helg fortalte de meg, det er alltid så mye som må gjøres der i helgene også. Så avgjørelsen om når de fryses tas heldigvis 100% ut fra når det er best for embryoene![]()
Jepp, det er nettopp sånn jeg tenker også. Det er jo sånn det blir når det publiseres helt ukorrigert statistikk, kontra forskning hvor de oppgir hva det er justert for og ikke og hvor man prøver å få så sammenlignbare grupper som mulig. Det er de jo ikke her.Der er helt sant. Og mange har jo da også hatt et ferskforsøk i forkant som ikke har blitt noe. Som teller negativt på fersk statistikken, og positivt på frys statistikken. Så jeg tenker vel at det i realiteten antakelig er noe jevnere. Eller at statistikken ikke kan leses helt bastant. Og som så vil jeg jo tro det er flere enn meg i den aldersgruppen som får et egg som klarer seg til innsett, og ingen på frys. Som jo også på en måte gjør statistikken mindre representativ.
Det er bra. Jeg antar at de helst fryser når det er blitt blasto? Jeg har begynt å få et håp om at jeg kanskje kan få to som klarer seg til blasto denne gangen. Det er skummelt. Fallhøyden blir veldig stor. Har så tiltro til hun embryologen. Hun er bare nydelig!
Jeg skal også ha totalfrys denne runden (gitt at det blir noen å fryse selvfølgelig! Jeg får nærmere beskjed imorgen). Siden vi hadde uttak samme dag kan jeg bekrefte at de jobber på 17.mai. Jeg får beskjed på 17. om hvor mange som har klart seg til frys. De pleier å ringe etter at embryoene er fryst, så de ser at alt har gått bra. Du får sikkert det sammeAkkurat det synes jeg høres ut som en helt strålende plan! Jeg er med![]()
Ja. Jeg har også sett det. Og både hos Medicus og Hausken er det høyere suksessrate med fryseforsøk enn mer ferskforsøk hos de som er 40+. Som jo er interessant. Men først må det bli noe som kan fryses. Lurer på om de fryser dag 4, eller om de jobber på lørdag. Embryologene gjorde det sist hvertfall.

Krysser for at det fortsetter med gode nyheterJeg må moderere meg til nest beste nyhet. Fikk jo ok nyheter selv og enhver er seg selv nærmest.Men likevel. Du er gravid! Herregud så sprøtt
![]()
Åh tusen takkHelt fantastisk, gratulererJeg har skikkelig troa på at dette skal gå bra siden blodprøvene bekrefter
![]()
Ønske deg masse lykketilJeg fikk positiv test i dag også. Men hcg blodprøver de neste dagene, så får jeg bare krysse fingrene for at det fester seg ordentlig til en spire denne gangen![]()
Tusen takk fine degSå fantastiske nyheter å åpne BV til etter en lang dag!!! SÅ glad på dine vegne, selv om jeg skjønner behovet for å ikke juble for høyt så tidlig er det tross alt ingen nyheter som kunne vært bedre akkurat nå. Krysser alt jeg har for at dette holder hele veien. Oppdaterer listen![]()
Virker som vi blir en liten gjeng herfra med videreJeg skal også ha totalfrys denne runden (gitt at det blir noen å fryse selvfølgelig! Jeg får nærmere beskjed imorgen). Siden vi hadde uttak samme dag kan jeg bekrefte at de jobber på 17.mai. Jeg får beskjed på 17. om hvor mange som har klart seg til frys. De pleier å ringe etter at embryoene er fryst, så de ser at alt har gått bra. Du får sikkert det samme
Jeg skjønner at du er skuffet, samtidig er det jo hyggelig at noen kjente fjes følger over til juni-gruppa! Både du og @Hassel og jeg har jo faktisk ganske like løp nå!
Hvilken lege går du til? (Send meg gjerne melding hvis du ikke vil skrive navn åpent!) Jeg hadde en fantastisk lege på egguttak som jeg ikke har hatt før (som er helt utrolig fordi jeg har jo gått ned gangene der de siste 2 årene). Vurderer å bruke han hvis jeg må ha en runde til…
Skal du ha innsett allerede på neste syklus hvis du får noe på frys? Jeg må ha pausesyklus imellom, men tror kanskje det er fordi jeg satte kun Gonapeptyl uten noe Ovitrelle som trigger, så da kjører de "alltid" pause det slik jeg forsto det fordi syklusen etter blir litt tullete.
Hei @Chansey så kjekt å høre dine gode nyheterKrysser for at det fortsetter med gode nyheterGanske sprøtt!!
Åh tusen takkHåper det holder.
Ønske deg masse lykketilJeg tok tester 11-14DPO. Var nervevrak frem til blodprøvene. Krysser alt for at du får fin blodprøve svar
![]()
Det er helt sant. Jeg håper vi kommer oss over i neste gruppe vi også, så blir vi flere kjente. Er så spent på de embryoene. Embryologen ringer meg med oppdatering hver dag. Og det funker best for meg. Ellers hadde jeg bare gått og ventet på negativ telefon. Hun har tilbudt meg det begge gangene. Skjønte vel hvor nervevrak jeg var forrige gang da jeg fikk ut kun ett egg.Jeg skal også ha totalfrys denne runden (gitt at det blir noen å fryse selvfølgelig! Jeg får nærmere beskjed imorgen). Siden vi hadde uttak samme dag kan jeg bekrefte at de jobber på 17.mai. Jeg får beskjed på 17. om hvor mange som har klart seg til frys. De pleier å ringe etter at embryoene er fryst, så de ser at alt har gått bra. Du får sikkert det samme
Jeg skjønner at du er skuffet, samtidig er det jo hyggelig at noen kjente fjes følger over til juni-gruppa! Både du og @Hassel og jeg har jo faktisk ganske like løp nå!
Hvilken lege går du til? (Send meg gjerne melding hvis du ikke vil skrive navn åpent!) Jeg hadde en fantastisk lege på egguttak som jeg ikke har hatt før (som er helt utrolig fordi jeg har jo gått ned gangene der de siste 2 årene). Vurderer å bruke han hvis jeg må ha en runde til…

