Mai 2025

Jeg hadde visst bommet på oppstartsdato fra Pergoveris. Sist var der fra CD4, men denne gangen var det visst CD3. Godt jeg hadde en kjapp telefon med den for å melde mens i dag. Pergoveris satt, sent men godt. Første ultralyd på fredag. Hos samme legen som jeg hadde sist. Veldig fornøyd med det :happy: krysser fingrene for hvertfall noen flere follikler denne runden:wacky:

Jeg hadde visst bommet på oppstartsdato fra Pergoveris. Sist var der fra CD4, men denne gangen var det visst CD3. Godt jeg hadde en kjapp telefon med den for å melde mens i dag. Pergoveris satt, sent men godt. Første ultralyd på fredag. Hos samme legen som jeg hadde sist. Veldig fornøyd med det :happy: krysser fingrene for hvertfall noen flere follikler denne runden:wacky:
Dette blir så spennende :Heartred

UL overstått, det hadde vokst veldig bra i helgen, så uttak blir onsdag. Legen telte over 18 follikler med diameter >11 mm på UL, og det var visst grensen deres for totalfrys. Så da blir det Gonapeptyl i stedet for Ovitrelle i kveld og ikke innsett i denne runden. Det kjennes egentlig overraskende greit. Han mente vi ville lande et sted mellom 18 og 25 follikler ved uttak, og det må vi jo bare si oss veldig fornøyde med om det stemmer. Så nå er det bare å krysse fingrene for at noen av dem blir til blasto vi kan sette inn i sommer :Heartred

Oppdatering:

Det viste seg at en del av eggene var umodne, og 3 ble normalt befruktet. De ser heldigvis veldig fine ut, men det er likevel vanskelig å ikke bekymre seg...

Planen er fortsatt innsett på dag 5, så det har og er noen lange og nervepirrende dager med venting. Jeg håper så inderlig at minst én av dem holder ut!

Jeg må ærlig si at resultatet av uttaket var skuffende - forventningene var nok høyere.

Men skal ikke klage :Heartred

Krysser fingrene sammen med deg! :Heartred

Oppdatering:

Det viste seg at en del av eggene var umodne, og 3 ble normalt befruktet. De ser heldigvis veldig fine ut, men det er likevel vanskelig å ikke bekymre seg...

Planen er fortsatt innsett på dag 5, så det har og er noen lange og nervepirrende dager med venting. Jeg håper så inderlig at minst én av dem holder ut!

Jeg må ærlig si at resultatet av uttaket var skuffende - forventningene var nok høyere.

Lov å både klage og være bekymret og skuffet her :Heartred Så synd med så stort frafall. Får du litt oppdateringer underveis i ventingen?

Oppdatering:

Det er lov å klage. Skuffende følelse er helt normalt. Hadde samme forventninger og ble like skuffet. Krysser alt for at 1 overlever til innsett❤️❤️

Oppdatering:

Tenker dette er rette plassen å få ut skuffelsen. Det er så mange opp og nedturer når man driver med dette her, og det er godt å lufte skuffelsene sine en plass. Håper minst en klarer seg til dag 5. Trenger bare gullegget :Heartpink

Dere som har fryseforsøk, prøver dere naturlig samme syklus? Føler jeg vil øke sjansene så mye jeg kan, men samtidig skummelt med et tvillingsvangerskap (som vel er risikosvangerskap?) med en senabort i uke 19 bak meg :nailbiting:

Dere som har fryseforsøk, prøver dere naturlig samme syklus? Føler jeg vil øke sjansene så mye jeg kan, men samtidig skummelt med et tvillingsvangerskap (som vel er risikosvangerskap?) med en senabort i uke 19 bak meg :nailbiting:
Jeg har prøvd hver måned ja! Hadde blitt rart å plutselig bruke prevensjon :laughing002 Vi har heller ikke fått råd om å la være å ha samleie. Men du må kjenne på det selv, det er jo en økt risiko med to som du sier :Heartred

Jeg har prøvd hver måned ja! Hadde blitt rart å plutselig bruke prevensjon :laughing002 Vi har heller ikke fått råd om å la være å ha samleie. Men du må kjenne på det selv, det er jo en økt risiko med to som du sier :Heartred
Ja enig, også er jeg så desperat på å bli gravid at det føles feil å ikke øke sjansene, skal jo sykt mye til at jeg blir gravid naturlig og med IVF samme måned. Men jeg fikk beskjed om å bruke prevensjon da, men det får alle på OUS tydeligvis

Blir spennende å se hvordan du reagerer på Ovitrelle da, antar du skal sette det i kveld hvis uttak er onsdag? Er jo da OHSS gjerne kryper på. Krysser virkelig fingrene for at du slipper å bli dårlig :Heartred
Fikk satt gonapeptyl i går kveld, det var de siste sprøytene for denne gang hurra! :happy: Er veldig spent på uttak i morgen, siden det er min første gang. Fikk en solid samling av smertestillende med meg som jeg skal ta før timen.
Det er vel din første runde også? Hvordan føler du deg?

Fikk satt gonapeptyl i går kveld, det var de siste sprøytene for denne gang hurra! :happy: Er veldig spent på uttak i morgen, siden det er min første gang. Fikk en solid samling av smertestillende med meg som jeg skal ta før timen.
Det er vel din første runde også? Hvordan føler du deg?
Jeg satte også Gonapeptyl i går, og innen 2 timer begynte det å strekke, stikke og murre noe veldig og jeg måtte ligge i en bestemt stilling med tre puter for å få sove. Det skyldes visstnok at alle eggene begynte siste modning samtidig, men det var heftig! Føler meg ganske tung i magen i dag også og har fått beskjed om å ta det veldig rolig pga. størrelsen på eggstokkene. Hvordan føler du deg i dag?

Gøy at vi følger hverandre så parallelt :Heartred Jeg er veldig spent på uttak ja, gruer meg en del. Mest til den psykiske biten, mange follikler betyr jo ikke nødvendigvis mange/modne egg og jeg er redd for å bli skuffet. Men også fysisk. Blir godt å få den neste uken overstått og vite sikkert hva vi får på frys.

Back
Topp