Magemuskler?

Fab4

Elsker forumet
VIP
Jeg må innrømme at her er det totalt fravær av magemuskler. Innser at det er på tide å gjøre noe for rygg-og magemuskler.
Noen som har forslag til trening/øvelser for å styrke magemuskler når vi er gravid?

Å sitte på stor ball og jobbe med balansen styrker både mage og rygg og er en veldig skånsom treningsmetode:) min absolutte favoritt!

Jente født 02.06.10
App taster :)

Jeg må innrømme at her er det totalt fravær av magemuskler. Innser at det er på tide å gjøre noe for rygg-og magemuskler.
Noen som har forslag til trening/øvelser for å styrke magemuskler når vi er gravid?
Sniker fra september her:) Synes yoga har vært godt under svangerskapet. Ellers gjør jeg ikke øvelser som går kun direkte på mage, men nå er jeg jo kommet litt lenger på vei. Gjør bare andre styrkeøvelser hvor jeg må stabilisere mage/rygg. Fikk anbefalt "trening for kule mager", men den har jeg ikke sett i selv enda.

Kan man trene mage da?:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Bare å trene mage i hele svangerskapet:) Som sagt over her, "trening for kule mager" av jill jahrmann er en super bok jeg har brukt for å finne svar på treningsspørsmål i mine svangerskap. Her finner man øvelser for mage og kjernemuskulatur som passer for hvert trimester + mye mer.

Bare å trene mage i hele svangerskapet:) Som sagt over her, "trening for kule mager" av jill jahrmann er en super bok jeg har brukt for å finne svar på treningsspørsmål i mine svangerskap. Her finner man øvelser for mage og kjernemuskulatur som passer for hvert trimester + mye mer.
Takk! Den skal kjøpes!

Kan man trene mage da?:)

Sent from my iPhone using BV Forum
Ja du kan trene mage, men unngå å krønsje.
Du kan f eks ligge på ryggen med bena rett opp slik at hele ryggen og korsryggen er i gulvet. Ta bena sakte nedover mot gulvet. Så fort du merker at ryggen letter fra underlaget må du stoppe, og gå opp igjen med bena og slik fortsetter du.
Du kan også ta planken.
Og du kan ligge på magen og løfte armer og ben, annenhver motsatt av hverandre. Eller ligge på magen og strekke deg så leng du er, løfte opp brystet, trekke armene ned og stamme mellom skulderbladene og tilbake med armene. Dette er øvelser jeg har fått i samarbeid med fysio og treningsveileder som vet jeg er gravid.

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Sniker fra september her:) Synes yoga har vært godt under svangerskapet. Ellers gjør jeg ikke øvelser som går kun direkte på mage, men nå er jeg jo kommet litt lenger på vei. Gjør bare andre styrkeøvelser hvor jeg må stabilisere mage/rygg. Fikk anbefalt "trening for kule mager", men den har jeg ikke sett i selv enda.
Yoga er ikke anbefalt i 1.trimester fikk jeg høre :(

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015

Yoga er ikke anbefalt i 1.trimester fikk jeg høre :(

❤️❤️
Storesøster født september-2008
Lillebror (eller søster) januar-2015
Har jeg aldri hørt om. Er ikke alle øvelser man trenger/bør gjøre, men yoga er perfekt i svangerskapet:)

Ikke ha dårlig samvittighet for det Puusemor ;) jeg har ikke annet enn babymagen fra forrige og "standard"-magemuskler. Og skal jeg være helt ærlig så har jeg 0 planer om å trene den opp igjen før babystyret er over :p

Ikke ha dårlig samvittighet for det Puusemor ;) jeg har ikke annet enn babymagen fra forrige og "standard"-magemuskler. Og skal jeg være helt ærlig så har jeg 0 planer om å trene den opp igjen før babystyret er over :p
Har det på samme viset

Termin januar 2015

Er ikke samvittigheten som kvaler.
Er litt bekymret for at jeg skal få unødvendig mye plager pga svake muskler i rygg og mage. Blir jo en del ekstra å drasse rundt på etterhvert.

Er ikke samvittigheten som kvaler.
Er litt bekymret for at jeg skal få unødvendig mye plager pga svake muskler i rygg og mage. Blir jo en del ekstra å drasse rundt på etterhvert.
Du har helt rett. Jeg er veldig svak i mage og rygg og det er dumt under fødsel også. Jeg har slitt veldig med ryggen etter forrige gang jeg fødte. (Under et år siden) jeg går til fysioterapaut en gang i uka, men dette er fortsatt ikke bra. Trener rygg o mage og har gjort det i et halv år nå, men sliter fortsatt med store smerter. Jeg skal ikke gi meg hvertfall. Vi trenger disse musklene både pga magen og hvertfall pga fødselen!!

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤

Du har helt rett. Jeg er veldig svak i mage og rygg og det er dumt under fødsel også. Jeg har slitt veldig med ryggen etter forrige gang jeg fødte. (Under et år siden) jeg går til fysioterapaut en gang i uka, men dette er fortsatt ikke bra. Trener rygg o mage og har gjort det i et halv år nå, men sliter fortsatt med store smerter. Jeg skal ikke gi meg hvertfall. Vi trenger disse musklene både pga magen og hvertfall pga fødselen!!

❤Jente Juli 2013
Termin 2. januar 2015❤
Har du fått noen enkle øvelser å begynne med?

Back
Topp