Mai 2025

Gratulerer med oppstart! Hvordan synes du det går med sprøytene?

Setter deg på stimulerer jeg da :love017
Hihi takk!! :smiley-bounce012 Jeg føler meg oppblåst og trøtt hehe. Skal på UL tirsdag og fredag neste uke, spent på om dosen skal opp. Har PCOS og har fått en relativ lav dose på 112,5 av Gonal F

Nei nei neeeeeiiii! Jeg fikk stigning på el test nå. Jeg kjøpte meg RFSU tester for å ha noe å følge med på. Jeg tror positiv test skjer i morgen og eggløsning allerede på tirsdag. Det betyr avbrutt. Får se hva de sier på ultralyd i morgen da. Men nå har jeg ikke mye tro på at det blir innsett denne syklusen. Hvorfor får jeg plutselig eggløsning alt for tidlig?! Jeg pleier ikke ha det så fryktelig tidlig i syklus. :smiley-angry017 Jeg er på syklusdag 10 i dag.

Nei nei neeeeeiiii! Jeg fikk stigning på el test nå. Jeg kjøpte meg RFSU tester for å ha noe å følge med på. Jeg tror positiv test skjer i morgen og eggløsning allerede på tirsdag. Det betyr avbrutt. Får se hva de sier på ultralyd i morgen da. Men nå har jeg ikke mye tro på at det blir innsett denne syklusen. Hvorfor får jeg plutselig eggløsning alt for tidlig?! Jeg pleier ikke ha det så fryktelig tidlig i syklus. :smiley-angry017 Jeg er på syklusdag 10 i dag.
Nei,så veldig kjedelig! Håper kroppen bruker litt mer tid enn du tror og at positiv EL test blir onsdag istedet!

20250427_215520.jpg

Tviler på at kroppen venter for å si det sånn. Det er ikke helt positiv test enda, men stigning er jo på gang her. Det pleier å komme topp da ganske så fort etter at stigning begynner.

20250428_062429.jpg

Dagens test før jeg drar på kontroll. Den ser svakere ut. Så enten er det oppbygging til topp med litt svingninger, eller så har toppen allerede vært. De kan vel se på ul om eggløsning er nær nå eller allerede har skjedd. Jeg har et bittelite håp om at eggløsning skjer i morgen og at jeg da får lov å få innsett på søndag. Men hvis jeg ikke finner noen tydelig topp nå så mistenker jeg at det allerede har vært og da må vi bare avbryte. Jeg vil ikke sette inn noe når vi er usikker på nøyaktig eggløsning.

Vis vedlegget 459371
Dagens test før jeg drar på kontroll. Den ser svakere ut. Så enten er det oppbygging til topp med litt svingninger, eller så har toppen allerede vært. De kan vel se på ul om eggløsning er nær nå eller allerede har skjedd. Jeg har et bittelite håp om at eggløsning skjer i morgen og at jeg da får lov å få innsett på søndag. Men hvis jeg ikke finner noen tydelig topp nå så mistenker jeg at det allerede har vært og da må vi bare avbryte. Jeg vil ikke sette inn noe når vi er usikker på nøyaktig eggløsning.
Søren, så utrolig leit at kroppen ikke bare kunne oppføre seg normalt. Skikkelig kjipt. Håper virkelig de ser et egg som ikke har sluppet på UL og at du kan få sette inn søndag :Heartred

Vis vedlegget 459371
Lykke til i dag!!! Håper det går bedre enn du frykter :Heartpink

Vis vedlegget 459371
Krysser fingre og tær for at det blir innsett som planlagt for deg, lykke til på kontroll :HeartpinkKroppen er ikke bare bare å skjønne seg på. Enn om man bare kunne fått et varsel når el faktisk skjer :smiley-ashamed004

Prøver å få pausesyklusen til å gå ved å forsøke å tracke el. Har tatt veldig få av disse testene tidligere, men har nå testet alt fra 1-3 ganger om dagen siden syklusdag 9. I følge flo hadde jeg el på lørdag, men testene er ikke helt enige. Enten har jeg gått glipp av toppen, ellers er den kanskje på vei nå. Har litt typiske murringer og el slim nå hvertfall:pompus:

Vedlegg

• Screenshot_20250428_102651_Premom.jpg
    Screenshot_20250428_102651_Premom.jpg
    210,9 KB · Visninger: 44
Tenkte det begynte å bli på tide med en tråd for mai, ser vi er noen fra april-gruppa som ender opp videre her og det er sikkert andre som skal i gang snart også?

