Mai 2025

Jeg fikk time etter bare noen uker fordi noen andre ikke kunne. Ring å si du kan komme på kort varsel!
Åå okei! Men så at henvisning var «til vurdering», vet du noe om hvor mange som blir vurdert godkjent? Ble sykt redd for avslag nå

Lilje88 - 36 år - Barn 1 - Ullevål - IVF 1 - Gonal F, Fyrdamel, Ovitrelle og Cyclogest - innsett (3 dagers) 22 mai

Kan du legge meg til @Hassel? ❤️

Hadde første egguttak i går (mandag). De sa det ville ta litt tid siden det var mange follikler. Men mye var vist tomt og fikk kun 5 egg. Syns uttak var smertefullt både under og etter. På slutten måtte jeg presse med knyttneve i magen for at de skulle komme til. Kjenner fortsatt på litt ubehag.

Heldigvis ble 4 befruktet. Håper på et gullegg på innsetning på torsdag
Vel overstått uttak! :Heartpink Krysser fingrene for alle fire utvikler seg fint videre :happy:

Okei håper noen kan virkelighetsorientere meg, for jeg blir lurt av ovitrelle hver gang. Tok en ny, holdt meg kanskje 2 timer. Bilde 1 tatt etter 1 min og bilde 2 tatt etter 5 min. Jeg blir helt gal av at ovitrelle gir meg strek så lenge, for kan 100% være falsk positiv, men har noen noen tanker? Synes det er litt vel markert stek 11 dager etter ovitrelle

Vedlegg

• IMG_3861.jpeg
    IMG_3861.jpeg
    1,3 MB · Visninger: 75
  • image.jpg
    image.jpg
    1,5 MB · Visninger: 83
Okei håper noen kan virkelighetsorientere meg, for jeg blir lurt av ovitrelle hver gang. Tok en ny, holdt meg kanskje 2 timer. Bilde 1 tatt etter 1 min og bilde 2 tatt etter 5 min. Jeg blir helt gal av at ovitrelle gir meg strek så lenge, for kan 100% være falsk positiv, men har noen noen tanker? Synes det er litt vel markert stek 11 dager etter ovitrelle
Tja, jeg er egentlig enig med deg at den ser sterk ut til 11 dager etter. Nå omsetter jo mennesker medikamenter i ulikt tempo, men jeg satte også Ovitrelle for 11 dager siden. Og jeg tok dobbelt dose. Tok en test i dag bare for å se om kroppen min kvitter seg med det innen dag 12 slik som jeg regnet med fram til at var sannsynlig. Og mine tester ser sånn ut. Kanskje du skal prøve å sende skuldrene bittelitt. Vet det er lett å si og utrolig vanskelig å gjennomføre :Heartpink men det virker som du har det litt stressende nå. Får jo ikke påvirket utfallet til eller fra, men jeg synes det ser positivt ut :Heartpink er den ikke sterkere enn de andre også? Mer «ordentlig» strek på et vis?
IMG_0323.jpeg

Jeg synes denne ser sterkere ut enn den du postet i morges, men det kan også skyldes ulik konsentrasjon i urin. Mange får jo sterkere på urin 2-3 og det vil jo også gjelde om HCG kommer fra Ovitrelle og ikke baby. Med det sagt, hvis du er vant til å ta Ovitrelle og synes denne ser sterk ut for 11 DPO hos deg er jo det kanskje det mest pålitelige! Jeg er optimist på dine vegne, dette kan godt være baby :Heartred

Tja, jeg er egentlig enig med deg at den ser sterk ut til 11 dager etter. Nå omsetter jo mennesker medikamenter i ulikt tempo, men jeg satte også Ovitrelle for 11 dager siden. Og jeg tok dobbelt dose. Tok en test i dag bare for å se om kroppen min kvitter seg med det innen dag 12 slik som jeg regnet med fram til at var sannsynlig. Og mine tester ser sånn ut. Kanskje du skal prøve å sende skuldrene bittelitt. Vet det er litt å si og utrolig vanskelig å gjennomføre :Heartpink men det virker som du har det litt stressende nå. Får jo ikke påvirket utfallet til eller fra, men jeg synes det ser positivt ut :Heartpink er den ikke sterkere enn de andre også? Mer «ordentlig» strek på et vis?Vis vedlegget 460752
Jeg synes denne ser sterkere ut enn den du postet i morges, men det kan også skyldes ulik konsentrasjon i urin. Mange får jo sterkere på urin 2-3 og det vil jo også gjelde om HCG kommer fra Ovitrelle og ikke baby. Med det sagt, hvis du er vant til å ta Ovitrelle og synes denne ser sterk ut for 11 DPO hos deg er jo det kanskje det mest pålitelige! Jeg er optimist på dine vegne, dette kan godt være baby :Heartred
Tusen takk for svar dere :Heartred okei jeg skal prøve å senke skuldrene og tenke at det verken betyr det ene eller andre:Heartred ja jeg er enig, den i dag tidlig virket egentlig litt defekt (brukte veldig lang tid på å trekke til seg urin). Men deilig å høre at HCG er sterkere på urin 2-3 selvom det kommer fra ovitrelle, nå klarte jeg å senke forventningene litt. Er så dritt å bli så skuffet!

