Mai 2025

Ok jeg skjønner. Håper de finner ut av hva som er problemet, slik at man kanskje kan gjøre noe før neste innsett da. Skal krysse fingrene for deg, du har vært på litt av en IVF reise:Heartpink
Hold oss oppdatert ja :D
Det er håpet. Du har jo vært på en lang reise selv, håper dette er måneden for oss begge :Heartred :Heartred

Jeg hadde uttak i dag, etter 8 dager med stimulering. Fikk ut 10 egg, som er samme antall som sist runde. Sist gang var det kun 3 som delte seg normal på dag 1, innsett av 3-dagers og null på frys.

Planlagt innsett av 5-dagers embryo denne runden. Jeg får første status på befruktningen om et par dager. Krysser fingrene :love2

Uttaket var hakket verre denne gangen, første gang er det mye spenning og alt er ukjent. Tror grunnen er at jeg gruet meg mer nå, selv om det gikk veldig ok å smertefritt. Jeg fikk en reaksjon med kaldsvetting, svimmelhet og kvalme når jeg var kommet meg ut av klinikken, mulig på grunn av medisinene

Jeg hadde uttak i dag, etter 8 dager med stimulering. Fikk ut 10 egg, som er samme antall som sist runde. Sist gang var det kun 3 som delte seg normal på dag 1, innsett av 3-dagers og null på frys.

Planlagt innsett av 5-dagers embryo denne runden. Jeg får første status på befruktningen om et par dager. Krysser fingrene :love2

Uttaket var hakket verre denne gangen, første gang er det mye spenning og alt er ukjent. Tror grunnen er at jeg gruet meg mer nå, selv om det gikk veldig ok å smertefritt. Jeg fikk en reaksjon med kaldsvetting, svimmelhet og kvalme når jeg var kommet meg ut av klinikken, mulig på grunn av medisinene
Åhh håper du får fine embryo denne gangen. Den kaldsvettingen svimmelheten og kvalmen pleier jeg også å få. Ene gangen var det så ille at jeg nesten svimte av inne på doen på klinikken. Jeg følte meg helt forferdelig og hadde heldigvis bedt mannen om å være med meg på do. Han fikk huket tak i meg og hjulpet meg ned på gulvet så jeg ikke slo meg. Jeg brukte litt tid på å komme til meg selv igjen før vi kunne dra hjem. De to siste uttakene så fikk jeg reaksjonen mens jeg lå i stolen og de holdt på. Da måtte de legge kald klut på panna for å hindre at jeg svimte av der. Så det kan være litt kombinasjon av medisiner og smerter og stresset for kroppen.

Det er iallefall helt normalt at det skjer og ikke farlig. Kroppen reagerer.

Jeg ville spurt selv ja. Legen ser jo bare på saken en gang før avgjørelsen om hva som skal skje videre kommer. Så om man skriver i crypho forkant av at legen ser på UL-resultatet så blir det tatt med i vurderingen i førsteomgang :) Spørs jo hvor nære man er eggløsning og! Hvis man er nesten sikker på at eggløsning skjer lørdagen/søndagen ville jeg synes det er best å slippe ovitrelle og la eggløsning skje naturlig.
Jeg får vente til mensen kommer, og spørre i forbindelse med å melde inn den, hvis jeg ser at dagene kræsjer. Veldig kjekt å vite at det er noe man kan etterspørre hvertfall :happy:. Er så kjedelig å skulle utsette enda en måned eller kanskje to, som flere her også sikkert kjenner på. Tiden står stille når man holder på :smiley-ashamed004

Jeg får vente til mensen kommer, og spørre i forbindelse med å melde inn den, hvis jeg ser at dagene kræsjer. Veldig kjekt å vite at det er noe man kan etterspørre hvertfall :happy:. Er så kjedelig å skulle utsette enda en måned eller kanskje to, som flere her også sikkert kjenner på. Tiden står stille når man holder på :smiley-ashamed004
Ja, skjønner godt hva du mener! Er fryktelig kjedelig å vente når man helst skulle blitt gravid i går :Heartred

Så spennende!! Krysser fingrene for deg :Heartred

Jeg er på syklusdag 35 eller 36. Litt stressa fordi jeg har jo startet stimulering uten å ha fått mens (siden jeg tok progynova i forkant). Mens skulle kommet for 4-5 dager siden…. Etter nedregulering og forsøk i januar/februar har jeg hatt unormal syklus. Forrige syklus var på 44 dager. Nå er den også kraftig forsinket.

