Magefølelse på kjønn?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Irene
  • Opprettet Opprettet
Jeg registrerte det samme. Statistisk sett fødes det jo flere gutter enn jenter, men blir spennende å se hvor mange som får rett [emoji4]
I barselgruppen til mini er det 8 gutter og 2 jenter. Håper på bedre fordeling denne gangen :)

Ja, det er sant, men det er vel bare en prosent eller noe slikt flere gutter, er det ikke? Kanskje det blir en skikkelig gutteboom eller kanskje mange av oss tar feil... Kjenner at jeg er mentalt forberedt på gutt, så blir en liten omstilling om det er jente... :-)
Måtte sjekke SSB nå, og i fjor ble det født ca 51.5 prosent gutter, så én prosent stemte godt. Jeg blir veldig overrasket hvis det er en jente, og vil nok som deg måtte jobbe aktivt for å omstille meg. Samtidig hadde det vært en fordel for oss med jente, for dét navnet har vi vært enige om lenge, mens vi ikke blir enige om guttenavn

Har aldri vært gravid før, men fulgt to svangerskap og fødsler med min søster. Ut ifra det tror jeg det blir gutt. Har aldri vært kvalm eller kastet opp, og da sier Google at det blir gutt:laughing001

Selvfølgelig er både gutt og jente ønsket, og det blir godt å vite hva det er :Heartred

Litt smått troen på jente denne gangen, men har ikke like sterk følelse på det som sist, når jeg bare var helt sikker på at det var gutt[emoji28]

Har aldri vært gravid før, men fulgt to svangerskap og fødsler med min søster. Ut ifra det tror jeg det blir gutt. Har aldri vært kvalm eller kastet opp, og da sier Google at det blir gutt:laughing001

Selvfølgelig er både gutt og jente ønsket, og det blir godt å vite hva det er :Heartred

Var ekstremt dårlig forrige svangerskap. Kastet opp minimum 5ganger hver dag fra 4/5 uker t.o.m fødsel. Det var gutt. Så ingen fasit på det. :laughing002

Måtte sjekke SSB nå, og i fjor ble det født ca 51.5 prosent gutter, så én prosent stemte godt. Jeg blir veldig overrasket hvis det er en jente, og vil nok som deg måtte jobbe aktivt for å omstille meg. Samtidig hadde det vært en fordel for oss med jente, for dét navnet har vi vært enige om lenge, mens vi ikke blir enige om guttenavn

Ja, da stemte det bra. :-) Mener at jeg har lest noe om det for lenge siden. Helt enig i at jentenavn er mye lettere. Vi har ikke snakket om navn enda denne graviditeten, men vet fra tidligere av at fine jentenavn er mye lettere å finne.

jeg er veldig usikker, vanskelig å forestille seg at det blir noe annet enn storebror på nytt, typen har derimot blitt overbevist om at det blir jente og kaller babyen konsekvent for lillesøster <3

Har lest det jeg og. Og basert på det blir det jente denne gangen. Utrolig mye dårligere nå enn når jeg gikk med gutten.

Var ekstremt dårlig forrige svangerskap. Kastet opp minimum 5ganger hver dag fra 4/5 uker t.o.m fødsel. Det var gutt. Så ingen fasit på det. :laughing002
Tror aldri man kan vite 100% uansett hvor mange ganger man har vært gravid. Men magefølelsen sier gutt, er splittet mellom min og barnefar sin familie om det blir gutt eller jente:). Så blir spennende å se, om svigers får første jente eller min familie får gutt nr 8 :Heartred:laughing001

Har ingen magefølelse ennå. Sist visste ikke vi kjønn før fødselen og magefølelsen hadde sagt gutt hele veien. Når jeg fikk han på brystet og de sa det var en gutt så kom det overhode ikke som noen overraskelse, proklamerte med at det var jo jeg fullstendig klar over :smiley-ashamed004 Men jeg var så utrolig skråsikker.
Har et lite håp på gutt igjen tror jeg, men vi brukte opp det ene guttenavnet vi var enig om sist. :P

Tror aldri man kan vite 100% uansett hvor mange ganger man har vært gravid. Men magefølelsen sier gutt, er splittet mellom min og barnefar sin familie om det blir gutt eller jente:). Så blir spennende å se, om svigers får første jente eller min familie får gutt nr 8 :Heartred:laughing001

Håj håj, er sånn skikkelig guttefamilie ja. :hilarious:
Er bare gutter på samboers side også. Men på min side er det ganske likt fordelt med gutter og jenter. :D har jentefølelse jeg da, men også litt den "typisk at det blir gutt bare fordi jeg tror det blir jente" følelsen også. :laughing021 blir spennende å se, forhåpentligvis vil lille vise på ul. :shy:

Magefølelsen sier jente, mye fordi jeg er i like dårlig form som forrige gang og har lyst på de samme matvarene

magefølelsen sier jente :rolleyes: å mannen min er overbevist om at det kommer en jente. så skal bli spennende å se:)

Håj håj, er sånn skikkelig guttefamilie ja. :hilarious:
Er bare gutter på samboers side også. Men på min side er det ganske likt fordelt med gutter og jenter. :D har jentefølelse jeg da, men også litt den "typisk at det blir gutt bare fordi jeg tror det blir jente" følelsen også. :laughing021 blir spennende å se, forhåpentligvis vil lille vise på ul. :shy:

Hehe, spennende tid i møte ♡

Jeg har drømt både jente og gutt.. Så jeg er i tvil.. Med første visste jeg det med en gang.. Men får se til uken [emoji4]

Sist gang kasta jeg opp og fikk gutt, nå har jeg ikke kasta opp så da blir det vel jente. Klarer ikke se for meg at jeg skal få noe annet enn kommende storebror en gang til liksom, men har kanskje litt jentefølelse likevel.

Back
Topp