Mai 2025

Legen ringte meg da jeg sendte en kvass protest i portalen. Hun sa da at slimhinna mi er grei nok til innsett nå. Så om jeg starter med progesteron nå så kunne vi sette inn på fredag. Hun styra på med at jeg har positiv eggløsningstest. Den er jo ikke helt positiv og hun fant jo ikke tegn til at eggløsningen har skjedd. Så dette er en litt risikabel plan egentlig. I tillegg så har vi konfirmasjon i helga. Jeg har faktisk ikke mulighet til å møte opp på innsett på fredag. Da er det bedre å avbryte. Det sa jeg til legen også. Da foreslo hun å ta ny ultralyd på onsdag og at jeg fortsetter å teste etter eggløsning hjemme. Jeg valgte den løsningen og så ser vi nå da hva som skjer. De finner nok ut av det på blodprøver om hun har tatt feil av om eggløsning skjedd eller ikke skjedd.

Hun kommenterte at hun var ikke vant med sånne eggløsningstester og at de pleier ikke å bruke det. Men altså... om man ikke tester, så er det jo ingen garanti for at man treffer på rett dag. Dette er det merkeligste opplegget jeg har vært med på. Jeg har absolutt null tillit til dem nå og kjenner at jeg er litt forbanna faktisk. Vi kan ikke bytte Klinikk heller siden vi har embryoene våre der. Jeg er sint og fortvilet og fryktelig stresset nå.
Herregud. Jeg er målløs. Jeg skjønner godt at du er skikkelig fortvilet, du har all rett til det. Denne legen har vist at hun ikke kan dette! Jeg tror også det ville vært helt feil å sette inn nå på fredag. Alle andre opplyser om at man må ha hatt eggløsning før innsett. Du har ikke hatt positiv test, og med Follikkel på 12 er det jo helt tydelig at kroppen fortsatt jobber. Aaarrg blir så irritert på dine vegne!!!
Du har gjort det beste du kan i situasjonen her, med å si ifra. Jeg synes dere la en god plan, slik at dere er sikre på at innsett blir på riktig dag nå. UL, blodprøve samt EL testing vil gi deg svaret de neste dagene. Jeg har troa på at det kan bli innsett :Heartred veldig frustrerende at klinikken skal gi deg ekstra hodebry nå.

Herregud. Jeg er målløs. Jeg skjønner godt at du er skikkelig fortvilet, du har all rett til det. Denne legen har vist at hun ikke kan dette! Jeg tror også det ville vært helt feil å sette inn nå på fredag. Alle andre opplyser om at man må ha hatt eggløsning før innsett. Du har ikke hatt positiv test, og med Follikkel på 12 er det jo helt tydelig at kroppen fortsatt jobber. Aaarrg blir så irritert på dine vegne!!!
Du har gjort det beste du kan i situasjonen her, med å si ifra. Jeg synes dere la en god plan, slik at dere er sikre på at innsett blir på riktig dag nå. UL, blodprøve samt EL testing vil gi deg svaret de neste dagene. Jeg har troa på at det kan bli innsett :Heartred veldig frustrerende at klinikken skal gi deg ekstra hodebry nå.
Altså ja testene er litt forvirrende med så sterke streker og jeg har greit med eggløsningssmerter nå. Så ja kroppen jobber enda den. Jeg er faktisk villig til å avbryte om jeg ikke får viljen min. Legen synes sikkert jeg er en vanskelig pasient, men akkurat i dag våknet trollkjærringa. Jeg NEKTER å kaste vekk et dyrebart embryo på tull og fomling fra en lege som ikke vet fram og bak på seg selv. :mad:

Jeg er vanligvis veldig forsiktig i kommunikasjon med leger og klinikk. Jeg pleier alltid å spørre, ikke kreve. Jeg pleier å be om at de tenker og planlegger sammen med meg, men aldri sånn som jeg flippa ut i dag. Jeg var direkte og tydelig på at dette her blir helt feil. Så får jeg sitte her med angsten i magen nå etterpå.

