Kan noen få meg ned på jorda?Det er 12 dager siden Ovitrelle og fortsatt ser jeg strek der. Er det vanlig? De 2 nederste er fra i dag, morgen og ettermiddag. Ser dere det på bildet? Føler jeg blir lurt igjen
![]()
Jeg ser noe! Trengte ikke å lete engang.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kan noen få meg ned på jorda?Det er 12 dager siden Ovitrelle og fortsatt ser jeg strek der. Er det vanlig? De 2 nederste er fra i dag, morgen og ettermiddag. Ser dere det på bildet? Føler jeg blir lurt igjen
![]()
Da har jeg vært på ultralyd (sprøytedag 8 i dag).
Han fant ca 5 egg på hver side (rundt 1,2cm på de største tror jeg). Må inn igjen på mandag for ny ul og da blir det avgjort når jeg skal ta el-sprøyta. Legen var ganske sikker på at det blir el-sprøyte mandag og uttak onsdag.
Jeg spurte om blastocyst-innsett men han sa at det gjør de ikke på Riksen. De mener eggene har det best i livmora og ikke i ett beger... Jeg hadde jo håpet på blasto jeg da... Men men.
Godt man ikke er testetøsFader, er det mulig?? Akkurat kommet inn døra og er skikkelig sliten etter jobb, men får vel stikke en tur på apoteket da. Må bare få dette ut av verden![]()
![]()
Klarte ikke la vær![]()
Kan det være håp eller er det for svakt?
Er jo bare 1 uke siden innsetting og 12 dager siden eggløsningsprøyta.
Så det kan jo vær den som fortsatt sitter i kroppen... :å
Ikke jeg heller![]()
Da sees vi helt sikkert imorgen da. Jeg kommer når du går![]()
Godt man ikke er testetøsjeg har bunkra opp, men blir vel fort at de blir brukt opp
![]()
Dette var trist lesing..Så var det testdag og blodprøvene viste HCG 15 - skulle egentlig vært 50 sa de, så enten har det vært der, men gått til grunde, ellers har det festet seg veeeeldig sent. De trodde mest på det første på sykehuset :-(
Ny blodprøve mandag for å se...
Så dumt at de ikke finner høyre eggstokk. Hva betyr det? Kan det være du ikke har en på høyre side?Hei
Jeg har også vært på ul idag. Ikke store nok folikkeler enda. De sleit med å finne høyre eggstokk, ikke godt tegn. Det skjedde på første forsøket og da tok de ut egg kun på venstre side. Skal inn på kontroll til mandag igjen, legen trodde det blir uttak på onsdag.
Vet ikke enda om de kommer til å dyrke til blastocyst. Jeg spurte også på riksen om dyrking til blastocyst, de sa nei. De ville ikke gi utrogest en gang istedenfor crinone /Lutinus.
Så dumt at de ikke finner høyre eggstokk. Hva betyr det? Kan det være du ikke har en på høyre side?
Høres ut som vi får uttak samme dag dadet blir spennende!
Hva er utrogest? Jeg har tidligere fått Crinone og Lutinus.
Jeg skjønner. Så dumt at den gjemmer seg da. Skal liksom alltid være 'noe' som ikke funker som det skal... Får håpe den synker mer ned til uttak da.De sliter med å finne den på ultralyd, det betyr at den ligger vendt litt bort. At noe annet kan ligge foran, f eks tarmene. Under første forsøk på riksen risikerte de ikke å skade tarmen så lot de være å ta ut egg fra høyre side. Legen idag sa at han håper den kommer lenger ned når eggposene blir større. Han måtte få inn en sykepleier som trykket hardt ned på magen min, da så han såvidt en eggpose på skjermen.
Utrogest er sterkere progesteron støtte i rugetiden. Jeg har ved tidligere forsøk begynt å blø en uke etter innsett, så da prøver vi med sterkere progesteron denne gangen. Vil egentlig spørre om å få hcg støtte, vet ikke om de går med på det.
Går på prednisolon nå, skal gå på det i rugetiden også.
Håper det blir uttak på onsdag på meg![]()
Jeg skjønner. Så dumt at den gjemmer seg da. Skal liksom alltid være 'noe' som ikke funker som det skal... Får håpe den synker mer ned til uttak da.
Skulle ønske jeg også fikk mer progesteronstøtte.
Forrige forsøk hadde vi 6 perfekte befruktede egg og fikk tilsammen satt inn 5 egg over 4 forsøk. Ble gravid på ene fryseforsøket med 2 egg inn, men mistet tidlig. De andre ble negative. Føler at det ikke er eggene det er noe problem med, men forholdene i livmoren min... Jeg har lyst å 'lime' fast eggene![]()
jeg fikk progresteron støtte denne gangen pga kort lutafase sist prøverunde.... (med gonal f)På riksen gir de ikke, jeg spurte og da fikk jeg til svar at det bruker de privat. Du har hatt god befruktning. Jeg hadde 1 befruktet av 7 på første forsøk. 5 av 13 på andre forsøk. Fikk 1 på frys på andre forsøk. 2 forsøk fersk innsett diltet egget borte i livmorveggen før den gikk til grunne. Fikk lett forhøyet hcg. Aldri vært gravid i mitt liv.
Skjønner hva du mener med at du har lyst til å lime de fast. Det har nemlig jeg også.
Fikk litt dårlig følelse når legen ikke fant høyre eggstokk, føles som nederlag hvis de ikke får ut egg fra høyre side. Selvom jeg alltid sitter igjen med få egg.
Legen mener at det er medisineringen og ikke eggene mine det er noe feil med.
Tøff prosess psykisk dette her, må la være å tenke negativt![]()
På riksen gir de ikke, jeg spurte og da fikk jeg til svar at det bruker de privat. Du har hatt god befruktning. Jeg hadde 1 befruktet av 7 på første forsøk. 5 av 13 på andre forsøk. Fikk 1 på frys på andre forsøk. 2 forsøk fersk innsett diltet egget borte i livmorveggen før den gikk til grunne. Fikk lett forhøyet hcg. Aldri vært gravid i mitt liv.
Skjønner hva du mener med at du har lyst til å lime de fast. Det har nemlig jeg også.
Fikk litt dårlig følelse når legen ikke fant høyre eggstokk, føles som nederlag hvis de ikke får ut egg fra høyre side. Selvom jeg alltid sitter igjen med få egg.
Legen mener at det er medisineringen og ikke eggene mine det er noe feil med.
Tøff prosess psykisk dette her, må la være å tenke negativt![]()
Hvordan gikk det på ul idag?![]()
Stor klem <3
Takk, ganske skuffa nå. Spesielt siden det også er feriestengt så det blir venting i 3 mnd.. Men håper gullegget er der, så vi får fryseforsøk i augustAhhhhStor klem
![]()
Hei
Jeg har også vært på ul idag. Ikke store nok folikkeler enda. De sleit med å finne høyre eggstokk, ikke godt tegn. Det skjedde på første forsøket og da tok de ut egg kun på venstre side. Skal inn på kontroll til mandag igjen, legen trodde det blir uttak på onsdag.
Vet ikke enda om de kommer til å dyrke til blastocyst. Jeg spurte også på riksen om dyrking til blastocyst, de sa nei. De ville ikke gi utrogest en gang istedenfor crinone /Lutinus.