Jeg skal uansett ha totalfrys denne runden, men hvis mens ikke kommer snart så er det ikke sikkert jeg rekker innsett før sommeren…og i min alder er det veldig stressende å måtte vente så lenge.

Noen andre som har erfaring med unormal syklus etter nedregulering? Og hvor lenge det varte?

Jeg er på syklusdag 35 eller 36. Litt stressa fordi jeg har jo startet stimulering uten å ha fått mens (siden jeg tok progynova i forkant). Mens skulle kommet for 4-5 dager siden…. Etter nedregulering og forsøk i januar/februar har jeg hatt unormal syklus. Forrige syklus var på 44 dager. Nå er den også kraftig forsinket.

Jeg skal uansett ha totalfrys denne runden, men hvis mens ikke kommer snart så er det ikke sikkert jeg rekker innsett før sommeren…og i min alder er det veldig stressende å måtte vente så lenge.

Noen andre som har erfaring med unormal syklus etter nedregulering? Og hvor lenge det varte?
Uff, skjønner kjempegodt at det stresser deg. Håper noen andre har erfaring de kan dele. Det siste man vil ha i den fasen du er i nå er jo dødslange sykluser.

Ville bare nevne at jeg pratet med Medicus på fredag om når de er stengt i sommer (går mot totalfrys her også), og det var kortere enn jeg fryktet - stengt for innringing av mens mellom 22. juni og 12. juli for fryseforsøk, så man kan i alle fall få starte opp igjen ikke altfor langt utpå sommeren. Du er jo kjent med dem fra før, så kan hende du allerede visste at det ikke var lenger enn det, men da har du datoene i alle fall. Håper mensen er rett rundt hjørnet og at det blir null stress å rekke :Heartred

Uff, skjønner kjempegodt at det stresser deg. Håper noen andre har erfaring de kan dele. Det siste man vil ha i den fasen du er i nå er jo dødslange sykluser.

Ville bare nevne at jeg pratet med Medicus på fredag om når de er stengt i sommer (går mot totalfrys her også), og det var kortere enn jeg fryktet - stengt for innringing av mens mellom 22. juni og 12. juli for fryseforsøk, så man kan i alle fall få starte opp igjen ikke altfor langt utpå sommeren. Du er jo kjent med dem fra før, så kan hende du allerede visste at det ikke var lenger enn det, men da har du datoene i alle fall. Håper mensen er rett rundt hjørnet og at det blir null stress å rekke :Heartred
Nei, det visste jeg ikke! Det var ikke så ille, og det burde jo gå… Jeg venter jo mens når som helst, og hvis den jevner seg litt ut til juni så bør den jo uansett komme før 22. Håper jeg… Ok, føler meg litt bedre nå! Takk❤️

Æsj, jeg er så frustrert for den nedreguleringen - som har forskjøvet og rotet helt med syklus og alt…

Hei!
Jeg er i gang med mitt fjerde fryseforsøk i styrt syklus (søskenforsøk). Denne runden tror jeg at jeg begynte for tidlig med progynova! Trodde jeg fikk blødning, som i tillegg kom i gang senere enn den pleier, men viste seg å kun være rosa/brunt før blødningen kom skikkelig i gang med rødt blod to dager senere. Leser jo nå at rådet er å vente til man får rødt blod (selvom dette ikke har blitt kommunisert til meg). Noen som har erfaring med dette? Redd for at jeg har spolert hele forsøket

Vi hadde første UL i dag. Det er mange follikler, men en del små som garantert ikke blir med. Vanskelig å si sikkert hvor mange som blir klare samtidig til uttak, han tippet minimum en 10-12, godt mulig en god gjeng ekstra også. Uttak mest sannsynlig fredag om en uke, ny kontroll mandag.

