Mai 2016

Jeg er så glemsk altså. Hadde uttak idag og fikk beskjed om å øke Prednisolon dosen men nå husker jeg ikke hvor mye.
De skulle skrive det ned til meg men så glemte de det.
Har tatt en tablett før. Mener å huske at jeg skulle øke til fire men ble plutselig litt usikker. Er det noen som vet? Dere som tar Prednisolon. Hvor mye har dere økt på uttaksdagen?

Jeg fikk beskjed om at jeg skal øke til 10 mg. Går på 5 mg nå. Det står på en lapp jeg fikk av Holst. Har du 2.5mg tablett?

Kjenner mer og mer at det nok blir testing før 3. Juni, men i løpet av helga kanskje? :D skikkelig testetøs :D Når har du tenkt å teste?

Hmm.. Tenker at jeg må klare å holde meg til 30/05 iallfall :p gidder ikke å teste før det. Jeg skal sørge for at jeg ikke har tester hjemme før den tid heller :)
Har testdag via blodprøve 01/06.

Jeg fikk beskjed om at jeg skal øke til 10 mg. Går på 5 mg nå. Det står på en lapp jeg fikk av Holst. Har du 2.5mg tablett?
Hva får du Prednisolon for? Skal på Fertilitetssenteret i morgen og har hatt mange aborter... hørt at de er ganske proaktive der og lurer derfor:)

Hva får du Prednisolon for? Skal på Fertilitetssenteret i morgen og har hatt mange aborter... hørt at de er ganske proaktive der og lurer derfor:)

Jeg har fått det pga stoffskifte. Dr Holst sa at de som går på levaxin( stoffskiftemedisin) kan ha effekt med prednisolon. Altså at det kan hjelpe til med å klaffe. Dette er mitt 3 ferskforsøk, jeg er villig til å prøve noe nytt. Har egentlig veldig lyst til å prøve hcg støtte, men Holst hadde større tro på utrogest ( sterkere progesteron støtte i rugetiden). Jeg begynner å blø en uke etter innsett selvom jeg har brukt crinone og Lutinus.
Skal spørre igjen på onsdag.
Har googlet, det er så mange som begynte å blø tidlig etter innsett, så prøvde de med hcg støtte i rugeperioden og da ble de gravide. :)

Husket feil, måtte sjekke. Har gått på 5 mg. Da øker jeg til 10 mg nå :-) Tusen takk for hjelpen! Synes å huske at de sa jeg skulle ta fire tabletter men det må være jeg som husker feil :-)

Last edited:
Hvorfor står du på prednisolon?

Grunnet Endometriose.
Er ikke så veldig plaget nå men Holst ville at jeg skulle ta det allikevel så da prøver jeg det :-)
Ble bedre etter at jeg fikk barn (fikk en datter etter ICSI i 2013).
Ble ikke gravid på ferskforsøket men på tin.

Jeg er så glemsk altså. Hadde uttak idag og fikk beskjed om å øke Prednisolon dosen men nå husker jeg ikke hvor mye.
Har tatt en tablett før. Mener å huske at jeg skulle øke til fire men ble plutselig litt usikker. Er det noen som vet? Dere som tar Prednisolon. Hvor mye har dere økt på uttaksdagen?
då ringer du inn og hører igjen... ;-)

Ring og hør med dem, så er du sikker. Jeg går på prednisolon, men har hatt ulikt regime med de ulike klinikkene. Ingen fasit svar på dette ;-)

Ring og hør med dem, så er du sikker. Jeg går på prednisolon, men har hatt ulikt regime med de ulike klinikkene. Ingen fasit svar på dette ;-)

då ringer du inn og hører igjen... ;-)

Tenkte å ringe imorgen ja men det hjelper meg ikke så mye idag når klinikken er stengt.
Valgte å øke fra 5 til 10 mg i alle fall så får vi se om det er riktig.

Hvor er du? :) jeg er et sted mellom two og three håper jeg.

What happens after a 3-Day Transfer?

Days past
transfer day (DPT)
Embryo Development

One
The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula

Two
The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst

Three
The blastocyst begins to hatch out of its shell

Four
The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus

Five
The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation

Six
Implantation continues

Seven
Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop

Eight
Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream

Nine
Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Ten
Fetal development continues and hCG continues to be secreted

Eleven
Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy

Back
Topp