Mai 2016

Første sprøytedag ikveld, #1 hormonstimulering med naturlig befruktning. Sprøytekurs etter jobb så får vi se om det blir jeg eller mannen som setter de ;)

Men så til dilemma! Vi skal til Sørlandet til helgen og der er det mest sannsynlig ikke kjøleskap.. Jeg skal stikke hele helgen og sprøytene må jo stå kaldt. Hva gjør jeg?

Lykke til! Hær ble det vist mannen som må stikke!! :p
Hvordan sprøyte har du?

Lykke til! Hær ble det vist mannen som må stikke!! :p
Hvordan sprøyte har du?

Jeg har stukket ovitrelle da og på hunden hver 4. uke, så blir nok meg :P

Blir Puregon, 50 IE i 6 dager til å starte med :) Du da? Hvor er du i syklusen?

Jeg har stukket ovitrelle da og på hunden hver 4. uke, så blir nok meg :P

Blir Puregon, 50 IE i 6 dager til å starte med :) Du da? Hvor er du i syklusen?

Okei :)
Puregon har jeg ingen erfaring med, jeg går på gonal-f og orgalutran :)
Jeg er på dag 6 i syklus, første ul imorgen :) Så blir spennende, spent på hva som skjer videre. Dette er første ivf forsøk :)

Første sprøytedag ikveld, #1 hormonstimulering med naturlig befruktning. Sprøytekurs etter jobb så får vi se om det blir jeg eller mannen som setter de ;)

Men så til dilemma! Vi skal til Sørlandet til helgen og der er det mest sannsynlig ikke kjøleskap.. Jeg skal stikke hele helgen og sprøytene må jo stå kaldt. Hva gjør jeg?

Puregon holder seg i romtemperatur under 25 grader i 28 dager, så det går bra :) Står info om puregon om du går inn søker den opp på Felleskatalogen. Lykke til :)

I morgen er UL nr 2. Har vært uten Menopur i 2 dager nå. Kjenner det sprenger litt på venstre eggstokk allerede, men det er kanskje ikke så rart når det er 3 follikler der? Kan virke som denne runden bare blir tull. Trenger visst bare se på den nåla for at eggene vokser i rekordfart. Ikke bra, siden slimhinnen er så treg!

Nei så kjipt....ja hva gjør de videre nå da?

Skal fortsette med en høyere dose av gonal F og orgalutran fram til søndag. Ul 3 på mandag. Legen ønsket det for å se om jeg responderte på medisinen og om eggposene vokste mer.

Men det blir ikke uttak før om ca 3 måneder. De hadde ikke ledig før i sommer :-( trist...

Hva skjer nå da?

Skal fortsette med en høyere dose av gonal F og orgalutran fram til søndag. Ul 3 på mandag. Legen ønsket det for å se om jeg responderte på medisinen og om eggposene vokste mer.

Men det blir ikke uttak før om ca 3 måneder. De hadde ikke ledig før i sommer :-( trist...

Puregon holder seg i romtemperatur under 25 grader i 28 dager, så det går bra :) Står info om puregon om du går inn søker den opp på Felleskatalogen. Lykke til :)

Åh så bra :) Dette har jeg ikke tenkt på å sjekke ut, antok bare de ble dårlig i romtemperatur.

Er jo nærmest slemt å la deg gå gjennom alt dette og ikke få uttak :(

Uff.....syns så synd på deg/dere :(
Må være utrolig kjedelig å vente så lenge... Stor trøsteklem til deg <3

Ja det virker ganske så rart hele greia?
Kanskje ikke så dumt å ta en tlfn til dem.

Får ringe i morgen ja. Det er jo dyrt nok med de medisinene i utgangspunktet, og syns det er ganske kjedelig at jeg skal måtte ta de uten at eg "får noe igjen for det", hvis du skjønner

Får ringe i morgen ja. Det er jo dyrt nok med de medisinene i utgangspunktet, og syns det er ganske kjedelig at jeg skal måtte ta de uten at eg "får noe igjen for det", hvis du skjønner

Skjønner veldig godt hva du mener . Dette er et kostbart og følelsesmessig prosjekt. . .Nei du burde få snakka med de. :(

jeg får vel "flytte" inn hit... sånn sett... jeg var på april, hadde et AiH forsøk då men misslykket, fikk starte rett på medisiner igjen, skal på kontroll på tirsdag. ellers samme opplegg som sist... ;-) samme medsiiner samme dose... muligens kortere enn sist... ;-)

Skjønner veldig godt hva du mener . Dette er et kostbart og følelsesmessig prosjekt. . .Nei du burde få snakka med de. :(

Skal gjøre det, gir en oppdatering når jeg har snakket med de imorgen.

Ja det er veldig mange følelser på spill i denne prosessen, er ikke alltid like lett :( Får håpe de kan gi meg litt bedre svar og forklaringer enn de jeg fikk idag. Har prøvd på egenhånd å bli gravide i 2 år nå, så begynner å bli litt "sliten" hvis jeg kan si det.

Men nå skal jeg og mannen kose oss med sushi og film i kveld <3 det blir godt

Skal gjøre det, gir en oppdatering når jeg har snakket med de imorgen.

Ja det er veldig mange følelser på spill i denne prosessen, er ikke alltid like lett :( Får håpe de kan gi meg litt bedre svar og forklaringer enn de jeg fikk idag. Har prøvd på egenhånd å bli gravide i 2 år nå, så begynner å bli litt "sliten" hvis jeg kan si det.

Men nå skal jeg og mannen kose oss med sushi og film i kveld <3 det blir godt

Ja må få høre hva de sier..
Vet så altfor godt hvor mye det "koster" av både kropp og sjel når man er inne i denne prosessen.
Vi har selv prøvd i 3 år på egenhånd. . .nedturene har vært tøffe og takle.
Så når du da endelig er igang med å få hjelp så burde man forvente å bli tatt best mulig vare på :(
Får håpe de gir deg noen gode svar.

Koooos dere med film og sushi :)

Huttetu! Det er rett og slett dårlig gjort :(

Back
Topp