Mai 2025

Wow, fantastisk med fem på frys :love017 Vi kan rekke innsett sent i juni/tidlig i juli hvis ikke syklusen min nå blir altfor lang, det kommer helt an på hvordan den oppfører seg nå etter stimuleringen. Så må bare krysse fingrene for ganske normal syklus og innsett før sommerstengt klinikk :Heartred
Krysser alt jeg kan for det! :Heartpink:Heartpink

Jeg har også fått tilbakemelding. Av de 10 eggene som kom ut var 7 modne, og 6 ble befruktet. Så da blir det spennende å følge med de neste dagene. Jeg skal ha totalfrys denne gangen, og håper på en blasto iallfall. Hadde vært helt fantastisk hvis det ble flere, men ingen forhåpninger…
Det er fantastisk! Så bra

Blir stimulering her når mens først kommer. Har spottet siden lørdag. Skal ha totalfrys om det blir noe, så innsettet blir nok engang i juni.

Men vi er litt stuss på om vi skal ta 3-pakk hos Aleris eller én egguthenting. Sist jeg stimulerte fikk jeg 3 blastoer på frys (hhv. 4AA, 3AB og 4BB). Men da var jeg yngre (36 år ved uthenting), nå er jeg 37, blir 38 i år. Så kan nok ikke regne med det samme resultatet. Akk, valgets kvaler!

Tiden går så utrolig sakte.. 5 dager siden uttak og 3 dager siden innsett. Eggstokkene er fremdeles vonde og jeg har ubehaglige bivirkninger av cyclogest (tror jeg). I går var jeg utrolig svimmel de første 4-5 timene av dagen og gråt mye. Idag er jeg utslitt og kvalm. Sykemeldingen fra uttak er ferdig etter idag men veldig usikker på om jeg er klar til å tilbake i jobb i morgen. Hele prosessen med første uttak har vært psykisk tyngre enn jeg så for meg. Etter innsett kjente jeg ikke på glede en gang for jeg er så vandt med skuffelse etter skuffelse. Håper virkelig at det kan gå veien nå, men tør jo ikke håpe. Måtte bare få ut litt følelser ❤️

Tiden går så utrolig sakte.. 5 dager siden uttak og 3 dager siden innsett. Eggstokkene er fremdeles vonde og jeg har ubehaglige bivirkninger av cyclogest (tror jeg). I går var jeg utrolig svimmel de første 4-5 timene av dagen og gråt mye. Idag er jeg utslitt og kvalm. Sykemeldingen fra uttak er ferdig etter idag men veldig usikker på om jeg er klar til å tilbake i jobb i morgen. Hele prosessen med første uttak har vært psykisk tyngre enn jeg så for meg. Etter innsett kjente jeg ikke på glede en gang for jeg er så vandt med skuffelse etter skuffelse. Håper virkelig at det kan gå veien nå, men tør jo ikke håpe. Måtte bare få ut litt følelser ❤️
Kjenner meg veldig igjen i å holde positive følelser på avstand. Det er så mange skuffelser man skal igjennom at man finner mekanismer for å beskytte seg selv. For min del funker det bra, etter å ha gått på smell etter smell - jeg klarte ikke få høye forhåpninger og flere skuffelser. For noen funker livet bedre andre veien, vi er alle forskjellige!

Hold ut, snart har du flere svar :Heartred PS: ikke vær redd for å be om sykemelding fra legen din hvis du er i dårlig form. Det er en tung prosess!

Klem til deg :Heartpink Ja er skummelt å ha forhåpninger i denne prosessen, kjenner også at jeg prøver å holde meg ganske nøytral og ikke legge for mye i dette første forsøket.

Du bør kanskje få forlenget sykemeldingen din? Jeg går på utrogestan, men har ingen bivirkninger av den.

Men det er jo en solid hestekur av hormoner man har tatt over lengre tid, ikke så rart du ikke føler deg helt topp :Heartpink

I dag ble det mye info.
Fører ringte embryologen. Vi har 2 egg si. Har delt seg i 4 og et som har delt seg i 2. ingen fragmentering i noen av dem. Embryologen mener de to som har delt seg i 4 minner veldig om embryoet jeg hadde i forrige forsøk (samme embryolog) og er det kan har delt seg i 2 kan hente seg inn og bli med videre. Så foreløpig er hun positiv.

