Mai 2016

Hei!
Jeg er også ny her, har lest masse på div forum, men tenkte også at det kunne være fint å delta! :)

Vi skal ha vårt første forsøk nå i mai, startet med Synarela i dag og ser virkelig frem til eventuelle bivirkninger! :nailbiting:
Vi er 35 og 41 år og må igjennom dette pga dårlig kvalitet hos mannen..

Håper virkelig å kunne dele erfaringer med noen som allerede har vært igjennom dette. Har masse spørsmål, men er redd for å være masete overfor de stakkars sykepleierne!

Vi tilhører klinikken i Porsgrunn..
Når hadde dere forsamtale? Måtte du vente lenge fra forsamtalen til oppstart?

Ringte inn 1 mensdag 23 mars. Rett etterpå fikk jeg alt av papirer med dato for Synarela-start og hormonsprøyte-start.
Har enda ikke hatt no forsamtale. Vi har hatt full utredning i byen vi bor i , så da slapp vi det.
Skal kun ha 2 ultralyd også....Er det lite?

Blir egguthenting fredag 6 mai.

Skal til Tromsø 27 april for samtale og sprøytekurs. Starter da med Synarela imorgen....

Mulig det er derfor jeg bekymrer meg så mye?
Har hverken oppfølging fra fastlege elle noen andre.....derfor har jeg fikset legetime på tirsdag så jeg ikke føler meg totalt alene i hele prosessen.
Har selvfølgelig en veldig snill samboer men han vet jo like lite som meg om hva som møter oss.

Vi hadde forsamtale i oktober, og vi skulle egentlig starte med en gang, men jeg måtte fjerne en muskelknute i livmora før vi kunne sette i gang..og med det kom det ventetid på kontroll, ventetid på operasjon, ny kontroll pluss at jeg måtte vente to sykluser før vi kunne starte, så nå er vi endelig i gang! :) Men uten det inngrepet ville vi ha startet med en gang, DVs det var ingen ventetid etter at man har vært på førstegangssamtale! :) De er utrolig flinke og effektive! :)

Velkommen hit☺️ så artig☺️ kanskje vi møtes i gangene
De sa det nå på samtalen på torsdag at dersom det var behov for det, ville de ha åpent tidlig begge dagene fikk følelsen av at de virkelig vil oss alt godt der
Så satser vi på at begge spirene sitter!

Kanskje vi treffes, ja! :) :) Hadde passet bra om det var åpent de dagene da det kan hende at vårt første uttak skal skje rundt de datoene! :)

Ringte inn 1 mensdag 23 mars. Rett etterpå fikk jeg alt av papirer med dato for Synarela-start og hormonsprøyte-start.
Har enda ikke hatt no forsamtale. Vi har hatt full utredning i byen vi bor i , så da slapp vi det.
Skal kun ha 2 ultralyd også....Er det lite?

Blir egguthenting fredag 6 mai.

Skal til Tromsø 27 april for samtale og sprøytekurs. Starter da med Synarela imorgen....

Mulig det er derfor jeg bekymrer meg så mye?
Har hverken oppfølging fra fastlege elle noen andre.....derfor har jeg fikset legetime på tirsdag så jeg ikke føler meg totalt alene i hele prosessen.
Har selvfølgelig en veldig snill samboer men han vet jo like lite som meg om hva som møter oss.
Forstår ikke hvordan dere kunne slippe forsamtale. Vi er også ferdig utredet her i byen. Hadde også en forsamtale på Riksen, men valgte å flytte etter denne på grunn av lang ventetid fra forsamtalen til oppsstart (5 mnd. kø). Porsgrunn sa allikevel at vi stiller bakerst i køen som hvilken som helst fersking i prosessen og skal stå i kø til forsamtale først.

Jeg mener det er rart at du kunne bare ringe inn mens. Hvordan fikk du beskjed om å gjøre det denne måneden? Når ble dere henvist? Er dette privat eller offentlig?

Forstår ikke hvordan dere kunne slippe forsamtale. Vi er også ferdig utredet her i byen. Hadde også en forsamtale på Riksen, men valgte å flytte etter denne på grunn av lang ventetid fra forsamtalen til oppsstart (5 mnd. kø). Porsgrunn sa allikevel at vi stiller bakerst i køen som hvilken som helst fersking i prosessen og skal stå i kø til forsamtale først.

Jeg mener det er rart at du kunne bare ringe inn mens. Hvordan fikk du beskjed om å gjøre det denne måneden? Når ble dere henvist? Er dette privat eller offentlig?

Ble henvist av sykehuset her i byen ifjor vår. Trur det var i mai engang. Fikk da beskjed om at vi ble kontaktet iløpet av høsten. Høsten kom , vintern kom og så ble det jul. Da tok jeg kontakt i januar for å høre hva som skjer?!?!
Om de hadde glemt oss helt av??
Måtte da ta ny celleprøve og vente på svar på den før vi ble kontaktet igjen....Da det hadde gått over ett år siden den va tatt sist.
Så vi har måtte vente ganske lenge .....
Aner ikke hvorfor vi ikke skal ha forsamtale.