Legg inn info som følger:
Brukernavn - Alder - Barn man prøver på - Klinikk - Forsøk nr - Medisiner - ca. dato oppstart/innsett

Venter på oppstart

- Overtenker40 - 40 - B2 - Medicus Oslo - IVF#3 - Letrozol, Pergoveris, Ovitrelle, Gonapeptyl, Prolutex og Cyclogest - oppstart stimulering ca. 2. uka i mai

- Otilde - 42 - solomamma - B2 - CFC - IVF4 - Menopur m.fl. - oppstart medio mai

- Gravid - 26 - B2 (B1 døde i magen) - OUS - FET#1 av IVF#1 - letrozol(kanskje), prednisolon, albyl-e, cyclogest - innsett ca. 19. mai

- Skogsjente - 30 år - B1 - Porsgrunn - ICSI #1, fryseforsøk (innsett #6) cyclogest og albyl-e, forventet innsett uke 20

- Harelabb - 28år - Barn1 - st.olavs - Forsøk nr 1 - ingen medisiner foreløpig - henvisning sendt st.olavs i april

- Norri - 34 år - B2 - UNN - IVF#3 - prednisolon, albyl-e, rekovelle, Ganirelix, Ovitrelle, utrogestan - ca. oppstart stimulering uke 19/20

- IvfPernille - 31år - B2 - UNN - 1.uttak, 2.innsett - forventet innsett uke 20/21

- HappyMom86 - 39 - B1 med ny mann - Medicus - ED, innsett #2 - Cyclogest og Albyl-e - Innsett ca 6. Mai

- Håp1 - 31 - B1 - Privat - IVF #1 - Pergoveris ++ - oppstart midten av mai

- Morellakris - 38 - B2 - Porsgrunn - IVF#1, FER#3 - Cyclogest - innsett uke 21/22

- Adele_ - 34 - B1 - Porsgrunn - #2, mest sannsynlig ICSI - Rekovelle - Oppstart ca 17.mai

- Angeldust - 34 - B2 - Porsgrunn - fryseforsøk #1 etter totalfrys - naturlig syklus - slutten av mai/starten av juni

- Chansey - 38 år - B1 - Ullevåll - Forsøk #2

- Anneprøver - 27 - 1 - Klinikk hausken - Forsøk nr 3 - usikkert - ca. dato oppstart 13.05

- Håperpå2025-34-B2- privat- #IVF 2 #6 innsett med pergoveris/prednisolon/utrogestan/l-arginin og D-vitamin (noe sånt).

Stimulerer

- Sara9921 - 29 år - B1 - IVF #2 - Pregoveris, Fyremadel , Gonapeptyl, Utrogestan - oppstart uke 17

- Hassel - 28 - B1 - Medicus Oslo - IVF #1 (sæddonasjon) - Rekovelle, Fyremadel, Ovitrelle, Cyclogest - oppstart stimulering 26. april

- Eplemos337 - 33 - B1 - Haukeland (Bergen) -IVF/trolig ICSI #1- Gonal, Fyremadel, Ovitrelle, Utrogestan- oppstart stimulering uke 16

Ruger

Totalfrys

Avbrutt

Gravid

Ikke gravid

Videre til juni
Hei! Jeg er ny på babyverden. Jeg kaller meg Tullevilla, 37 år, første barn, samboer, henvist til Ullevål, skal gjennom lang protokoll med oppstart i mai hvis alt går etter planen. Har forsøkt med Ovitrelle i naturlig syklus denne måneden.

Altså nå forstår jeg ingenting. Jeg kom til en ny lege som er vikar denne uka.

Folikkel på 12 mm og ikke tegn til at noe eggløsning har skjedd eller skal skje. Hun legen snakket plutselig om å ta progesteron i 6 dager før innsett. Jeg bare hæææ? Jeg skal vel ha innsett 6 dager etter positiv EL-test og da på 5 dpo? Da måtte hun se på skjermen sin igjen og ble litt forvirret før hun sa ja selvfølgelig sånn er det ja. Så sa hun noe om å planlegge når ovitrelle skal settes. Jeg måtte igjen korrigere og si at jeg skal jo ikke sette ovitrelle denne runden. Ånei sier hun. Så spør hun om jeg har fått beskjed om å teste for eggløsning. Ehm... han sa vel ikke det direkte, men det må jeg vel gjøre for å finne rette dagen og for at innsett skal bli på riktig dag?

Så spør jeg om hva som skjer hvis eggløsning skjer sånn at innsett da vil kræsje med en søndag. Nei da bare forskyver vi det med å ta en ekstra dag med progesteron. Hæææ? Dette her er altså det rareste og mest forvirrende kontrollen jeg har vært på. Jeg fikk absolutt ikke en følelse av at hun visste hva hun dreiv med. Jeg vurderer nå å si ifra at dette her avbryter vi. Jeg nekter å ødelegge et perfekt embryo på grunn av en uvitende lege som ikke aner hvordan dette her funker.

Altså nå forstår jeg ingenting. Jeg kom til en ny lege som er vikar denne uka.

