Magestørrelse i forhold til tidlegare svangerskap?

Sommarfugl

Forelsket i forumet
Januarlykke 2020
De som har hatt ett eller fleire svangerskap tidlegare - korleis er størrelsen på magen no i forhold?

Er 13+4 med nr.3 og har større mage no enn eg hadde i 7. mnd med nr 1. Greit nok at eg hadde veldig liten mage i første, var til fleire ekstra kontroller pga lite magemål. (Fødte gjennomsnittlig baby 1 veke etter termin, så bar den nok bare "inni".)

Eg har nok eit større/tyngre utgangspunkt enn med nr 1, men tenkte faktisk at dei ekstra kiloane ville skjule babymagen lenger.. Men magen har blitt stor og oppblåst frå morgon til kveld og babyen er jo bare på størrelse med ein sitron elns!? Kvifor er det sånn? Blir eg fortare stor i starten og veksten avtar - eller tar den av og eg blir stor som ein elefant dette svangerskapet? (5 år sidan sist eg var gravid)

Hadde tenkt å vente litt enda med å fortelle omverda om nyheten, men det begynner å bli vanskelig å gøyme vekk denne kula..
 
Eg og bærer nr 3. Magen har komt fort. Poppet veldig siste 2-3 dagane. Men eg var tenkt at det er fordi eg fekk kommande storesøster for akkurat 1 år siden. Så at magen er meir elastisk eller noko. Men denne gang har eg ikkje blitt så brei bak. Vanskelig for meg å sammenligne med første da det er 12 år siden og utgangspunktet var eg 10 kilo meir no enn når eg var høg gravid då... Men magen har definitivt komt fortere. Har samme mage no 13+3 som eg hadde når eg var 17 veker sist.
 
Jeg er gravid med 2. alt fikk mage mye tidligere denne gangen, virket større også. Men sist hadde jeg på det tidspunktet her (ca 15-16 uker) gått opp ganske mye (ca 7-10kg) og det hadde nok noe å si. Nå hadde jeg samme startpunkt på vekta som med første, men har hypermesis og har nesten ikke gått opp noe (1-2 kg). Er 15+6. Så er veldig spent på hvordan det blir..
 
Jeg er gravid med nummer to og magen er enorm. Med førstemann ville jeg så gjerne ha synlig mage, men den kom først rundt uke 19–22. Nå er jeg 14 + 5 og ser ut som jeg har termin i morgen. :p
 
Jeg er gravid med nr 4, magen har kommer tidligere og tidligere for hver gang :happy: Nå fikk jeg mage veldig tidlig, og ser ut til å være langt over halvveis :p
 
Jeg venter nr 5 , men nå ble jeg gravid 2 mnd etter jeg fødte - så jeg føler jeg fikk mage med en gang jeg ble gravid :yuck:
 
Er gravid med nr 2. Magen er stor og kom raskt denne gangen. Poppa plutselig for 3 uker siden (uke 13), og viser stadig. Sist kom ikke magen før uke 19 eller no.

Er nå 16+2
 
Jeg er gravid for tredje gang (men kom meg ikke lengre enn til uke 24 første gang, så fikk aldri skikkelig mage da), og har mye mer mage. Riktignok litt tjukkere denne gang, men det er ikke bare derfor heller.
 
Jeg er også tredjegangs, og syns magen har kommet fortere denne gangen. Er nå 13+2. Med førstemann tok det lang tid før magen kom, med andremann rundt uke 15. Samme vekt i utgangspunktet med alle tre.
 
Arh, føler jeg bare eser ut. Med første var det synlig rundt uke 23, ordentlig mage ca i uke 29.
Nå er jeg 14+5 og er større en med første i uke 23......
 
Med første snupp kom magen i 20-22
Med yngste snupp hadde jeg antydning i uke 10 men ikke ordentlig før uke 16.
Nå derimot, godt synlig i uke 7-8 :) :) men den er ikke så stor enda, er i uke 16 nå men ja alle ser jeg er gravid :)
 
Nå 14+2 kan fremmede kommentere "når kommer den lille". Så magen har skikkelig kommet denne uka. Føler eg ikke hadde gravid mage for 2 uker siden... Men klarer nok å skjule det i en stor genser. Men orker ikke det nå i varmen..
 
Godt å høyre det ikkje berre er meg!

Planen om å vente til etter oul med å fortelle søsken om nyheten rauk også i går. Då seier minstemann så fint medan han klappar meg på magen ; - Mamma, eg veit du har baby i magen din for den står rett ut! :rolleyes:
 
Jeg er andregangs og her er magen på størrelse med forrige gang. Hadde trodd den skulle komme fortere. Er 17+0 og har bare en liten kul.
 
Gravid med nr 2. Er ikke lengre enn 14+3, men merker denne ganga at jeg kjente livmora over skambeinet mye tidligere enn sist svangerskap :) Har fått bittelitt mage, men jeg veier rundt 5 kg mindre denne ganga enn på samme tidspunkt sist svangerskap, så føler allikavel at jeg er litt mindre enn sist :p Spennende å se hvordan det blir senere:)
 
Er 2. gangs og merker at magen ble større fortere, men ikke så veldig stor, så sammenlignet med forrige gang så er magen bare litt større, men ikke noe nevneverdig. Har ikke engang kunnet gå med mammabukse enda, for den glir bare ned. Er 18+5.
 
Back
Topp