Magefølelse om kjønn

Niko25

Betatt av forumet
Februarhjertene 2025
Har dere opplevd magefølelse på kjønn på babyen? Sånn helt overbevisende magefølelse at dere bare vet? Og stemte det? Og hvis dere har magefølelse nå, hva sier den? :love017

Når jeg var gravid med første så bare VISSTE jeg at det var jente. Jeg var 110% sikker. Kjøpte kjole dagen før ultralyd, sa til svigermor at hun kunne strikke rosa plagg og ba også om tips til jentenavn. Samboeren min synes jeg var helt kokko som ikke ventet til vi hadde vært på ultralyd, men jeg VISSTE at det var jente :laughing002:Heartred Noe det også var!
Med nr 2 hadde jeg ingen magefølelse på kjønn. Prøvde virkelig hardt for forventet jo samme magefølelse den gang, men til ingen nytte :laughing021(Var jente da også:love017)
Nå har jeg plutselig fått magefølelse på at det er jente igjen :laughing002 Tilogmed bestemt meg for navn hehe. Føler meg ikke like skråsikker som første gang, men magefølelsen er nokså sterk. Blir spennende å se om det stemmer :dummy1:
 
Jeg hadde veldig følelse på at nr 1 var ei jente, og det var det! Nå føler jeg som om det er ei jente igjen, men mulig det er ønsketenkning fordi vi har sååå mange færre guttenavn på lista :laughing002
 
Jepp! Sist graviditet VISSTE jeg at det var jente, og det var det! Denne gangen er jeg helt sikker på at det er gutt, vi får se, det blir spennende ❤️
 
Jeg hadde veldig følelse på at nr 1 var ei jente, og det var det! Nå føler jeg som om det er ei jente igjen, men mulig det er ønsketenkning fordi vi har sååå mange færre guttenavn på lista :laughing002
Haha vi har samme problem! Finner egentlig ingen guttenavn jeg faller for. Har et jeg liker, men nabogutten som også er god venn med vår minste heter det, så mannen var litt skeptisk til å bruke samme navn :laughing002
 
I følge kinesisk kalender; gutt. Var også på yoga en liten uke etter inseminasjon, da jobber vi med intuisjon. Visste jo ikke noe da, men det eneste som kom frem var guttenavn, og baby.
 
Haha vi har samme problem! Finner egentlig ingen guttenavn jeg faller for. Har et jeg liker, men nabogutten som også er god venn med vår minste heter det, så mannen var litt skeptisk til å bruke samme navn :laughing002
Haha ja vi har samme "problemet". Nabogutten som er broren til venninna til datter vår har samme navn som et slektsnavn som vi vurderer å bruke :rolleyes:
 
Forløpig har jeg ingen magefølelse, jeg tror det er for tidlig enda. Men med første trodde jeg det var gutt men samboeren hadde rett på jente. Og til lille vi mista i fjor, trodde vi begge det var jente og det var det. Så det blir spennende å se denne gangen. Det er mulig jeg bare slenger meg på magefølelsen til mannen siden han har hatt rett to av to ganger hittil :hilarious:
 
Har tatt feil 4 av 4 ganger. Så blir spennende denne gangen :joyful:
 
Magefølelsen sier gutt, men vet ikke om det er hjernen min som forbereder meg til å ikke bli skuffa, da jeg har mest lyst på jente (men altså, friskt barn er det viktigste og jeg blir glad uansett)
 
Magefølelsen sier gutt, men vet ikke om det er hjernen min som forbereder meg til å ikke bli skuffa, da jeg har mest lyst på jente (men altså, friskt barn er det viktigste og jeg blir glad uansett)
Det er lovt å ønske seg et kjønn fordeom :love017 Har du barn fra før?
 
Det er lovt å ønske seg et kjønn fordeom :love017 Har du barn fra før?
Nei, denne blir første så er veldig spent:love017 Føler det er litt lite innafor å ønske et kjønn mer enn det andre, men klarer ikke legge vekk ønsket om ei jente helt
 
Magefølelsen sier jente. Har ei jente fra før også og da var magefølelsen den samme. Blir glad uansett hva det blir. Koselig med en søster, men også koselig med en av hver.
 
Med første var jeg HELT sikker på gutt, og forberedte oss mentalt til gutt og hadde navn klart. Men ut kom ei jente :Heartpink
Men nummer to greide jeg ikke helt å ha følelsen på hverken det ene eller det andre, men ble likevel SÅ overrasket da det va enda ei jente som svømte ut i verden:Heartpink

Jeg har mistet to ganger, før første og nå når vi prøver på nr.3. Har en teori om at det er guttene jeg mister, hvis dette viser seg å bli enda ei jente :Heartpink
 
Nei, denne blir første så er veldig spent:love017 Føler det er litt lite innafor å ønske et kjønn mer enn det andre, men klarer ikke legge vekk ønsket om ei jente helt
Tror veeldig mange mammaer kjenner seg igjen i det altså :Heartred Akkurat som man har et behov for å få en datter. Så tror jeg det er nesten like vanlig for pappaene å føle på d samme bare et stort ønske om en sønn. Men det betyr jo ikke at man ikke blir like glad om man får motsatt :love017
 
Med første var jeg HELT sikker på gutt, og forberedte oss mentalt til gutt og hadde navn klart. Men ut kom ei jente :Heartpink
Men nummer to greide jeg ikke helt å ha følelsen på hverken det ene eller det andre, men ble likevel SÅ overrasket da det va enda ei jente som svømte ut i verden:Heartpink

Jeg har mistet to ganger, før første og nå når vi prøver på nr.3. Har en teori om at det er guttene jeg mister, hvis dette viser seg å bli enda ei jente :Heartpink
Vil det si at dere venter helt til fødsel med å finne ut av kjønn? :D

Så trist at du har mistet to ganger :(
 
Wow, kult at dere klarer!
For oss er det mye mer spennende å ikke vite før fødsel, enn å skulle vite før. Hadde blitt SÅ skuffet om vi så det selv på ultralyd. :angelic:
Kan vel si det sånn at det er like viktig for oss å ikke vite før fødsel, som det for mange er å vite før fødsel.:)

Vi har alltid gitt beskjed om at vi må advares før proben beveges mot bekkenområdet på babyen. Da ser vi bort :D
 
Back
Topp