Ble henvist av sykehuset her i byen ifjor vår. Trur det var i mai engang. Fikk da beskjed om at vi ble kontaktet iløpet av høsten. Høsten kom , vintern kom og så ble det jul. Da tok jeg kontakt i januar for å høre hva som skjer?!?!
Måtte da ta ny celleprøve og vente på svar på den før vi ble kontaktet igjen....Da det hadde gått over ett år siden den va tatt sist.
Vi prøver offentlig.

Vi prøver offentlig.

Ååååh .....håper det virkelig klaffer for dere denne gangen :Heartpink Merker at jeg sliter mest mentalt. Er helt skutt og jeg har ikke starta med medisinene en gang. ...Sliter med å sove om natta og idag har jeg sove på sofan nesten hele dagen.....blæææh

Hvordan takler du menalt nedturen når det ikke går som du vil?

Takk for det:) har prøvd scratching denne mnd, så håpet om å klare det nå er bittelitt større!
Kan vel ikke si jeg takler det så bra :rolleyes: Blir en skikkelig tur i kjelleren med depping, gråting osv, men så går dagene og fokuset blir flyttet over til neste forsøk. Har liksom ikke noe valg, for ønsket om et barn til er så utrolig stort. Man er alltid mye sterkere enn man tror:)
Så kjedelig at du allerede er helt skutt nå, før forsøket. Jeg vet det er vanskelig, men prøv å skyv forsøket litt unna. Gjør ting som er gøy og får tiden til å gå:) er mye venting og nedtelling av dager til kontroller osv, så tror det faktisk er litt viktig.

Kanskje vi treffes, ja! :) :) Hadde passet bra om det var åpent de dagene da det kan hende at vårt første uttak skal skje rundt de datoene! :)

De åpnet tidlig hvis det skulle bli aktuelt, sa sykepleieren ☺️ jeg skal på ul kontroll 11. Så håper at vi rekker uttak før helgen, men det meste skjer tydeligvis i pinsehelga

Takk for det:) har prøvd scratching denne mnd, så håpet om å klare det nå er bittelitt større!
Kan vel ikke si jeg takler det så bra :rolleyes: Blir en skikkelig tur i kjelleren med depping, gråting osv, men så går dagene og fokuset blir flyttet over til neste forsøk. Har liksom ikke noe valg, for ønsket om et barn til er så utrolig stort. Man er alltid mye sterkere enn man tror:)
Så kjedelig at du allerede er helt skutt nå, før forsøket. Jeg vet det er vanskelig, men prøv å skyv forsøket litt unna. Gjør ting som er gøy og får tiden til å gå:) er mye venting og nedtelling av dager til kontroller osv, så tror det faktisk er litt viktig.

Tusen takk ..men undres jo på om det er mulig å bli så apatisk? ...Null energi .
Men jeg skal prøve å gjøre som du sier...veit jo at d vil gjøre alt myyyye enklere for meg.
Ser at jeg skal ta både menopur og gonal-f fra den 27/4 og i 10 dager..Har du no erfaring med det?

Jeg startet idag? Hvor ofte skal du ta den og hvilke klokkeslett tar du den på?

Lykke til :)
Jeg skal ta i begge nesebor to ganger om dagen, jeg tar den klokken 08.00 og klokken 20.00 :)

Fått mensen i dag så da er det bare å fortsette å spraye frem til den 19 hvor det er sjekk! Så begynner jeg vel på sprøyter rett etter det tenker jeg :)

Kjenner det er vanskelig å skulle velge tidspunkt på sprayen jobber turnus (0645,0800,0830 og 0930) må jo uansett ha med meg spray en av dagene om jeg ikke vil stå opp klokka 6 når jeg har mulighet for å sove lenger mye man skal "bekymre" seg for

Kjenner det er vanskelig å skulle velge tidspunkt på sprayen jobber turnus (0645,0800,0830 og 0930) må jo uansett ha med meg spray en av dagene om jeg ikke vil stå opp klokka 6 når jeg har mulighet for å sove lenger mye man skal "bekymre" seg for

Ja har samme problemstillingen men jeg skal bare ta den 3 ganger daglig...Syns å ha lest en plass at man kan flytte tidspunkt -/+ 1 time? Noen som vet no om det?
Står opp kl0630 på hverdaga og fri i helgen. Så hadde vært greit å slippe ha klokka på 7 i helgene også... ?!

3 ganger om dagen? jeg slipper heldigvis unna med to men de skal jo være med 12 timers mellomrom har ikke lest noe om at man kan drøye en time

3 ganger om dagen? jeg slipper heldigvis unna med to men de skal jo være med 12 timers mellomrom har ikke lest noe om at man kan drøye en time

Ja jeg skal ta den 3 ganger med 8 timers mellomrom i 18 dager . Så starter jeg med 2 hormonsprøyter i 10 dager + fortsetter med Synarela fram til egguthenting.
Virker som de er mye forskjellig måter den blir tatt på...

Tenkte ringe imorgen å spørre litt mere ang tidspunkt.

Leste om noen som var på ivf i Danmark. Der hadde de som jobbet der begynt å le når de fikk spm om nøyaktig klokkeslett som ble fulgt med sprayen og om det måtte følges slavisk.
Hun fikk beskjed om å ta den når hun våknet uandett kl....

Så er veldig mye forskjellig ute og går.

Jeg har også inntrykk av at det er rom for slingringsmonn på synarela, og ble selv mindre nøye på det etterhvert ;)

Back
Topp