Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Sniker fra september herJeg må innrømme at her er det totalt fravær av magemuskler. Innser at det er på tide å gjøre noe for rygg-og magemuskler.
Noen som har forslag til trening/øvelser for å styrke magemuskler når vi er gravid?
Takk! Den skal kjøpes!Bare å trene mage i hele svangerskapetSom sagt over her, "trening for kule mager" av jill jahrmann er en super bok jeg har brukt for å finne svar på treningsspørsmål i mine svangerskap. Her finner man øvelser for mage og kjernemuskulatur som passer for hvert trimester + mye mer.
Ja du kan trene mage, men unngå å krønsje.Kan man trene mage da?![]()
Sent from my iPhone using BV Forum
Yoga er ikke anbefalt i 1.trimester fikk jeg høreSniker fra september herSynes yoga har vært godt under svangerskapet. Ellers gjør jeg ikke øvelser som går kun direkte på mage, men nå er jeg jo kommet litt lenger på vei. Gjør bare andre styrkeøvelser hvor jeg må stabilisere mage/rygg. Fikk anbefalt "trening for kule mager", men den har jeg ikke sett i selv enda.
Har jeg aldri hørt om. Er ikke alle øvelser man trenger/bør gjøre, men yoga er perfekt i svangerskapetYoga er ikke anbefalt i 1.trimester fikk jeg høre
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015
Har det på samme visetIkke ha dårlig samvittighet for det Puusemorjeg har ikke annet enn babymagen fra forrige og "standard"-magemuskler. Og skal jeg være helt ærlig så har jeg 0 planer om å trene den opp igjen før babystyret er over
![]()
Er ikke samvittigheten som kvaler.Ikke ha dårlig samvittighet for det Puusemorjeg har ikke annet enn babymagen fra forrige og "standard"-magemuskler. Og skal jeg være helt ærlig så har jeg 0 planer om å trene den opp igjen før babystyret er over
![]()
Du har helt rett. Jeg er veldig svak i mage og rygg og det er dumt under fødsel også. Jeg har slitt veldig med ryggen etter forrige gang jeg fødte. (Under et år siden) jeg går til fysioterapaut en gang i uka, men dette er fortsatt ikke bra. Trener rygg o mage og har gjort det i et halv år nå, men sliter fortsatt med store smerter. Jeg skal ikke gi meg hvertfall. Vi trenger disse musklene både pga magen og hvertfall pga fødselen!!Er ikke samvittigheten som kvaler.
Er litt bekymret for at jeg skal få unødvendig mye plager pga svake muskler i rygg og mage. Blir jo en del ekstra å drasse rundt på etterhvert.
Har du fått noen enkle øvelser å begynne med?Du har helt rett. Jeg er veldig svak i mage og rygg og det er dumt under fødsel også. Jeg har slitt veldig med ryggen etter forrige gang jeg fødte. (Under et år siden) jeg går til fysioterapaut en gang i uka, men dette er fortsatt ikke bra. Trener rygg o mage og har gjort det i et halv år nå, men sliter fortsatt med store smerter. Jeg skal ikke gi meg hvertfall. Vi trenger disse musklene både pga magen og hvertfall pga fødselen!!
❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤
Ja, de skrev jeg lenger opp, her om dagen...Har du fått noen enkle øvelser å begynne med?
Ja, det gjorde du jo! Takk!Ja, de skrev jeg lenger opp her om dagen...
❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