Tusen takk for svar dere :Heartred okei jeg skal prøve å senke skuldrene og tenke at det verken betyr det ene eller andre:Heartred ja jeg er enig, den i dag tidlig virket egentlig litt defekt (brukte veldig lang tid på å trekke til seg urin). Men deilig å høre at HCG er sterkere på urin 2-3 selvom det kommer fra ovitrelle, nå klarte jeg å senke forventningene litt. Er så dritt å bli så skuffet!
Jeg modererer meg til å si at det kan gjelde Ovitrelle også, fordi det enten kan skyldes at urin 2 er mer konsentert (= sterkere strek ved Ovitrelle og ved baby) eller at HCG faktisk er stigende (= baby).

Men uansett tror jeg ikke du får så mye mer ut av å teste noe mer nå før tidligst i kveld. Kanskje det kan være til hjelp å bestemme seg for når du skal ta neste test allerede nå, så vet du at «da får jeg neste svar» og så er det kanskje enklere å parkere tankene litt frem til det? Dette er tøffe dager, skjønner godt at det er vanskelig å beholde håpet og være realistisk samtidig. Men snart har du svar :Heartred

Jeg modererer meg til å si at det kan gjelde Ovitrelle også, fordi det enten kan skyldes at urin 2 er mer konsentert (= sterkere strek ved Ovitrelle og ved baby) eller at HCG faktisk er stigende (= baby).

Men uansett tror jeg ikke du får så mye mer ut av å teste noe mer nå før tidligst i kveld. Kanskje det kan være til hjelp å bestemme seg for når du skal ta neste test allerede nå, så vet du at «da får jeg neste svar» og så er det kanskje enklere å parkere tankene litt frem til det? Dette er tøffe dager, skjønner godt at det er vanskelig å beholde håpet og være realistisk samtidig. Men snart har du svar :Heartred
:Heartred :Heartred
Tror du jeg blir noe klokere av å teste i kveld i det hele tatt? Føler jeg burde vente til i morgen, men spørs om jeg klarer det:hilarious:

:Heartred :Heartred
Tror du jeg blir noe klokere av å teste i kveld i det hele tatt? Føler jeg burde vente til i morgen, men spørs om jeg klarer det:hilarious:
Det er vanskelig å si. Helt klart lettest å tyde forskjeller til i morgen. Du kan nok bli både litt sikrere eller være like usikker hvis du tester i kveld. Tror nesten du bare må kjenne på hva som skaper mest stress for deg, å teste eller å la være. Man er jo veldig ulike på sånt :Heartred

Det er vanskelig å si. Helt klart lettest å tyde forskjeller til i morgen. Du kan nok bli både litt sikrere eller være like usikker hvis du tester i kveld. Tror nesten du bare må kjenne på hva som skaper mest stress for deg, å teste eller å la være. Man er jo veldig ulike på sånt :Heartred
Ja skjønner, det gir mening. Tusen takk :Heartred

Tenker det er et godt råd fra Hassel over her. Gjør det som gjør det minst stresset. Det eneste man vil i denne prosessen er jo å vite. Og alle fasene er stressende. Jeg har trua. Og tenker at du kanskje vil få best svar ved å teste i morgen på samme tidspunkt som den siste i dag :Heartpink

Tenker det er et godt råd fra Hassel over her. Gjør det som gjør det minst stresset. Det eneste man vil i denne prosessen er jo å vite. Og alle fasene er stressende. Jeg har trua. Og tenker at du kanskje vil få best svar ved å teste i morgen på samme tidspunkt som den siste i dag :Heartpink
Tusen takk, da prøver jeg å holde meg til da :Heartred tror det er det som gjør meg minst stressa også!

Hater ovitrelle dag 2!!! 11 dager siden jeg tok den, og det er ikke babystrek, det blir sånn på meg hver gang jeg tar den
Om den begynner å stige igjen så er det nok en reell babystrek - ovitrellestreken er enormt frustrerende, men jeg har troa på at alt kan skje frem til testdato! I min søken da jeg gikk på ovitrelle og DPO var det veldig mange som ikke hadde fått positiv før 13-15 dpo også

Om den begynner å stige igjen så er det nok en reell babystrek - ovitrellestreken er enormt frustrerende, men jeg har troa på at alt kan skje frem til testdato! I min søken da jeg gikk på ovitrelle og DPO var det veldig mange som ikke hadde fått positiv før 13-15 dpo også
Det er betryggende å høre!! Tusen takk :Heartred

Back
Topp