Magevondt

Trylletrollet

Elsker forumet
Aprilbarna`15
Lillen har så mye vondt i magen:( Krøller seg sammen og skriker. Virker som han sliter med å få ut både luft og avføring. Ligger å presser så han blir rød i fjeset og skriker til. Som regel går det greit å roe han, han skriker ikke i timesvis for å si det sånn. Synes det er så vanskelig å vite hva som er problemet. Er det noe jeg har spist? Problemer med å få ut lufta? Overspising? Føles nesten umulig å skulle finne ut:( Noen som har prøvd noe som funker? Alle tips tas i mot med takk!

Har litt av det samme.. dvs han har perioder han er urolig og presser hver dag, gjerne flere ganger daglig.. prøver å være bevisst på hva jeg spiser og kutte ut/legge til enkelte ting for å finne ut hva som er problemet.. begynner jo å kjenne ham litt bedre nå også, og jeg jobber også med den saken.. synes denne hadde noen gode tips: https://ammehjelpen.no/artikkel/96/kolikk-og-rad-ved-spedbarnsgrat

Jeg gir en flaske med malt om dagen så mini får gjort skikkelig i bleia :)

Har hatt samme problemet her også. Føltes helt umulig å finne ut hva som plaget magen hans, helt til jeg ikke spiste blåbær på et par dager (har spist mye blåbær i det siste). Det var ikke i tankene mine at han kunne få vondt i magen av det. Jeg skrev ned alt jeg spiste i mange dager og kuttet ut et og et av de faste produktene for å se om det kunne hjelpe. Lykke til. Det er ikke godt å se de små ha vondt i magen.

Hva har du funnet ut at han reagerer på?
Løk virker det som.. ikke eple.. tester ut sitrusfrukter nå.. men er liksom ikke no som er veldig tydelig.. men skal prøve å være flink med sugegrep osv fremover nå.. så får vi se..

Hvor fort merker man egentlig at de reagerer på en matvare?
Det sto noe om det på ammehjelpen.. på lettfordøyelig mat kanskje bare 1-2 timer, mens annen mat kan ta lenger tid.. HS sa til meg morgenen etter om jeg spiser noe på kvelden.. men skal du sjekke melkeintoleranse må du holde deg unna i 5-6 dager..

Ja, jeg driver og kjører skikkelig melkefri diett nå, har holdt meg unna melk lenge, men ikke vært noen bedring. Så oppdaget jeg at man ikke skal spise melkeholdig ost, smør osv. heller, og det har jeg ikke fått med meg. Så nå er det melkefri resten av uka.. Synes det er vanskelig, men det er klart at om lille merker bedring er det jo verdt det.

kan di små ha for hard mage? altså.. han viser ikke tegn til luftsmerter mn bæsjen hans er helt kornete/hard.. ikke bløt i det heletatt, er det sånn den skal være eller kan det være at lille har vondt i magen pga det? han virker så utilpass noen ganger ; (

Blander du malt i mme? Er makten flytende eller pulver? Blandingsforhold?;)

Sånn ser malt ut. Fins vel i krukke og, men denne er grei for da kan du bare skvise ut den mengden du vil ha. Helsesøster sa til meg at en halv t skje 1-2 ganger dagen kunne hjelpe på mage og avføring. Så det får min. Brukte t skje første gangene, men tar det på øyemål nå. en skvis som er ca den mengden :-) malt står somregel der hvor vitaminer og slikt er i dagligvarebutikker.

Vedlegg

• 1431383138603.jpg
    1431383138603.jpg
    48,5 KB · Visninger: 49
Sånn ser malt ut. Fins vel i krukke og, men denne er grei for da kan du bare skvise ut den mengden du vil ha. Helsesøster sa til meg at en halv t skje 1-2 ganger dagen kunne hjelpe på mage og avføring. Så det får min. Brukte t skje første gangene, men tar det på øyemål nå. en skvis som er ca den mengden :-) malt står somregel der hvor vitaminer og slikt er i dagligvarebutikker.
Kan jeg bruke det på gutten min som er 4 uker?

Jeg fikk tipset av helsesøster når han var 1,5 uke. Min er 4 uker på torsdag og har fått ca daglig fra han da var 1,5 uke. Litt vondt har han innimellom nå og, men merket god forbedring da vi startet med det. Så malt hjalp her :-)

Jeg har brukt det siden hun var 1-2 uker :) Men bare i morgen-flasken.
Hvis hun ikke får det blir avføringen fort litt tørr og ser ut som hun strever mer med og få det ut.

Jeg fikk tipset av helsesøster når han var 1,5 uke. Min er 4 uker på torsdag og har fått ca daglig fra han da var 1,5 uke. Litt vondt har han innimellom nå og, men merket god forbedring da vi startet med det. Så malt hjalp her :-)
Jeg har brukt det siden hun var 1-2 uker :) Men bare i morgen-flasken.
Hvis hun ikke får det blir avføringen fort litt tørr og ser ut som hun strever mer med og få det ut.
Hvordan er det å bruke malt når han ikke får morsmelkerstatning? Her får han pumpet morsmelk på flaske.

Ja, jeg driver og kjører skikkelig melkefri diett nå, har holdt meg unna melk lenge, men ikke vært noen bedring. Så oppdaget jeg at man ikke skal spise melkeholdig ost, smør osv. heller, og det har jeg ikke fått med meg. Så nå er det melkefri resten av uka.. Synes det er vanskelig, men det er klart at om lille merker bedring er det jo verdt det.
Jeg skal prøve å kutte ut melkeprodukter nå. Vanskelig når det ikke kan være noe melk! Krysser fingrene for at det viser seg å være noe annet;)

Hvordan er det å bruke malt når han ikke får morsmelkerstatning? Her får han pumpet morsmelk på flaske.

Kan bruke det i morsmelk og fikk jeg beskjed om. Får ca 50/50 mm og mme her. Og jeg har hatt det i begge deler. Flink du er så klarer å holde oppe nok produksjon til bare mm :-) Det har ikke jeg klart.

Back
Topp