Mai 2025

Jeg kan flyttes til «avbrutt», møtte opp til innsett å får beskjed på klinikken at ingen overlevde til dag 5 :sad010Neste mulighet blir til høsten, det føles uendelig lenge til.
Det var leit å høre varm klem

Håper på mange eggposer med egg i! Jeg hadde uttak sist på stimuleringsdag 17. Så tror ikke dagen nødvendigvis har så mye å si, men størrelsen på den største folliklen. Skulle du ha ny ultralyd på fredag?
Jeg hadde ny UL i går faktisk, og de vokser sakte, men sikkert. Denne legen fant ikke alle, så noen er nok veldig små. Det ble litt kort og fort, da jeg hadde dårlig tid og legen hadde dårlig tid. Men jeg skal tilbake på fredag, så da får vi se hva den faste legen min sier. De mener fortsatt at det bør være egguttak på mandag. Og jeg er enig i at det ikke kan være på fredag. Problemet mitt er jo at jeg har ujevne follikler. Og jeg har prøvd progynova og nedregulering uten at det har gjort mye forskjell. Så da er det vel litt sånn kroppen min er, da. Jeg fikk litt inntrykk nå av at jeg måtte velge. Satse på at den største ikke blir overmoden, eller ta ut tidligere å få mange umodne. Jeg har vanligvis eggløsning dag 14, så det er jo ikke helt utenfor min egen syklus…

Jeg fikk hele min første IVF runde ødelagt pga eggene mine ble tatt ut på dag 15. 5 blasto hvor 4 var for mye fragmenter, neste runde ble eggene tatt ut på dag 12. 6/6 egg ble blasto, et inn som ble sønnen min og 5 på frys ❤️. Da var jeg 39 og embryologen bekreftet dette!
Æsj, det er dette jeg er redd for. Jeg er jo helt enig i at det er for tidlig å ta de ut på fredag. Det er dag 11. Men tenker de burde tas ut på søndag… Så på det igjen og mandag er dag 14. Ikke dag 13. Det stresser meg litt.

Problemet mitt er jo at det er stor forskjell på størrelse. De siste gangene har jeg tatt ut på dag 12, men da er det mange umodne. Så jeg vet ikke. Det er jo skikkelig typisk at alt dette havner i helg, og akkurat denne helgen er det stor feiring i familien -så det er jo ikke sånn at jeg egentlig KAN ta de ut i helgen. Føler noen ganger at alt dette handler om flaks/uflaks. Æsj, jeg har en skikkelig dårlig følelse rundt hele dette uttaket.

Æsj, det er dette jeg er redd for. Jeg er jo helt enig i at det er for tidlig å ta de ut på fredag. Det er dag 11. Men tenker de burde tas ut på søndag… Så på det igjen og mandag er dag 14. Ikke dag 13. Det stresser meg litt.

Problemet mitt er jo at det er stor forskjell på størrelse. De siste gangene har jeg tatt ut på dag 12, men da er det mange umodne. Så jeg vet ikke. Det er jo skikkelig typisk at alt dette havner i helg, og akkurat denne helgen er det stor feiring i familien -så det er jo ikke sånn at jeg egentlig KAN ta de ut i helgen. Føler noen ganger at alt dette handler om flaks/uflaks. Æsj, jeg har en skikkelig dårlig følelse rundt hele dette uttaket.
Jeg ville tatt en telefon til Steven i dag og hørt med han! Han har jo sett på eggene dine før og kjenner jo til dette. Jeg har aldri hatt umodne egg når jeg tar ut, hvis du har det vanligvis på dag 12 ville jeg ikke vært særlig bekymra! Jeg har også kort syklus, ofte 26 dager.

Har smerter som likner kraftige menssmerter som har sneket seg på utover dagen, så ligger på sofaen med varmepute. Men blir tatt godt vare på :Heartred Hva med deg?

Gratulerer med overstått og 8 egg, håper det ikke var for vondt å få dem ut selv om det var litt vanskelig? Og så stas at du får ferskinnsett likevel om det lar seg gjøre. Det kan jo bli en hel masse bra ut av 8 egg! Krysser virkelig fingrene for at det blir innsett fredag da :Heartred
8 høres bra ut synes jeg. Håper du får gode nyheter i morgen :Heartpink gikk selve uttaket greit?

Takk for det damer :Heartpink Jeg var nok i underkant understimulert siden de var så redd for det motsatte. Var derfor mye umodent som var vanskelig å få tak i, de holdt på en stund som var til tider smertefullt.

Håper på gode nyheter i dag for alle som venter på telefon fra klinikken :smiley-bounce012:Heartpink

Jeg fikk hele min første IVF runde ødelagt pga eggene mine ble tatt ut på dag 15. 5 blasto hvor 4 var for mye fragmenter, neste runde ble eggene tatt ut på dag 12. 6/6 egg ble blasto, et inn som ble sønnen min og 5 på frys ❤️. Da var jeg 39 og embryologen bekreftet dette!
Vil det si at det var for tidlig med dag 15 eller for sent for din del?
Trist å høre!

Takk for det damer :Heartpink Jeg var nok i underkant understimulert siden de var så redd for det motsatte. Var derfor mye umodent som var vanskelig å få tak i, de holdt på en stund som var til tider smertefullt.

