Håperpå2025
Flørter med forumet
Hvordan ligger du ann @Skogsjente ? Skal du ha innsett i naturlig syklus? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det nærmer seg sommer og stengt klinikk. I tillegg er det mange som tar behandling utover høsten for å prøve å time høstbarn (pga barnehageplass). Vi sendte inn henvisning tidlig juni i fjor, kom ikke inn på førstegangssamtale før medio august og oppstart stims slutten av oktober. Vit at månedene går faktisk fort på sommeren med tanke på alt som skjer i livet ditt naturlig. Hold utJeg vet det er tidlig i prosessen å bli utålmodig, men kjenner at lufta gikk liiitt ut av meg da jeg fikk beskjed om at jeg tidligst får time ved st.olavs "godt utpå høsten". Og det er jo bare førstegangssamtale..![]()
Takk som spør! Venter fortsatt på svar på endometrietesten. Men har UL time på fredag om en uke hvis det blir innsett, i naturlig syklus jaHvordan ligger du ann @Skogsjente ? Skal du ha innsett i naturlig syklus?![]()
Nå må det endelig bli din tur til å få oppstartEndelig positiv EL! Da blir det oppstart med stims på meg 17.mai-helga.

Takk for støtte!! Håper det går forta, ja. Syns bare det virket såå lenge å vente april til oktober Men skal smøre meg med tålmodighet.Det nærmer seg sommer og stengt klinikk. I tillegg er det mange som tar behandling utover høsten for å prøve å time høstbarn (pga barnehageplass). Vi sendte inn henvisning tidlig juni i fjor, kom ikke inn på førstegangssamtale før medio august og oppstart stims slutten av oktober. Vit at månedene går faktisk fort på sommeren med tanke på alt som skjer i livet ditt naturlig. Hold ut
Ok, håper du har fått svar til fredag daTakk som spør! Venter fortsatt på svar på endometrietesten. Men har UL time på fredag om en uke hvis det blir innsett, i naturlig syklus ja![]()
Kommer jo også an på hvor du skal i behandling. Er det offentlig kan du se estimert ventetid her: https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted/behandlinger/ventetider-for?bid=183Takk for støtte!! Håper det går forta, ja. Syns bare det virket såå lenge å vente april til oktober Men skal smøre meg med tålmodighet.
Ja, selvfølgelig!Ok, håper du har fått svar til fredag da
Kan jeg spørre hva du måtte betale for testen?
Og hva er det egentlig man sjekker?

Det skal ta 3 uker å få svar, så jeg får nok svar ila neste uke.Æææ spennende!! Krysser fingreneWee da har jeg fått satt inn embryoSå blir noen nervepirrende dager frem til test dag 17 mai
God helg til dere alle <3

Gratulerer! Satt deg på rugerWee da har jeg fått satt inn embryoSå blir noen nervepirrende dager frem til test dag 17 mai

Men forbereder meg mentalt på at det er sannsynlig.
Det skjønner jeg! Er privat aktuelt?Jeg vet det er tidlig i prosessen å bli utålmodig, men kjenner at lufta gikk liiitt ut av meg da jeg fikk beskjed om at jeg tidligst får time ved st.olavs "godt utpå høsten". Og det er jo bare førstegangssamtale..![]()
Masse lykke tilWee da har jeg fått satt inn embryoSå blir noen nervepirrende dager frem til test dag 17 mai
Håper det går veien for deg og at du ikke blir overstimulertVi hadde første UL i dag. Det er mange follikler, men en del små som garantert ikke blir med. Vanskelig å si sikkert hvor mange som blir klare samtidig til uttak, han tippet minimum en 10-12, godt mulig en god gjeng ekstra også. Uttak mest sannsynlig fredag om en uke, ny kontroll mandag.
Han var dessverre skeptisk til at vi skulle sette inn ferskt pga. stor risiko for OHSS med min alder/AMH og så mange follikler (var rundt 35 totalt selv om alle de jo ikke blir med). Ser ingen tegn til det ennå, men han mente vi burde vurdere totalfrys uavhengig av symptomer. Skal til en annen lege på mandag, spent på hva han mener. Blir veldig skuffet om vi må vente, da blir det trolig over sommerenMen forbereder meg mentalt på at det er sannsynlig.
Håper det har gått greit med dere andre som har vært på UL i dag![]()
Oppdater oss daJa, selvfølgelig!
Her kan du lese mer om testen. Den kostet 6200. Som du ser fra linken tester de om det finnes en infeksjon i livmor og/eller et overaktivt immunforsvar som går til angrep på embryoet. Jeg har 4 aborter bak meg, så da ble jeg anbefalt å ta testen slik at man kan se om dette kan være en årsak bak. Hos meg er de nesten sikker på at de kommer til å finne noe i prøvesvarene, så jeg er veldig spent på resultatetDet skal ta 3 uker å få svar, så jeg får nok svar ila neste uke.

Er det ikke uansett om du har over 20 follikler at de tar totalfrys pga fare for OHSS? Eller husker jeg feil? Jeg hadde 26, og de ville ikke sette inn fersk på meg selv om 22 av de var tommeVi hadde første UL i dag. Det er mange follikler, men en del små som garantert ikke blir med. Vanskelig å si sikkert hvor mange som blir klare samtidig til uttak, han tippet minimum en 10-12, godt mulig en god gjeng ekstra også. Uttak mest sannsynlig fredag om en uke, ny kontroll mandag.
Han var dessverre skeptisk til at vi skulle sette inn ferskt pga. stor risiko for OHSS med min alder/AMH og så mange follikler (var rundt 35 totalt selv om alle de jo ikke blir med). Ser ingen tegn til det ennå, men han mente vi burde vurdere totalfrys uavhengig av symptomer. Skal til en annen lege på mandag, spent på hva han mener. Blir veldig skuffet om vi må vente, da blir det trolig over sommerenMen forbereder meg mentalt på at det er sannsynlig.
Håper det har gått greit med dere andre som har vært på UL i dag![]()
Det varierer nok fra klinikk til klinikk, Porsgrunn opererer vel med 15 f.eks. Tror da det er ut fra antall follikler de tømmer ved uttak. Men er ikke 100% sikker! Medicus har i alle fall ingen absolutt grense slik jeg har skjønt det.Er det ikke uansett om du har over 20 follikler at de tar totalfrys pga fare for OHSS? Eller husker jeg feil? Jeg hadde 26, og de ville ikke sette inn fersk på meg selv om 22 av de var tomme
Ok jeg skjønner. Håper de finner ut av hva som er problemet, slik at man kanskje kan gjøre noe før neste innsett da. Skal krysse fingrene for deg, du har vært på litt av en IVF reiseJa, selvfølgelig!
Her kan du lese mer om testen. Den kostet 6200. Som du ser fra linken tester de om det finnes en infeksjon i livmor og/eller et overaktivt immunforsvar som går til angrep på embryoet. Jeg har 4 aborter bak meg, så da ble jeg anbefalt å ta testen slik at man kan se om dette kan være en årsak bak. Hos meg er de nesten sikker på at de kommer til å finne noe i prøvesvarene, så jeg er veldig spent på resultatetDet skal ta 3 uker å få svar, så jeg får nok svar ila neste uke.