Magevondt

Har lest et sted, men husker ikke hvor. Lurer på hvor lang tid det tar før det babyen reagerer på forsvinner fra melka? Lillemor sov omtrent ikke i hele går. Og i dag er ikke noe bedre. Tydeligvis vondt i magen, og jeg prøver desperat å finne ut hvorfor :( men er ikke lett. Har gitt henne miniform. Krysser fingrene for at hun får sove i dag da. Hun må jo være sliten!!

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Har lest et sted, men husker ikke hvor. Lurer på hvor lang tid det tar før det babyen reagerer på forsvinner fra melka? Lillemor sov omtrent ikke i hele går. Og i dag er ikke noe bedre. Tydeligvis vondt i magen, og jeg prøver desperat å finne ut hvorfor :( men er ikke lett. Har gitt henne miniform. Krysser fingrene for at hun får sove i dag da. Hun må jo være sliten!!

Det anbefales å kutte de mistenkte produktene for en uke så det kan bety at noen stoffer kan fortsatt være i melka i en uke

Jeg har også hørt en uke.
Men har lurt litt på hvor fort noe kommer i melken fra du spiser det jeg. Kommer sikkert litt an på hva slags mat det er og hvor fort det taes opp fra magesekk og i blodet. Men er melka "full av løk" med en gang det er i blodet eller er det melken som produseres etter at du har soist det som blir påvirket? Mener at med alkohol så er det alkohol i melken når det er alkohol i blodet og da like mye promille...

Sent from my iPhone using BV Forum

Det anbefales å kutte de mistenkte produktene for en uke så det kan bety at noen stoffer kan fortsatt være i melka i en uke

:O
Oi... Uff. det var jo altfor lenge :(
Heldigvis bæsja hun skikkelig nettopp. Det burde ha hjulpet på magevondten en liten stund iallefall.

Jeg har også hørt en uke.
Men har lurt litt på hvor fort noe kommer i melken fra du spiser det jeg. Kommer sikkert litt an på hva slags mat det er og hvor fort det taes opp fra magesekk og i blodet. Men er melka "full av løk" med en gang det er i blodet eller er det melken som produseres etter at du har soist det som blir påvirket? Mener at med alkohol så er det alkohol i melken når det er alkohol i blodet og da like mye promille...

Har hørt at det varierer og avhenger av hvor fort fordøyes det og med en gang det er i blodet er det også i melka

Har funnet ut at det er noe jeg reagerer på og. Foe jeg har også vondt i magen. Lurer på om det er laktose faktisk...

Mat som gir luft :
Kål typer, løk typer, bønner og erter.
Kulsyre drikke og sukker er mat for gjæringsprosessen i kroppen som danner luft.

Minifom dråper kan du kjøpe til babyen så fjerner den en del av de ubehagelige luft bobblene hos henne.
Amme te skal være bra mot luft siden den inneholder karve og fenikkel.

Har funnet ut at det er noe jeg reagerer på og. Foe jeg har også vondt i magen. Lurer på om det er laktose faktisk...

Jeg var litt laktoseintolerant fra før, men etter fødsel er det helt håpløst, får diare om jeg spiser noe som er laget med melk :/

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Denne uka har vært hard :( hun har fremdeles vondt i magen. I natt sov hun kun på brystet mitt. Eneste måten å få henne til å sove på. Og når hun våkner til så spenner hun seg, blir rød i ansiktet og trekker til seg beina. Har også lagt merke til at det rumler i magen hennes når hun spiser.
Har kuttet ut laktose, men har ikke gått en uke helt enda. Vet jo ikke om det et det heller. Er litt fortvila

Denne uka har vært hard :( hun har fremdeles vondt i magen. I natt sov hun kun på brystet mitt. Eneste måten å få henne til å sove på. Og når hun våkner til så spenner hun seg, blir rød i ansiktet og trekker til seg beina. Har også lagt merke til at det rumler i magen hennes når hun spiser.
Har kuttet ut laktose, men har ikke gått en uke helt enda. Vet jo ikke om det et det heller. Er litt fortvila

Laktose eller melkeprodukter? Om det er ku melk barnet reagerer på så må alt med melk kuttes. Og da må man lese nøye hva inneholder forskjellige produkter fordi melk er både i brød, leverpostei osv Morsmelken inneholder laktose så det går ikke an å kutte det om du fortsatt ammer

Laktose eller melkeprodukter? Om det er ku melk barnet reagerer på så må alt med melk kuttes. Og da må man lese nøye hva inneholder forskjellige produkter fordi melk er både i brød, leverpostei osv Morsmelken inneholder laktose så det går ikke an å kutte det om du fortsatt ammer

Mente melkeprodukter. Men nå er jeg i tvil om det er det som gjør at hun får vondt i magen... Men vet jo ikke hvor jeg skal begynne :(

Jeg har også merket at melkeprodukter reagerer jeg plutselig på, og da også lillegutt!

Mente melkeprodukter. Men nå er jeg i tvil om det er det som gjør at hun får vondt i magen... Men vet jo ikke hvor jeg skal begynne :(

Kan hende tarmsystemet er umodent og vil reagere uansett hva du spiser...

Kan hende tarmsystemet er umodent og vil reagere uansett hva du spiser...

kanskje... Men hun er fire uker, og kun siste uka nå hun har vært veldig urolig. Og de siste dagene er hun helt umulig å legge fra seg.
Vanskelig å få til å rape. Uff.

Mi jente har litt luft i magen. Hun krøker seg sammen med beina oppunder magen å promper. Av og til streves hun litt. Blir rød i ansiktet og krester en del. Hun har et fast tidspunkt på døgnet hun bæsjer. Det er på kvelden. Fra klokka 7 på kvelden og utover til kl 10 bæsjer hun i et sett. Skifta 8 bleier mellom kl 7 og 10 på kvelden. Da var jeg lei! Men vi sov veldig godt hele natta begge to. Hehe!!

Hva skal man gjøre da? :(

Er minifom reseptfritt? Eller må man til lege for å få det?

Sent from my iPad using BV Forum

Reseptfritt

Back
Topp