Han var dessverre skeptisk til at vi skulle sette inn ferskt pga. stor risiko for OHSS med min alder/AMH og så mange follikler (var rundt 35 totalt selv om alle de jo ikke blir med). Ser ingen tegn til det ennå, men han mente vi burde vurdere totalfrys uavhengig av symptomer. Skal til en annen lege på mandag, spent på hva han mener. Blir veldig skuffet om vi må vente, da blir det trolig over sommeren:sad010 Men forbereder meg mentalt på at det er sannsynlig.

Håper det har gått greit med dere andre som har vært på UL i dag :Heartred
Så spennende med uttak i neste uke, og en god gjeng med follikler :smiley-bounce012
Vi er i en veldig lik situasjon, fikk også beskjed om at det er veldig sannsynlig med totalfrys pga risiko for OHSS. Jeg var nok forbedret på den beskjeden, men er jo ganske frustrerende å vente helt til over sommeren. Blir uttak på onsdag for min del :nailbiting:

Hvordan er formen? Kjenner du noe tegn til overstimulering?

Så spennende med uttak i neste uke, og en god gjeng med follikler :smiley-bounce012
Vi er i en veldig lik situasjon, fikk også beskjed om at det er veldig sannsynlig med totalfrys pga risiko for OHSS. Jeg var nok forbedret på den beskjeden, men er jo ganske frustrerende å vente helt til over sommeren. Blir uttak på onsdag for min del :nailbiting:

Hvordan er formen? Kjenner du noe tegn til overstimulering?
Høres veldig likt ut ja! Jeg har også vært ganske forberedt på det, men er jo kjipt med ekstra venting likevel. Hørtes ikke ut som legen vi hadde sist ville vurdere symptomene ved uttak engang, han mente totalfrys var best for meg uansett, men vi skal til en annen på neste UL i morgen, så får se hva han sier da. Nå har jeg egentlig innstilt meg på at det blir totalfrys og det har også sine fordeler som jeg prøver å fokusere på.

Foreløpig går det veldig fint med meg egentlig. Kjent i dag at jeg begynner å bli «tung» nederst i magen når jeg er i aktivitet, men tror det bare er store eggstokker. Har ellers ingen andre symptomer. Hva med deg?

Høres veldig likt ut ja! Jeg har også vært ganske forberedt på det, men er jo kjipt med ekstra venting likevel. Hørtes ikke ut som legen vi hadde sist ville vurdere symptomene ved uttak engang, han mente totalfrys var best for meg uansett, men vi skal til en annen på neste UL i morgen, så får se hva han sier da. Nå har jeg egentlig innstilt meg på at det blir totalfrys og det har også sine fordeler som jeg prøver å fokusere på.

Foreløpig går det veldig fint med meg egentlig. Kjent i dag at jeg begynner å bli «tung» nederst i magen når jeg er i aktivitet, men tror det bare er store eggstokker. Har ellers ingen andre symptomer. Hva med deg?
Her skulle de vurdere totalfrys ved uttak, men fikk beskjed om at sannsynligheten var svært høy. Så gjenstår å se egentlig, veldig spennende.

Samme her, kjenner litt mer av eggstokkene, men ellers veldig lite bivirkninger. Egentlig ganske overrasket over det, trodde jeg kom til å bli mye mer påvirket fysisk enn jeg har vært hittil

Her skulle de vurdere totalfrys ved uttak, men fikk beskjed om at sannsynligheten var svært høy. Så gjenstår å se egentlig, veldig spennende.

Samme her, kjenner litt mer av eggstokkene, men ellers veldig lite bivirkninger. Egentlig ganske overrasket over det, trodde jeg kom til å bli mye mer påvirket fysisk enn jeg har vært hittil
Blir spennende å se hvordan du reagerer på Ovitrelle da, antar du skal sette det i kveld hvis uttak er onsdag? Er jo da OHSS gjerne kryper på. Krysser virkelig fingrene for at du slipper å bli dårlig :Heartred

Back
Topp