Mageverk og bekymringer

*Lykkelig*

Andre møte med forumet
Er nå straks 6 uker på vei og er overlykklig over det som har skjedd. Men har ofte mageverk og luft i magen. Er veldig redd for at ting skal gå gale. Har en venninne som nettopp spontanaborterte. Så tror jeg har litt for mye bekymringer i hodet. Men er det normalt å ha litt mageverk?

Ja det trenger IKKE være noe galt pga det.
Det er visst ikke noe fasit svar på hva man skal kjenne og ikke kjenne!

Skjønner du er bekymret/redd,
det var virkelig jeg åsså!
Jeg hadde MASSE smerter, og blødninger i 2 mnd.
Men de sa at det var kroppen som enda hadde mensen,
at den ikke hang helt med. Å da var jeg på ekstra UL og undersøkelser,
jeg var allerede i uke 6 på UL.

Alt er nåkk fint skal du se, lykke til videre!

Klem fra Kathrine

Foresten VELKOMMEN hit [:D]

Hei Jannicke og velkommen hit!

Jeg er også litt plaget med vondt i magen... og er litt bekymret og redd.
Skjønner hvordan du har det, for jeg tror jeg har det på samme måte.
Selv var jeg gravid og mistet i september... og er nok mest redd pga. det fordi
jeg er redd for å miste på nytt. Men vet av erfaring (har to jenter fra før) at jeg "normalt"
har litt "voksesmerter" i magen omtrent fra helt i begynnelsen av svangerskapet.
Prøv bare å slappe av og gjør noe annet som får avledet oppmerksomheten din vekk fra magen.
Dette skal gå bra skal du se. Det du opplever, tror jeg, er helt normalt.
Men.... klarer du ikke å slå deg til ro med det, eller du føler at noe er galt, burde du
oppsøke lege og få sjekket dette ut!

Ser fram til å kunne dele svangerskapet mitt med deg og andre her inne i terminklubben.

Lykke til!

Med vennlig hilsen
Lehcar

Tusen takk for svar:) som sagt er dette helt nytt for meg og er første gang jeg skal ha barn. Så er veldig nyskjerrig:) Men tror jeg skal slappe av litt :)

Hei og velkommen hit;) jeg og har blødninger og vondt i magen men var på ul i uke 4 og de så ikke noe galt, skal igjen nå den 19 for å sjekke, men det beste er å slappe av og lytte til kroppen, for det blir ikke bedre av å gå og tenke på det

Lykke til

hei dolores. Var bare så nysgjerrig, vet du allerede om det er en gutt?

Så det stod at du bakte på en gutt....

Jeg har mageknipe som kommer og går, tror ikke man trenger å bekymre seg for det.

Klem

He he fikk ordnet den slik at den ble riktig, ble litt overivrig når jeg fannt ut at jeg var gravid, så jeg så ikke at det sto gutt, men må står det vel bare Baby.

rart at man kan bli beroliget av å høre at andre har vondt i magen..

høres ut som om vi har det mer eller mindre alle sammen.. jeg og er fra meg av bekymring innimellom... tror kanskje bekymringene er mer skadelig enn magesmertene jeg da - men jammen ikke lett å la være.. skulle ønske vi kunne sette oss i en tidsmaskin alle sammen - og hoppet noen uker frem i tid - slik at vi ble litt tryggere! [:D]

Hei, hei!!! Jeg går også rundt og er bekymret og nervøs for at det skal skje noe galt fordi jeg har sånne stikkinger i magen innimellom. Prøver å si til meg selv at det er helt normalt, men.... Men det skal nok gå bra med oss alle sammen [;)] Gleder meg til første kontroll i uke 9, kanskje jeg kan få litt mer bekreftelse da på at alt er som det skal være. [8|] Lykke til videre alle sammen [;)]

Jeg har også hatt mye luft, forstoppelser og vondt i magen.
For oss som ikke har vært gjennom dette før er det vel naturlig at vi bekymrer oss for det meste.
Men ettersom jeg har forstått skal det være helt naturlig med vondt i magen, og mens lignende smerter.

Vet du hva? Jeg er like redd for å spontanabortere nå, som jeg var med min første. Gleder meg til å komme over de "magiske" 12, slik at man kan slappe litt mer av. Plages også av en del magevondt, og forstoppelse, men jeg trøster meg med at hadde det vært en spontanabort på ferde hadde det vel vært vondere enn litt mageknip.

Back
Topp