Folikkel på 12 mm og ikke tegn til at noe eggløsning har skjedd eller skal skje. Hun legen snakket plutselig om å ta progesteron i 6 dager før innsett. Jeg bare hæææ? Jeg skal vel ha innsett 6 dager etter positiv EL-test og da på 5 dpo? Da måtte hun se på skjermen sin igjen og ble litt forvirret før hun sa ja selvfølgelig sånn er det ja. Så sa hun noe om å planlegge når ovitrelle skal settes. Jeg måtte igjen korrigere og si at jeg skal jo ikke sette ovitrelle denne runden. Ånei sier hun. Så spør hun om jeg har fått beskjed om å teste for eggløsning. Ehm... han sa vel ikke det direkte, men det må jeg vel gjøre for å finne rette dagen og for at innsett skal bli på riktig dag?

Så spør jeg om hva som skjer hvis eggløsning skjer sånn at innsett da vil kræsje med en søndag. Nei da bare forskyver vi det med å ta en ekstra dag med progesteron. Hæææ? Dette her er altså det rareste og mest forvirrende kontrollen jeg har vært på. Jeg fikk absolutt ikke en følelse av at hun visste hva hun dreiv med. Jeg vurderer nå å si ifra at dette her avbryter vi. Jeg nekter å ødelegge et perfekt embryo på grunn av en uvitende lege som ikke aner hvordan dette her funker.
Oi! Her er det en lege som ikke har peiling på noenting :think005 Follikkel på 12 tyder jo på at kroppen jobber og at eggløsning er noen dager unna, minst 3 dager vil jeg tro.
Men er denne legen bare en du fikk på denne kontrollen eller er det hun som skal følge deg også videre? Var slimhinne godkjent sånn at du ikke trenger flere kontroller?
Her må du jo kreve en annen lege. Dette går ikke an!

Oi! Her er det en lege som ikke har peiling på noenting :think005 Follikkel på 12 tyder jo på at kroppen jobber og at eggløsning er noen dager unna, minst 3 dager vil jeg tro.
Men er denne legen bare en du fikk på denne kontrollen eller er det hun som skal følge deg også videre? Var slimhinne godkjent sånn at du ikke trenger flere kontroller?
Her må du jo kreve en annen lege. Dette går ikke an!
Heldigvis bare vikar og jeg fikk masa meg til å ta LH i tillegg til progesteron blodprøver. Så får vi iallefall se litt mer hva som skjer der. Jeg snakket med damen som tok blodprøven og fikk sagt akkurat hva jeg syntes om legen og hun visste jo mer enn legen om hvordan ting fungerer. Så vi ble enige om at jeg ringer inn når jeg får helt positiv test. Med folikkel på 12 mm i dag så er det heldigvis ikke enda. Men var fryktelig sterk strek på LH test til å være et par dager unna da.

Nei nå altså! Nå sendte sykepleier ut beskjed om at jeg skal begynne å ta progesteron i dag! Altså hæææ? Har det rabla fullstendig for dem? Dette her stemmer så absolutt ikke i det hele tatt og nå er jeg ganske så fortvilet.

Nei nå altså! Nå sendte sykepleier ut beskjed om at jeg skal begynne å ta progesteron i dag! Altså hæææ? Har det rabla fullstendig for dem? Dette her stemmer så absolutt ikke i det hele tatt og nå er jeg ganske så fortvilet.
Skjønner godt du er fortvilet! Det der henger jo ikke på greip. Progrestron (cyclogest) er jeg vant med at man skal starte med 2 dager før innsettet, altså 3 dager ETTER eggløsningen, og det samme er kanskje du også vant med fra tidligere? Så det gir ikke noe mening at du skal starte på det nå for meg heller... Så utrolig frustrerende at det skal være så mye tull med klinikken din :sorry: Kan du be om telefonmøte med hen som egentlig er legen din straks hen er tilbake?

Legen ringte meg da jeg sendte en kvass protest i portalen. Hun sa da at slimhinna mi er grei nok til innsett nå. Så om jeg starter med progesteron nå så kunne vi sette inn på fredag. Hun styra på med at jeg har positiv eggløsningstest. Den er jo ikke helt positiv og hun fant jo ikke tegn til at eggløsningen har skjedd. Så dette er en litt risikabel plan egentlig. I tillegg så har vi konfirmasjon i helga. Jeg har faktisk ikke mulighet til å møte opp på innsett på fredag. Da er det bedre å avbryte. Det sa jeg til legen også. Da foreslo hun å ta ny ultralyd på onsdag og at jeg fortsetter å teste etter eggløsning hjemme. Jeg valgte den løsningen og så ser vi nå da hva som skjer. De finner nok ut av det på blodprøver om hun har tatt feil av om eggløsning skjedd eller ikke skjedd.

Hun kommenterte at hun var ikke vant med sånne eggløsningstester og at de pleier ikke å bruke det. Men altså... om man ikke tester, så er det jo ingen garanti for at man treffer på rett dag. Dette er det merkeligste opplegget jeg har vært med på. Jeg har absolutt null tillit til dem nå og kjenner at jeg er litt forbanna faktisk. Vi kan ikke bytte Klinikk heller siden vi har embryoene våre der. Jeg er sint og fortvilet og fryktelig stresset nå.

Back
Topp