Mai 2025

Håper på mange eggposer med egg i! Jeg hadde uttak sist på stimuleringsdag 17. Så tror ikke dagen nødvendigvis har så mye å si, men størrelsen på den største folliklen. Skulle du ha ny ultralyd på fredag?
Sniker her, uttaksdag kan ha mye å si på kvinner rundt 40. Vi «eldre» tåler dårligere å la eggene bli stimulert over flere dager, da får eggene mørkt og hardt skall og inneholder mange fragmenter. Det er anbefalt å ta ut på dag 10-12, men vil tro dag 13 ikke spiller noen særlig rolle.

Gratulerer @Hassel med mange mange egg! Hurra!! :smiley-bounce012 :Heartpink Hvordan er formen din nå?

Jeg fikk «bare» ut 8, de viste seg å være litt umodne og derfor vanskelige å få ut. Håper noen klarer seg til i morgen. Om det går fint så skal jeg faktisk ha innsett på fredag, var ingen tegn til overstimulering. Skal sette Ovitrelle i kveld og har begynt på Utrogestan

Sniker her, uttaksdag kan ha mye å si på kvinner rundt 40. Vi «eldre» tåler dårligere å la eggene bli stimulert over flere dager, da får eggene mørkt og hardt skall og inneholder mange fragmenter. Det er anbefalt å ta ut på dag 10-12, men vil tro dag 13 ikke spiller noen særlig rolle.
Aah, det var jeg ikke klar over. Syns alle virker så unge her inne, så har ikke tenkt over det en gang. Eller kanskje det er jeg som føler meg eldre :hilarious:

Gratulerer @Hassel med mange mange egg! Hurra!! :smiley-bounce012 :Heartpink Hvordan er formen din nå?

Jeg fikk «bare» ut 8, de viste seg å være litt umodne og derfor vanskelige å få ut. Håper noen klarer seg til i morgen. Om det går fint så skal jeg faktisk ha innsett på fredag, var ingen tegn til overstimulering. Skal sette Ovitrelle i kveld og har begynt på Utrogestan
8 egg er ikke bare bare❤️Krysser fingrene for at noen klarer seg❤
Aah, det var jeg ikke klar over. Syns alle virker så unge her inne, så har ikke tenkt over det en gang. Eller kanskje det er jeg som føler meg eldre :hilarious:
Blir 40 neste år. Så det sniker på:D Vi er en god gjeng oppi denne alderen nå her inne❤️Sliter med mye fragmentering. Ble tatt ut dag 12.

Har smerter som likner kraftige menssmerter som har sneket seg på utover dagen, så ligger på sofaen med varmepute. Men blir tatt godt vare på :Heartred Hva med deg?

Gratulerer med overstått og 8 egg, håper det ikke var for vondt å få dem ut selv om det var litt vanskelig? Og så stas at du får ferskinnsett likevel om det lar seg gjøre. Det kan jo bli en hel masse bra ut av 8 egg! Krysser virkelig fingrene for at det blir innsett fredag da :Heartred

Hei. Jeg er relativt ny her innpå, men setter pris på et communnity med dere sterke damer som går gjennom det samme som meg. Kan jeg bli satt på en liste eller noe? Jeg er ruger () med to dårlige embryoe ().

Hei. Jeg er relativt ny her innpå, men setter pris på et communnity med dere sterke damer som går gjennom det samme som meg. Kan jeg bli satt på en liste eller noe? Jeg er ruger () med to dårlige embryoe ().
Hei og velkommen! Kan sette deg på listen ja. Svar på dette innlegget med info som følger:
Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - ca. dato oppstart/innsett

Se gjerne første innlegget for eksempler :)

Jeg fikk hele min første IVF runde ødelagt pga eggene mine ble tatt ut på dag 15. 5 blasto hvor 4 var for mye fragmenter, neste runde ble eggene tatt ut på dag 12. 6/6 egg ble blasto, et inn som ble sønnen min og 5 på frys ❤️. Da var jeg 39 og embryologen bekreftet dette!

Takk @Hassel
Er det noen av dere som fikk vite embryoe-kvaliteten ved innsett? Jeg fikk det når jeg spurte. 3CA og slik jeg har skjønt det er det C-en som sier noe evnen embryoe har til å utvikle seg og A-en morkaken. Ikke et spesielt godt embryoe, så vanskelig å troen kjenner jeg… Tøff prosess dette! Mye opp og nedturer.

Takk @Hassel
Er det noen av dere som fikk vite embryoe-kvaliteten ved innsett? Jeg fikk det når jeg spurte. 3CA og slik jeg har skjønt det er det C-en som sier noe evnen embryoe har til å utvikle seg og A-en morkaken. Ikke et spesielt godt embryoe, så vanskelig å troen kjenner jeg… Tøff prosess dette! Mye opp og nedturer.
Tja. Jeg tenker at håpet er der til testen er negativ på testdag. Uavhengig av gradering av embryo :Heartpink Jeg satte inn et 5AA embryo, som ikke engang forsøkte å feste seg. Og det ble en kjempe nedtur for meg. Fordi jeg nok la litt for mye i graderingen. Så prøv å ikke tenk på det, og heller hold på håpet :Heartpink

8 høres bra ut synes jeg. Håper du får gode nyheter i morgen :Heartpink gikk selve uttaket greit?

Tja. Jeg tenker at håpet er der til testen er negativ på testdag. Uavhengig av gradering av embryo :Heartpink Jeg satte inn et 5AA embryo, som ikke engang forsøkte å feste seg. Og det ble en kjempe nedtur for meg. Fordi jeg nok la litt for mye i graderingen. Så prøv å ikke tenk på det, og heller hold på håpet :Heartpink
Takk for gode ord ❤️

Jeg hadde ultralyd i går, på stimuleringsdag 7. Det var litt færre follikler enn jeg er vant til med Pergoveris- men det var jeg forberedt på. 6 på ene siden, og 4 på andre siden. Ironisk nok var de ikke spesielt mer jevne, og de lå mellom 4mm og 14mm. Dessverre så ser det nok ut til at det kun blir 6 som har sjanse på å bli tatt ut. De andre blir nok for små. Jeg skal også ta dobbelt trigger denne gangen, for det kunne redusere sjansen for tomme follikler? Noen som vet noe om det? Jeg hadde 6 tomme eggposer forrige gang, så det hadde jo vært en fordel om det ikke var like mange tommme nå.

Egguttak mest sannsynlig på mandag, men det er stimuleringsdag 13 for meg og jeg er ikke helt sikker på om det er ikke blir litt sent…? Jeg skal utfordre legen på det imorgen, om de ikke ville tatt uttaket på søndag hvis det ikke var fordi det var helg….

Noen som vet hvor mye de vokser i døgnet disse eggene?
Fikk du noe oppklaring på ultralyd i dag? :Heartpink

Jeg kan flyttes til «avbrutt», møtte opp til innsett å får beskjed på klinikken at ingen overlevde til dag 5 :sad010Neste mulighet blir til høsten, det føles uendelig lenge til.
Så utrolig leit å høre :( Sender deg en stor klem :Heartred

Back
Topp