Mai 2025

Jeg satte også Gonapeptyl i går, og innen 2 timer begynte det å strekke, stikke og murre noe veldig og jeg måtte ligge i en bestemt stilling med tre puter for å få sove. Det skyldes visstnok at alle eggene begynte siste modning samtidig, men det var heftig! Føler meg ganske tung i magen i dag også og har fått beskjed om å ta det veldig rolig pga. størrelsen på eggstokkene. Hvordan føler du deg i dag?

Gøy at vi følger hverandre så parallelt :Heartred Jeg er veldig spent på uttak ja, gruer meg en del. Mest til den psykiske biten, mange follikler betyr jo ikke nødvendigvis mange/modne egg og jeg er redd for å bli skuffet. Men også fysisk. Blir godt å få den neste uken overstått og vite sikkert hva vi får på frys.

Oioi det hørtes vondt og ubehagelig ut! Heldigvis ikke lenge igjen nå, blir nok ikke mindre ubehagelig frem til uttak i morgen. Kjenner meg også tung i magen og ganske trøtt. Ikke særlig vondt heldigvis.

Ja enig der. Vi må mest sannsynlig ha ICSI pga mannlig faktor, er derfor ganske bekymret for at det ikke blir noen på frys. Det hadde blitt veldig skuffende å få gjennom mange uker av dette uten noe resultat. Er også veldig spent på hvor dårlig man blir etterpå, noen virker å bare sprette tilbake på jobb med en gang og noen er sykemeldt i 2 uker :dead:

Syklusdag 19 i syklusen vi bestemte oss for å avbryte og ikke sette inn noe. Det var nok lurt for denne syklusen ble bare tull. Nå har jeg begynt å spotte og det er rødt blod. Regner med mensen kommer allerede i morgen. Så hvis Medicus svarer raskt i morgen kan jeg rekke et nytt forsøk nå i mai allerede. :eek: Jeg forventet at mensen kunne komme tidligere. Men ikke over en uke før tiden. Det var jo voldsomt da.

Jeg hadde ultralyd i går, på stimuleringsdag 7. Det var litt færre follikler enn jeg er vant til med Pergoveris- men det var jeg forberedt på. 6 på ene siden, og 4 på andre siden. Ironisk nok var de ikke spesielt mer jevne, og de lå mellom 4mm og 14mm. Dessverre så ser det nok ut til at det kun blir 6 som har sjanse på å bli tatt ut. De andre blir nok for små. Jeg skal også ta dobbelt trigger denne gangen, for det kunne redusere sjansen for tomme follikler? Noen som vet noe om det? Jeg hadde 6 tomme eggposer forrige gang, så det hadde jo vært en fordel om det ikke var like mange tommme nå.

Egguttak mest sannsynlig på mandag, men det er stimuleringsdag 13 for meg og jeg er ikke helt sikker på om det er ikke blir litt sent…? Jeg skal utfordre legen på det imorgen, om de ikke ville tatt uttaket på søndag hvis det ikke var fordi det var helg….

Noen som vet hvor mye de vokser i døgnet disse eggene?

Syklusdag 19 i syklusen vi bestemte oss for å avbryte og ikke sette inn noe. Det var nok lurt for denne syklusen ble bare tull. Nå har jeg begynt å spotte og det er rødt blod. Regner med mensen kommer allerede i morgen. Så hvis Medicus svarer raskt i morgen kan jeg rekke et nytt forsøk nå i mai allerede. :eek: Jeg forventet at mensen kunne komme tidligere. Men ikke over en uke før tiden. Det var jo voldsomt da.
Så spennende!!! Jeg heier på deg! :Heartred

Oioi det hørtes vondt og ubehagelig ut! Heldigvis ikke lenge igjen nå, blir nok ikke mindre ubehagelig frem til uttak i morgen. Kjenner meg også tung i magen og ganske trøtt. Ikke særlig vondt heldigvis.