Bra med to fine embryo, men skjønner det er kjedelig at det ble frys. Jeg har aldri målt progesteron før innsett, men de har vel gjort gode vurderings basert på UL også. Noen lykkes bedre med fryseforsøk. Blir der neste syklus?I dag ble det mye info.
Fører ringte embryologen. Vi har 2 egg si. Har delt seg i 4 og et som har delt seg i 2. ingen fragmentering i noen av dem. Embryologen mener de to som har delt seg i 4 minner veldig om embryoet jeg hadde i forrige forsøk (samme embryolog) og er det kan har delt seg i 2 kan hente seg inn og bli med videre. Så foreløpig er hun positiv.
En liten stund etter ringte sykepleier. Hun sa at legen hadde sittet og sett på forrige forsøk, og sett på blodprøvesvarene mine fra fredagen (de før svarene i hele tall, og må innhente desimalen fra fürst, jeg skjønte det ikke helt). Uansett så hadde jeg 4,6 i progesteron dagen før jeg satte trigger, og dermed er risikoen for overmoden slimhinne så stor at de vil gjøre totalfrys.
Først akutt skuffet, men så kjenner jeg det er greit. Vil jo ikke kaste bort et embryo på en slimhinne som ikke er mottakelig. Vet jeg her sagt det før, men er altså så fornøyd med legen min! Men totalfrys. Det her jeg ingen oversikt over. Har ikke tenkt tanken at jeg skulle måtte forholde meg til fryseforsøk.
Så da blir det totalfrys på meg også da @Hassel
Eller avbrutt. Vet jo ikke om det blir noe å fryse.
Gratulerer så mye!!@Hassel jeg kan settes som gravid, men jeg klarer ikke å juble helt. Begge blodprøve tilsier det. Gravitetstestene sier også det. Jeg tror på det etter uke12Litt for mye skuffelser etter skuffelser at jeg bare håper den sitter hele veien. Er mer livredd enn glad akkurat nå.
Jeg tror det var basert på blodprøver. Det var hvertfall det de sa. Jeg tror det gjøres litt ulikt fra klinikk til klinikk. Jeg har prøvd to ulike kliniker, og Medicus tar blodprøver flere ganger i løpet av et forsøk. Før trigger tar de hvertfall Østradiol, LH og progesteron. Den forrige klinikken tok ikke en eneste prøve. På uttak sa han et slimhinnen så bra ut.Bra med to fine embryo, men skjønner det er kjedelig at det ble frys. Jeg har aldri målt progesteron før innsett, men de har vel gjort gode vurderings basert på UL også. Noen lykkes bedre med fryseforsøk. Blir der neste syklus?

Hei @Chansey så kjekt å høre dine gode nyheterFor en lettelse det må være å ha fått blodprøve-svarene! Jeg er nervevrak selv her… Gratulerer så mye til deg, ønsker deg masse lykke til videre
![]()
Tusen takkGratulerer så mye!!
Sniker for å si så masse masse gratulerer@Hassel jeg kan settes som gravid, men jeg klarer ikke å juble helt. Begge blodprøve tilsier det. Gravitetstestene sier også det. Jeg tror på det etter uke12Litt for mye skuffelser etter skuffelser at jeg bare håper den sitter hele veien. Er mer livredd enn glad akkurat nå.

Skjønner at det er skummelt å tro på nå, men det blir enklere
er veldig glad for deg hvertfall!