Altså ja testene er litt forvirrende med så sterke streker og jeg har greit med eggløsningssmerter nå. Så ja kroppen jobber enda den. Jeg er faktisk villig til å avbryte om jeg ikke får viljen min. Legen synes sikkert jeg er en vanskelig pasient, men akkurat i dag våknet trollkjærringa. Jeg NEKTER å kaste vekk et dyrebart embryo på tull og fomling fra en lege som ikke vet fram og bak på seg selv. :mad:

Jeg er vanligvis veldig forsiktig i kommunikasjon med leger og klinikk. Jeg pleier alltid å spørre, ikke kreve. Jeg pleier å be om at de tenker og planlegger sammen med meg, men aldri sånn som jeg flippa ut i dag. Jeg var direkte og tydelig på at dette her blir helt feil. Så får jeg sitte her med angsten i magen nå etterpå.
Det er virkelig på sin plass at du sa fra. Dette hører jo ikke hjemme noe sted! Virker jo fullstendig uproft! Håper du får en annen lege på onsdag! Det er jo så dyrebare embryoer, og en sårbar prosess i utgangspunktet, at du kan jo ikke ta noen sjanser! Du er ikke en vanskelig pasient, men en fortvilet pasient som står i noe som jammen meg er krevende nok om man ikke skal passe på at fagfolk kan jobben sin også. Heier på deg! Og, jeg hadde også heller avbrutt enn å risikere et embryo på dette tøyse opplegget denne vikaren la fram!! :Heartpink

Fy søren @HappyMom86, nå fikk jeg så vondt av deg. Dette høres jo fullstendig merkelig ut. Så utrolig flink du er som klarte å være helt tydelig, bedre å ta det ubehaget nå enn å sitte igjen med masse "hva hvis" etter et eventuelt mislykket forsøk, selv om jeg forstår kjempegodt at det er ordentlig ubehagelig å måtte direkte motsi dem sånn som dette. Håper du har bedt om å få en annen lege på onsdag.

Hei! Jeg er ny på babyverden. Jeg kaller meg Tullevilla, 37 år, første barn, samboer, henvist til Ullevål, skal gjennom lang protokoll med oppstart i mai hvis alt går etter planen. Har forsøkt med Ovitrelle i naturlig syklus denne måneden.
Velkommen hit :love017 Legger deg inn på venter på oppstart inntil videre, så gir du bare beskjed hvis du ønsker at jeg oppdaterer når du har litt mer detaljer om medisiner og dato.

Fy søren @HappyMom86, nå fikk jeg så vondt av deg. Dette høres jo fullstendig merkelig ut. Så utrolig flink du er som klarte å være helt tydelig, bedre å ta det ubehaget nå enn å sitte igjen med masse "hva hvis" etter et eventuelt mislykket forsøk, selv om jeg forstår kjempegodt at det er ordentlig ubehagelig å måtte direkte motsi dem sånn som dette. Håper du har bedt om å få en annen lege på onsdag.
Får ikke annen lege nei. Min faste lege er i Tokyo etter hva jeg forsto. Så denne uka må jeg takle vikar som må krangles med. Men jeg gir meg ikke. Hun skal bli blå før hun får ødelegge et embryo for meg.

Jeg sjekka litt. Hvis syklusen skal overstyres sånn som hun foreslo, så skal østrogen og alt sånt måles sånn at man vet at slimhinna faktisk er klar. Da bør jeg også ta noe som stopper eggløsningen min sånn at ikke kroppen plutselig slipper egg og begynner med egen produksjon av progesteron. Ellers vil slimhinne og embryo være ute av sync når det settes inn og det vil være betydelig mindre sjanse for å lykkes.

Nei jeg er fornøyd med planen jeg fikk kranglet meg fram til. Ja det blir ekstra stress å måtte ta ekstra tur nå. Men om det da blir innsett i løpet av starten på neste uke nå og jeg får en tydelig eggløsning som vi planlegger ut i fra, så er jeg fornøyd. Da vet jeg at vi har gjort alt vi kan. Har kroppen min kødda til og eggløsningen faktisk vært nå, så får vi avbryte og ta styrt syklus neste runde. Da må de vel greie å legge en plan som fungerer og er normal. Ikke sånn tull og rare ideer som den hun kom med i dag.

Midt i all frustrasjon og lange innlegg fra meg så må jeg skryte av sykepleier da. Hun står på og er hyggelig hele veien selv om jeg bjeffet litt i dag. :laughing002 Sånn.. nå skal jeg slutte å spamme ned tråden med mitt drama.

Hvordan går det med folk? Jeg var på kontroll i dag og har startet på Fyremadel. Det var en ubehagelig sprøyte må jeg si :nailbiting: Begynner å kjenne at det er noe på gang i eggstokkene nå, spent på hvor ubehagelig det blir fremover
Spennende! Er det fryseforsøk? Jeg venter mens ca 2 uken i mai. Håper den kommer litt senere enn vanlig for ellers havner mest sannsynlig egguttak på 17. mai

Hvordan går det med folk? Jeg var på kontroll i dag og har startet på Fyremadel. Det var en ubehagelig sprøyte må jeg si :nailbiting: Begynner å kjenne at det er noe på gang i eggstokkene nå, spent på hvor ubehagelig det blir fremover
Jeg er på fjerde sprøytedag (CD5) og satte også første sprøyte med Fyremadel i dag. Syntes det gikk greit å sette den, kjentes som jeg hadde brent meg på brennesle i en halvtimes tid etterpå, men har skjønt at det er normalt!