Ja enig der. Vi må mest sannsynlig ha ICSI pga mannlig faktor, er derfor ganske bekymret for at det ikke blir noen på frys. Det hadde blitt veldig skuffende å få gjennom mange uker av dette uten noe resultat. Er også veldig spent på hvor dårlig man blir etterpå, noen virker å bare sprette tilbake på jobb med en gang og noen er sykemeldt i 2 uker :dead:
Det blir veldig spennende. Håper det blir en grei opplevelse og at du ikke blir altfor dårlig etterpå :Heartred

Såpass! Alt peker mot at det var rett valg å avbryte da. Tenk om du rekker å runde mai-tråden to ganger da, det hadde vært ganske bra jobba :laughing002

Jeg hadde ultralyd i går, på stimuleringsdag 7. Det var litt færre follikler enn jeg er vant til med Pergoveris- men det var jeg forberedt på. 6 på ene siden, og 4 på andre siden. Ironisk nok var de ikke spesielt mer jevne, og de lå mellom 4mm og 14mm. Dessverre så ser det nok ut til at det kun blir 6 som har sjanse på å bli tatt ut. De andre blir nok for små. Jeg skal også ta dobbelt trigger denne gangen, for det kunne redusere sjansen for tomme follikler? Noen som vet noe om det? Jeg hadde 6 tomme eggposer forrige gang, så det hadde jo vært en fordel om det ikke var like mange tommme nå.

Egguttak mest sannsynlig på mandag, men det er stimuleringsdag 13 for meg og jeg er ikke helt sikker på om det er ikke blir litt sent…? Jeg skal utfordre legen på det imorgen, om de ikke ville tatt uttaket på søndag hvis det ikke var fordi det var helg….

At dobbel trigger reduserer sjansen for tomme follikler har jeg vært borti at fungerte bra for en venninne i alle fall, så jeg har troen på det! :Heartred

De vokser i snitt 1-2 mm i døgnet, men det viktigste de ser på er vel hvor raskt de har vokst hos deg. Min største nå var 16 mm CD8 og da estimerte han uttak til CD15, men så ble det plutselig CD13 fordi de hadde vokst litt fortere på neste UL. Dette var uten at helg spilte inn i noen retning. Syntes ikke uttak CD13 med største follikkel 14 mm på CD7 hørtes så sent ut, særlig ikke hvis det er en del spredning og de vil ha med en del som er litt mindre nå, men støtter å be om begrunnelse og kanskje hvor store de estimerer at de de satser på å få med vil være ved uttak :)

Kanskje Mai var meningen for dere? :D

UL overstått, det hadde vokst veldig bra i helgen, så uttak blir onsdag. Legen telte over 18 follikler med diameter >11 mm på UL, og det var visst grensen deres for totalfrys. Så da blir det Gonapeptyl i stedet for Ovitrelle i kveld og ikke innsett i denne runden. Det kjennes egentlig overraskende greit. Han mente vi ville lande et sted mellom 18 og 25 follikler ved uttak, og det må vi jo bare si oss veldig fornøyde med om det stemmer. Så nå er det bare å krysse fingrene for at noen av dem blir til blasto vi kan sette inn i sommer :Heartred
Det er jo helt fantastisk! Masse lykke til med uttak

Oppdatering:

Det viste seg at en del av eggene var umodne, og 3 ble normalt befruktet. De ser heldigvis veldig fine ut, men det er likevel vanskelig å ikke bekymre seg...

Planen er fortsatt innsett på dag 5, så det har og er noen lange og nervepirrende dager med venting. Jeg håper så inderlig at minst én av dem holder ut!

Jeg må ærlig si at resultatet av uttaket var skuffende - forventningene var nok høyere.

Men skal ikke klage :Heartred
Kjenner meg igjen. Mye følelser i sving. Husk at du trenger bare ett bare gullegg

Mye følelser i sving rund egguttak. Det kjenner jeg meg igjen i. Enig med deg. Virker litt vel lenge å vente helt til mandag. Jeg har kort syklus, og har vanligvis uttak dag 11, men også hatt 10 og 12. Dag 10 var litt tidlig, så det vil jeg unngå i fremtiden. Hør med legen om hva de tenker. Viktig at du føler dette blir rett.

Kvalm og menssmerter, men nå har blødningen stoppet opp igjen. Merkelige greier. Men det er kanskje ikke unormalt hvis jeg ikke fikk ordentlig eggløsning og kroppen da styrer med lave progesteron nivåer? Alt med denne syklusen ble liksom feil. Jeg kjenner ikke igjen min egen kropp og forstår ingenting av det her.

Håper på mange eggposer med egg i! Jeg hadde uttak sist på stimuleringsdag 17. Så tror ikke dagen nødvendigvis har så mye å si, men størrelsen på den største folliklen. Skulle du ha ny ultralyd på fredag?

Takk for lykkeønskninger @Overtenker40 og @Juletre34 :Heartred Uttaket gikk veldig fint og vi fikk ut 19 egg. Så nå blir det et nervepirrende døgn før vi får en oppdatering om antall modne og befruktede i morgen :nailbiting:
19 egg er jo et nydelig utgangspunkt! Håper på masse befruktning :smiley-angelic001

Back
Topp