Håper på gode nyheter i dag for alle som venter på telefon fra klinikken :smiley-bounce012:Heartpink
Så utrolig kjedelig, og så at det var vondt i tillegg. De ringer deg i dag med oppdatering? :Heartred

Åh, det var veldig leit å høre. Det er beinhardt dette vi driver med :Heartpink
Så utrolig leit å høre :( Sender deg en
Det var leit å høre varm klem
Sender deg gode klemmer❤️brutalt det der.
Uff så trist og vondt…
Går du offentlig siden du ikke får mulighet juni/juli/august? :/

Tusen takk for all omtanke, dere er ordentlig gode :Heartred Jeg har gitt med dagen i dag på å furte. Jeg kjenner det skal bli godt med en liten pause fra denne bobla (selv om vi ikke har holdt på så lenge) Dette har utvilsomt vært tøffere enn forventet.

Går offentlig, så det ser ut i forhold til syklus at jeg er i gang siste uken i August.

Krysser jeg fingrene for at vi ikke møtes i august/september-gruppen :love2

Tusen takk for all omtanke, dere er ordentlig gode :Heartred Jeg har gitt med dagen i dag på å furte. Jeg kjenner det skal bli godt med en liten pause fra denne bobla (selv om vi ikke har holdt på så lenge) Dette har utvilsomt vært tøffere enn forventet.

Går offentlig, så det ser ut i forhold til syklus at jeg er i gang siste uken i August.

Krysser jeg fingrene for at vi ikke møtes i august/september-gruppen :love2
Det er så innmari lov å ta noen dager til å bare være lei seg og sint. Det er sunt å slippe ut følelsene. Håper virkelig for deg at du klarer å finne ro og glede i en sommer uten IVF-karusellen, selv om det absolutt ikke er lett :Heartred Stor klem!

Vil det si at det var for tidlig med dag 15 eller for sent for din del?
Trist å høre!
Det var altfor sent med dag 15 for min del ja! Eggene mine var mørke og hadde masse fragmenter, dette er 4 år siden og klinikken nektet for at det var sånn da… men da jeg startet med runde 2 og med søskenforsøk 3 år senere så fikk jeg bekreftet det av to embryologer. Nå er det også noe legene på klinikken er kjent med og snakket om og var helt enig i at mine egg skulle ut mellom dag 10-12. men, det kommer jo an på alder og er nok individuelle forskjeller også.

6/8 ble befruktet, innsett lørdag om de utvikler seg slik dem skal :nailbiting:

Har du fått en oppdatering fra klinikken?
Åh, men 6 av 8 er jo et veldig godt tall hvis de mistenke at mange av dem var umodne :Heartred Nå ble jeg veldig glad på dine vegne. Krysser virkelig fingrene for at det holder til lørdag!

Ja, de ringte meg i morges med veldig gode nyheter. 17 av 19 var modne, og 16 av 17 befruktet :Heartred Hadde nesten ikke turt å håpe på så gode tall! De ringer igjen på lørdag med en ny oppdatering. Skikkelig nervepirrende greier dette her!

Åh, men 6 av 8 er jo et veldig godt tall hvis de mistenke at mange av dem var umodne :Heartred Nå ble jeg veldig glad på dine vegne. Krysser virkelig fingrene for at det holder til lørdag!

Ja, de ringte meg i morges med veldig gode nyheter. 17 av 19 var modne, og 16 av 17 befruktet :Heartred Hadde nesten ikke turt å håpe på så gode tall! De ringer igjen på lørdag med en ny oppdatering. Skikkelig nervepirrende greier dette her!
Wow!! Det var jo helt fantastisk mange! Så spennende, og så gode odds :gen014

Veldig nervepirrende å måtte vente ja! Laben lovte å gi meg en oppdatering i morgen og innsett blir i så fall lørdag. Nå har buken fylt seg bra opp med væske, ser ganske gravid ut allerede haha. Satser på at det roer seg ned de neste dagene, litt ubehagelig er det jo.
Hvordan har du det etter uttak? Noen smerter å melde?

Wow!! Det var jo helt fantastisk mange! Så spennende, og så gode odds :gen014

Veldig nervepirrende å måtte vente ja! Laben lovte å gi meg en oppdatering i morgen og innsett blir i så fall lørdag. Nå har buken fylt seg bra opp med væske, ser ganske gravid ut allerede haha. Satser på at det roer seg ned de neste dagene, litt ubehagelig er det jo.
Hvordan har du det etter uttak? Noen smerter å melde?
Uff, stakkars deg, det høres ordentlig ubehagelig ut! Høres ut som du har fått deg en lett overstimulering av Ovitrellen du satte i går da. Det var kjipt du ikke slapp helt unna, men var vel kanskje å forvente også :(

Jeg fikk veldig vondt (som ordentlig kraftige menssmerter) utover kvelden i går og hadde det ikke noe stas rundt sengetid, men i dag er jeg mye bedre og Paracet har tatt det lille som har vært av smerter. Jeg har vært en tur på lesesalen og til og med gått en times rolig tur, så jeg synes jeg kom meg veldig kjapt! Men jeg har jo ikke satt noe Ovitrelle, så det er jo egentlig bare selve uttaket jeg må komme meg etter. Hadde nok vært temmelig overstimulert nå om jeg hadde hatt HCG i kroppen nå. Så synes klinikken har gjort gode vurderinger selv om jeg var skuffet først.

Back
Topp