Så spennende med kontroll, så det greit ut? Hvilken CD er du i dag og når tror de det blir uttak?

Jeg er på fjerde sprøytedag (CD5) og satte også første sprøyte med Fyremadel i dag. Syntes det gikk greit å sette den, kjentes som jeg hadde brent meg på brennesle i en halvtimes tid etterpå, men har skjønt at det er normalt!

Så spennende med kontroll, så det greit ut? Hvilken CD er du i dag og når tror de det blir uttak?

Et godt tips her er å vaske over/holde over området med desinfeksjonsservietten, etter man har satt sprøyta, det fjerner all ubehaget for min del.:happy:

Jeg venter mensen denne uken, håper egentlig den ikke kommer før tidligst fredag. Jeg er så redd for at innsett skal havne på 17. mai for da blir det nok avbrutt og det gidder jeg ikke, har ikke hatt innsett siden 3. februar o_O.

Venter mens antakelig denne uken, eller tidlig neste uke. Dersom jeg ikke ved et mirakel skulle blitt gravid nå i pausesyklusen.
Hvordan gikk det på ultralyd? Så de mange follikler? :happy:

Er på CD 7 i dag, uttak neste uke en gang om alt går slik det skal. Hadde 6 follikler på den ene siden og 10 på andre. Skal tilbake på fredag for å sjekke ståa på nytt og avklare videre løp.

Er skikkelig redd for å bli overstimulert (pcos), så blir gal av å kjenne etter på mulige symptomer haha :bored:

Er på CD 7 i dag, uttak neste uke en gang om alt går slik det skal. Hadde 6 follikler på den ene siden og 10 på andre. Skal tilbake på fredag for å sjekke ståa på nytt og avklare videre løp.

Er skikkelig redd for å bli overstimulert (pcos), så blir gal av å kjenne etter på mulige symptomer haha :bored:
Så spennende! Skjønner godt at du er redd for overstimulering, er bekymret for det samme selv. Har fokus på å drikke nok allerede nå, selv om jeg tipper det har minimal effekt så tidlig så er det liksom godt å kjenne at jeg gjør noe for å forebygge.

Her kom endelig peak på el-test igår. Slik flo nå beregner det, bør jeg få mensen 13. Mai, og så neste el igjen den 26. Mai (mandag). Dersom dette skulle stemme, betyr vel det at dag 5 etter el blir på en lørdag, og da blir vel innsett av blasto avbrutt? :( teller de med el-dagen, eller 5 dager etter?
Et annet spørsmål: vet at mange klinikker sier at man skal teste på morgenen, men dersom jeg bare hadde gjort det, ville jeg gått glipp av peak. Regner de fortsatt fra samme dag, eller dagen etter dersom man sender inn positiv test på kvelden? Mye man skal lure og gruble på :smiley-ashamed004
1000014707.jpg

Her kom endelig peak på el-test igår. Slik flo nå beregner det, bør jeg få mensen 13. Mai, og så neste el igjen den 26. Mai (mandag). Dersom dette skulle stemme, betyr vel det at dag 5 etter el blir på en lørdag, og da blir vel innsett av blasto avbrutt? :( teller de med el-dagen, eller 5 dager etter?
Et annet spørsmål: vet at mange klinikker sier at man skal teste på morgenen, men dersom jeg bare hadde gjort det, ville jeg gått glipp av peak. Regner de fortsatt fra samme dag, eller dagen etter dersom man sender inn positiv test på kvelden? Mye man skal lure og gruble på :smiley-ashamed004
Vis vedlegget 459626
Siden du også går i Porsgrunn kan jeg svare på denne! Mye som kan skje med syklusen frem til det, så ikke ta sorgene på forskudd. Men på generell basis: ja det blir avbrutt om EL havner på mandag eller tirsdag.

Men dette kan til en viss grad styres. Når du får mensen, og ser at du risikerer EL på en av disse dagene, kan du be om å få UL fredagen før. Hvis slimhinne da blir godkjent og Follikkel er over 15 mm, kan du skrive på Crypho etter timen og ønske deg å sette ovitrelle denne dagen. Innsett vil da bli fredag 1 uke etterpå, og du får ikke avbrutt. Jeg gjorde det sånn på mitt fryseforsøk i Porsgrunn i februar :)

Til det siste spørsmålet ditt: jeg har også testet etter EL både morgen og kveld. De gangene jeg har meldt inn EL test på kvelden, regnes det fortsatt som samme dag :)

Back
Topp