Magen tar form! :)

Åhh, så spennende :D Er rart å tenke på at det er to stk inni der :) Har dere tenkt på navn dere?

hehe.. ja, det tok e stund å venne seg til at det er 2 inni der.. :) nja, vi har tenkt litt..
har satt opp en liste med aktuelle navn, men jeg har 2 favoritter så får vi se om kjønnene stemmer med navna :)

må nok diskuteres når 18. des kommer :)

Blir automatisk mye lettere om dere får vite kjønn, er mange navn som kan utelukkes da :)

Vil dere ha navn som er heeelt forskjellige eller skal de være litt lik - uten å være for lik?

ja, jeg tror det blir en gutt og en jente, mens sambo tror de er samme kjønn så nå får vi SNART se :)

nja, akkurat det har jeg ikke tenkt så mye på faktisk.. TAKK!!! hehe..neida, er egentlig mer opptatt av om vi skal kalle opp etter noen eller ikke...
men navna må jo passe både sammen og med etternavnet.. så er mer å tenke på enn jeg trodde... :)

Er akkurat 2 uker i dag :D Det går sikkert kjempe fort :)

Hehehe, ja det skal ikke være lett :p Vi hadde en skikkeli brainstorm med alle navnene vi likte. Da tenkte vi på:
- om det passet til etternavnene våre
- om det var lett å finne et søskennavn
- at ikke det var alt for populært (ønsker ikke 6 stk med samme navn når de begynner på skole)
- at det ikke var alt for upopulært så folk ikke reagerte når de hørte det
- at ingen stygge ord rimer på navnet (eks Nora-hora, Sivert-stivert)
- at vi ikke kjenner noen som heter det - så vi slipper minner og assosiasjoner

hehe... nesten som å høre oss... haha... flirer bra nå :)

Synes det er viktig å tenke på ALT, er tross alt navnet som "blir" personen, er navnet man hilser med og som folk kjenner deg igjen med :)

ja, jeg er ikke noe fan av mitt eget navn så er VELDIG opptatt av det :)

Hehe, er godt du får bestemme denne gangen da :)

Når jeg var lita var jeg sur på mamma og pappa for at jeg het Tina og ikke Therese eller Sara :p

hehe... ja, jeg er glad for at det er vi som bestemmer nå... men syns det er greit nok nå, var verre når jeg var liten og tenåring..
ble endel mobba så det var ikke kjekt å ha et navn som stikka seg ut i tillegg..
men jeg har kommt meg videre i livet.. synd jeg ikke kan si det samme om mobberne... men det er deres problem, ikke mitt :)

hehe... du har jo et pent navn.. vi er vel alle opphengt i sånne ting fra tid til annen :)
våre unger kommer nok også til å ha en mening om navnet sitt om noen år.. hehe

Huff, mobbing vet jeg alt om selv. Ble mobbet for utseendet mitt og fordi jeg var veldig sjenert som lita. Likte ikke at de jeg ikke kjente kom for nære, så da var jeg veeeldig stille + at jeg ikke hadde utseendet som tynn og blond. Er så mange slemme barn som gjør sånt, og er enig med deg, de har ikke kommet like langt som jeg har den dag i dag :)

Hehe, ja det er nok en fase man skal igjennom :p

off, ikke bra det der..
jeg hadde rødt hår og var sterk og litt rund og hadde mer guttevenner enn jentevenner for de er mer reale.... så da ble jeg fort ekskludert fra de "populære"..

Tror nok at de innerst inne er veldig usikre på seg selv.. traff hu ene av mobberne ute på byen før sommeren og det er ikke akkurat blitt bedre, og hu er 28 år.. stakkars dame sier jeg!!!! hu ble rimelig sinna når jeg bare flira av hu og sa at kanskje hu skulle oppsøke hjelp.. (klarte ikke la vær..)

Er godt å være ferdig med det stadiet av livet, nå kan vi se tilbake å si at vi har blitt sterker av det :) Føler jeg har blitt den jeg er i dag pga det som har skjedd på skolen og i barndommen, og nå er jeg 100 % fornøyd med meg selv :) Regner med du også vokste på det :)

Ja er helt sykt! De var de store på skolen, men har ikke greid og holde statusen ved like resten av livet, så de er sikkert litt skuffet.

helt enig med deg.. som de sier; er bedre å begynne å skinne sent enn å vær ferdig med det på ungdomsskolen...

vokst masse på det.. satt i elevrådet på vgs og hadde mange saker om mobbing og har jobba endel for det sånn i kulissene.. er det noe jeg kommer til å være på vakt etter når mine barn vokser til så er det mobbing.. fytti barn er stygge med hverandre.. er mye verre nå enn bare når vi var små...

Mhm, enig med deg der :)

Godt at du har fått gjort noe med det du har erfart og kan "lære" det bort videre :)

Huff jaaa, har 4 småsøsken, en bror på 16, ei søster på 14 og to søstre på 12. Skal sies at alle er veldig godt likt og har mange venner, og blir heldigvis ikke mobbet. Men er så ekkelt å se hvor lei seg de er mange ganger siden det er "populært" å stenge ut andre så de bare skal være to og to, og da blir ofte en utenfor. Og de finner på de sykeste forklaringene og er rett og slett slemme :(

Når jeg var lita så lagde mine to beste venner en sang om at de ikke ville være venn med meg som de framførte på skolegården med publikum og meg som hovedpublikum. Verste jeg har opplevd :(

ORIGINAL: lillebebis

Mhm, enig med deg der :)

Godt at du har fått gjort noe med det du har erfart og kan "lære" det bort videre :)

Huff jaaa, har 4 småsøsken, en bror på 16, ei søster på 14 og to søstre på 12. Skal sies at alle er veldig godt likt og har mange venner, og blir heldigvis ikke mobbet. Men er så ekkelt å se hvor lei seg de er mange ganger siden det er "populært" å stenge ut andre så de bare skal være to og to, og da blir ofte en utenfor. Og de finner på de sykeste forklaringene og er rett og slett slemme :(

Når jeg var lita så lagde mine to beste venner en sang om at de ikke ville være venn med meg som de framførte på skolegården med publikum og meg som hovedpublikum. Verste jeg har opplevd :(

det er det verste jeg har hørt.. er helt sjokka!!! kan ikke bli mer trakkasert enn det...
stakker deg, ser det for meg.. huff å huff... skulle hatt bank hele gjengen.. gjorde skolen noe med det da??

Ja det var forferdelig, men har kommet over det og hun ene som var med er den beste venninna mi i dag, skal sies at hun har kjeeeempe dårlig samvittighet. Men vi har lagt det bak oss og vet det var en dum ting å gjøre, så hun er ikke på den måten i dag :p

Skolen tok i og snakket med alle som var med på det og vi fikk ordnet opp med foreldre og lærere :)

fikk skikkelig vondt i magen av det der..
bra de tok affære med det da..
og at dere har skværa opp..
er ikke lett å fordøye noe sånt.. syns vi er flinke jeg :)

Ja man vokser mye mens man lever, og kan ikke bære nag over alt som har skjedd tidligere i livet :)

nei, må komme oss videre ;) er så mange andre kjekke mennesker å bruke tid på..
som deg, tina..

Back
Topp