En liten stund etter ringte sykepleier. Hun sa at legen hadde sittet og sett på forrige forsøk, og sett på blodprøvesvarene mine fra fredagen (de før svarene i hele tall, og må innhente desimalen fra fürst, jeg skjønte det ikke helt). Uansett så hadde jeg 4,6 i progesteron dagen før jeg satte trigger, og dermed er risikoen for overmoden slimhinne så stor at de vil gjøre totalfrys.

Først akutt skuffet, men så kjenner jeg det er greit. Vil jo ikke kaste bort et embryo på en slimhinne som ikke er mottakelig. Vet jeg her sagt det før, men er altså så fornøyd med legen min! Men totalfrys. Det her jeg ingen oversikt over. Har ikke tenkt tanken at jeg skulle måtte forholde meg til fryseforsøk.

Så da blir det totalfrys på meg også da @Hassel
Eller avbrutt. Vet jo ikke om det blir noe å fryse.

Last edited:
I dag ble det mye info.
Fører ringte embryologen. Vi har 2 egg si. Har delt seg i 4 og et som har delt seg i 2. ingen fragmentering i noen av dem. Embryologen mener de to som har delt seg i 4 minner veldig om embryoet jeg hadde i forrige forsøk (samme embryolog) og er det kan har delt seg i 2 kan hente seg inn og bli med videre. Så foreløpig er hun positiv.

En liten stund etter ringte sykepleier. Hun sa at legen hadde sittet og sett på forrige forsøk, og sett på blodprøvesvarene mine fra fredagen (de før svarene i hele tall, og må innhente desimalen fra fürst, jeg skjønte det ikke helt). Uansett så hadde jeg 4,6 i progesteron dagen før jeg satte trigger, og dermed er risikoen for overmoden slimhinne så stor at de vil gjøre totalfrys.

Først akutt skuffet, men så kjenner jeg det er greit. Vil jo ikke kaste bort et embryo på en slimhinne som ikke er mottakelig. Vet jeg her sagt det før, men er altså så fornøyd med legen min! Men totalfrys. Det her jeg ingen oversikt over. Har ikke tenkt tanken at jeg skulle måtte forholde meg til fryseforsøk.

Så da blir det totalfrys på meg også da @Hassel
Eller avbrutt. Vet jo ikke om det blir noe å fryse.
Så grundige de er i vurderingene! Høres ut som totalfrys kan være en god løsning, selv om det er skuffende om man var innstilt på innsett i denne runden. :Heartpink

Blir jo litt bekymret for dette samlebåndet man er på i det offentlige. Er så mange ulike faktorer private klinikker tar hensyn til som det offentlige ikke gjør, virker det som…

Så grundige de er i vurderingene! Høres ut som totalfrys kan være en god løsning, selv om det er skuffende om man var innstilt på innsett i denne runden. :Heartpink

Blir jo litt bekymret for dette samlebåndet man er på i det offentlige. Er så mange ulike faktorer private klinikker tar hensyn til som det offentlige ikke gjør, virker det som…
Ja, skjønte jo at det er bedre når jeg bare fikk tenkt meg litt om. Håper bare noen av trekløveret mitt kommer seg til dag 5 med frys-bar kvalitet. Jeg er litt forsiktig optimist siden hun presiserte at 2 av dem minner om det forrige embryoet jeg hadde, som jo ble en blasto med meget god kvalitet. :bag:

Jeg har en helt annen opplevelse nå enn vet forrige klinikk. Jeg tror det avhenger både av en selv, og legen man møter. Men han jeg har hatt nå har vært helt fantastisk. Har ikke samme opplevelsen av samlebånd i det hele tatt. Og der følges unektelig trygt og godt :)

@Hassel jeg kan settes som gravid, men jeg klarer ikke å juble helt. Begge blodprøve tilsier det. Gravitetstestene sier også det. Jeg tror på det etter uke12❤️ Litt for mye skuffelser etter skuffelser at jeg bare håper den sitter hele veien. Er mer livredd enn glad akkurat nå.

@Hassel jeg kan settes som gravid, men jeg klarer ikke å juble helt. Begge blodprøve tilsier det. Gravitetstestene sier også det. Jeg tror på det etter uke12❤️ Litt for mye skuffelser etter skuffelser at jeg bare håper den sitter hele veien. Er mer livredd enn glad akkurat nå.
Herregud!!! Er det sant!!! Det er jo fantastisk! Det er lov å være livredd! Men det er jammen meg også lov å være glad :Heartpink :Heartpink:Heartpink

Helt fantastisk, gratulerer :Heartred Jeg har skikkelig troa på at dette skal gå bra siden blodprøvene bekrefter :Heartred

Back
Topp