Mai 2016

Sniker litt her inne. Ikke IVF på oss denne måneden, men stimuleringen med sprøyter og naturmetoden mens vi venter på IVF. Spent da det er 4 mnd siden sist EL og vi kun har hatt én reell sjanse på det året vi har prøvd.

Forventer mensen neste søndag etter provera, så begynner jeg på letrozol (enkel) 24-29. april og Puregon fra 29. april til første kontroll 4. mai :) Spent på hvor lang stimulering vi trenger da eggstokkene mine er ekstremt trege, som gynekologen så pent sier.

Har brukt letrozol (enkel, dobbel og trippel) og pergotime tidligere. Fikk EL 2 første kurer av letrozol, men ikke de neste 3 kurene. Tatt laparoskopi i februar, ingen tette eggledere men jeg har PCOS og anovulasjon. Mannen er fin.

Blir spennende den 4. Da :-)

Krysser du på esken? Der er det jo sånn fin å krysse på, og når hele den ene er full, så bytter man :-)

Skal bruke sprayen totalt 27 dager. Så har laget meg et eget skjema som jeg har lagt i esken.
Kanskje jeg da bare bruke ene flasken halve tiden og den andre på resten?
Skjema på esken er vell kun for de som sprayer 2 x om dagen? Eller har jeg misforstått ? hehe....

Skal bruke sprayen totalt 27 dager. Så har laget meg et eget skjema som jeg har lagt i esken.
Kanskje jeg da bare bruke ene flasken halve tiden og den andre på resten?
Skjema på esken er vell kun for de som sprayer 2 x om dagen? Eller har jeg misforstått ? hehe....
Tenkte bare på at da ser du jo hvor mye du har brukt av flasken, om du krysser av der og :-)

Da er det under ett døgn til sjekk hos Riksen. Jeg håper nedreguleringen har gått som planlagt slik at jeg kan begynne på sprøyter! Veldig spent på hva de setter meg på, har gått på både menopur og puregon tidligere og puregon er jo veldig mye enklere i forhold til å måtte blande menopuren. Men jeg tar det jeg får :p

Da er det under ett døgn til sjekk hos Riksen. Jeg håper nedreguleringen har gått som planlagt slik at jeg kan begynne på sprøyter! Veldig spent på hva de setter meg på, har gått på både menopur og puregon tidligere og puregon er jo veldig mye enklere i forhold til å måtte blande menopuren. Men jeg tar det jeg får :p
Hvor i syklusen er du nå? Hvor mange dager gikk du på spray frem til i dag?

Hvor i syklusen er du nå? Hvor mange dager gikk du på spray frem til i dag?

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal regne syklus egentlig? I forhold til siste mensen er jeg bare cd 9(?) Fikk mensen 10 april.
Har gått på spray i 17 dager i dag :)

Du har ingen syklus når du er på spray.
Det forstår jeg, men lurte hvilken dag etter siste mens hun startet på sprøyter. Så svaret jeg fikk var veldig informativt.

Det forstår jeg, men lurte hvilken dag etter siste mens hun startet på sprøyter. Så svaret jeg fikk var veldig informativt.
Hvorfor lurer du egentlig på det? Det er ingen som har likt løp når de er på lang protokoll uansett. Alle mine tre har vært forskjellige med antal dager på spray før sprøyteoppstatt og antal dager fra spray til uttakk. Det er klinikken som styrer det i forhold til når mensen du melder inn kommer og når de har ledig tid. Når du har vært på forsamtale så får du et uketall å forholde deg til, at uttak mest sansynelig blir iløpet av den uka.

Hvorfor lurer du egentlig på det? Det er ingen som har likt løp når de er på lang protokoll uansett. Alle mine tre har vært forskjellige med antal dager på spray før sprøyteoppstatt og antal dager fra spray til uttakk. Det er klinikken som styrer det i forhold til når mensen du melder inn kommer og når de har ledig tid. Når du har vært på forsamtale så får du et uketall å forholde deg til, at uttak mest sansynelig blir iløpet av den uka.

Hun stilte nok bare et spørsmål fordi hun var nysgjerrig ;)

I dag har jeg vondt i magen! Reiser til riksen om 40 minutter og er veldig nervøs for om ting er som det skal! Spotter fortsatt litt og håper det er normalt på synarela!

Det gikk veldig fint :)
Begynner på sprøyter i morgen og skal til ny sjekk på mandag. Håper de oppfører seg og vokser som de skal :)!

Så bra at det gikk fint :)
Skal på sprøytekurs/samtale neste onsdag. Er mildt sagt veeeeeldig spent.
Har ikke merket noe til Synarela enda.. Nesten så jeg lurer på om jeg gjør det rett?!?! Haha....mensen kom 1 dag for sen...men den kom kraftig :(

Så bra at det gikk fint :)
Skal på sprøytekurs/samtale neste onsdag. Er mildt sagt veeeeeldig spent.
Har ikke merket noe til Synarela enda.. Nesten så jeg lurer på om jeg gjør det rett?!?! Haha....mensen kom 1 dag for sen...men den kom kraftig :(

Ja:) Jeg har merket mest til synarelaen den siste uken faktisk! Så den funker nok din også :)!

Back
Topp