Magnesium mot kynnere?

september-mamma

Forelsket i forumet
Septemberlykke 2015
Noen som har prøvd og har hatt effekt? Kom over det på nettet nå.. Og sambo sier nå at han mener gynekologen på føden sa det til meg når jeg ble sykemeldt pga falske rier. Verdt et forsøk?? Er så slitsomt nå!!

Jeg vet egentlig ingenting om dette, men da jeg ble gravid ba legen meg slutte å ta magnesium. Aner ikke hvorfor, og det kan godt være det var ment til meg personlig og ikke hadde så mye med graviditeten å gjøre. Har ikke sjekket dette nærmere i det hele tatt, men tenkte jeg skulle nevne det likevel. Håper du finner noe som hjelper!

Jeg tar magnesium daglig og har daglig kynnere... Så i hvert fall om det er tilfelle så fungerer det ikke på meg..

Ja det stemmer at du kan ta mangesium dersom du er plaget med mye kunnere. Jordmoren min anbefalte meg dette, da jeg oftere har fått kramper nå, og en del kynnere. 1 tablett morgen og kveld.

Ja jeg tar det pga kynnere og jeg merker veldig forskjell.. Blitt mye mindre. Jeg begynte i uke 23 får hadde masse+ ble sendt på sykehuset fordi de var redd det var rier fordi de var vonde.

Begynte på magnesium i går, nå er jeg veldig spent på om dette funker! Kynnerne er så ofte og så harde nå, så jeg merker at jeg begynner å bli litt nervøs for den ferieuka jeg skal ha neste uke i Frankrike.. Tanken på tidlig modning ligger jo og lurer, med disse stadige påminnelsene når det strammer seg i magen.. :-o

Er det ikke vanlig med mer kynnere mot slutten? Husker ikke hvordan det var sist, men livmoren har det vell travelt med forberedelser :p

Du må ta det med ro og gjøre minst mulig:) varme omslag/varmepute/lang varm dusj kan hjelpe :)

Du må ta det med ro og gjøre minst mulig:) varme omslag/varmepute/lang varm dusj kan hjelpe :)
Får kynnere i dusjen også.... Ei venninne som nettopp har født sa til meg at jeg måtte ta pusteøvelser samtidig som jeg slapper av. Føler faktisk at de gir seg da. Før hjalp det bare med å slappe av. Men nå har jeg det ganske ofte og blir uvell og kvalm.

Jeg blir også uvel og kvalm, og kan føles som pulsen stiger på en måte.. Like mye når jeg ligger og slapper av. Begynner å bli sur og lei allerede, sliten og vondt, særlig om kvelden ;-)

Skal prøve å huske å puste ordentlig, og få roet meg bedre ned :-)

Får kynnere i dusjen også.... Ei venninne som nettopp har født sa til meg at jeg måtte ta pusteøvelser samtidig som jeg slapper av. Føler faktisk at de gir seg da. Før hjalp det bare med å slappe av. Men nå har jeg det ganske ofte og blir uvell og kvalm.
Ta på yndlingsmusikken din på øret og test pusteøvelser samtidig!;) et gammelt kjerringråd er en rute mørk sjokolade hver kveld (sånn som inneholder mye kakao). :)

Ta på yndlingsmusikken din på øret og test pusteøvelser samtidig!;) et gammelt kjerringråd er en rute mørk sjokolade hver kveld (sånn som inneholder mye kakao). :)
Det skal jeg prøve på ;) Akkurat nå er spotify klikka.. Så må vente til samboeren kommer hjem på søndag, slik at han kan fikse den.. Og sjokolade får jeg vente med til mandag, har et ikke sukkerprosjekt på gang ;) Skal klare 2 uker (er 2 uker på mandag og onsdag begynner ferie med bursdag og festligheter, så da er det lov med sukker igjen;) ). Takk for tips ;) Skal ta de i bruk ;)

Jeg fikk magnesium i forrige svangerskap, etter en operasjon i morkaka til tvillingene jeg bar. Dette fikk jeg for å forhindre for mye kynnere eller rieaktivitet etter inngrepet. Dette var dog i Tyskland

Back
Topp