Mageaktivitet

Vipsis

Gift med forumet
Er det flere her som har turbotroll i magen?? dette er min første graviditet, og tross i forranliggende morkake og FORTSATT nesten ingen gravidmage så har jeg kjent liv daglig siden uke 16. siste ukene kjenner jeg lillegutten HELE tiden, gå max 10 min mellom hver runde! [8D] sparker, turner, romsterer og styrer på konstant... hihihii! vekker meg om natten gjør han også, det har han klart siden ca uke 20.. kjennes ut som om jeg har en tørketrommel i magen til tider.. [8D] sover aldri disse små hærlighetene?
har to venninder som har termin samme uke som meg, men hos dem har de akkurat såvidt begynnt å merke liv, og det er langt i fra hver dag det merkes..

så hvordan står det til hos dere, jenter? flere med turbotroll eller er det mange rolige småtroll i vente? [;)]
må vel føye til at jeg håper aktivitetsnivået vil senkes noen hakk etter fødsel.. hvis ikke skjønner jeg ikke hvor dette skal ende! hihii! <3

neeesten litt lei [8|] hehehe.. gleder meg til han sparker på utsiden.. Øm i magen, ryggen, ribbebeina og livmoren[:o] MYE mer aktiv enn amalie.. Hver kveld jeg legger meg holder han på i 20-30 min[8|]

Veldig mye aktivitet hele døgnet her. [:D] Synes det er morsomt å se på magen som bukler ut her og der når h*n sparker. [:D]

Har en liten turbo her også ja [:)] Det hender det går mer enn 10 min mellom hver gang jeg kjenner liv, men jeg har kjent liv hver dag siden jeg først skjønte hva det var (førstegangs her, så visste ikke helt hva jeg skulle kjenne etter). Er gøy nå når det bare kjennes bedre og bedre, og i dag kunne jeg se magen bule både her og der når han holdt på som verst! [:D]

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

neeesten litt lei [8|] hehehe.. gleder meg til han sparker på utsiden.. Øm i magen, ryggen, ribbebeina og livmoren[:o] MYE mer aktiv enn amalie.. Hver kveld jeg legger meg holder han på i 20-30 min[8|]

Kan signere ALT![&:] Ikke det, det er kjempe deilig å kjenne at han er der og har det bra hele tiden. Men å være så hardhendt kunne han godt holdt seg foruten [;)][:D]

ORIGINAL: MarsMamma

ORIGINAL: ~*~CogJ~*~

Kan signere ALT![&:] Ikke det, det er kjempe deilig å kjenne at han er der og har det bra hele tiden. Men å være så hardhendt kunne han godt holdt seg foruten [;)][:D]

haha! ja må si jeg har tenkt den tanken selv, men så er det jo også så fantastisk deili å kjenne at han har det bra.. og bare ligge å se på magen som hopper og dunker! <3 bare det avtar til han kommer ut tenker nå jeg! [8D] hihi
livstegn er en ting, men man skal være snill med mamman sin! [;)]

her er det helt syyykt med aktivitet! Myyye mer enn med Christoffer! Holder på hele dagen, og ikke alltid like lett å konsentrere seg om f.eks skole når hun turbonerer inni der![:-]

Gutten vår beveger seg mye, men han er ikke turbo [:D] kjenner at han pludrer og romsterer og koser seg, men han spenner sjelden til skikkelig hardt. Takk gud for det, jeg roper hver gang, blir så overrasket. Haha!

Hehe, jeg trodde MIN baby var aktiv der inne, mener å huske at Emilie var litt roligere inni magen og hadde mer glidende bevegelser, mens denne babyen har mere spark og tumler mere rundt og kjennes enda mer aktiv ut[:)] men din høres jo kjempeaktiv ut!

Husker ikke helt, men sies det at det er en sammenheng med hvor aktiv de er inne i magen og når de kommer ut? [8|]

Skikkelig turbo her og ja [:)] Kjenner han nesten hele tiden. Av og til sparker han så kraftig at det kjennes ut som om eg får støt i magen. Helt merkelig.
Når eg legger meg holder han på ivertfall i 30 min og turner inni magen før han roer seg. Kjenner og at han ruller seg rundt inni der.. [:)]

ORIGINAL: Marus

Hehe, jeg trodde MIN baby var aktiv der inne, mener å huske at Emilie var litt roligere inni magen og hadde mer glidende bevegelser, mens denne babyen har mere spark og tumler mere rundt og kjennes enda mer aktiv ut[:)] men din høres jo kjempeaktiv ut!

Husker ikke helt, men sies det at det er en sammenheng med hvor aktiv de er inne i magen og når de kommer ut? [8|]

håper egentlig ikke det er det! ;P det første mamma sa når vi snakket om det var at det minnte henne veldig om svangerskapet hennes med bror min, han var en villmann av en baby, SPRANG før han fyllte 10 mnd og rev ned og knuste alt han kom over, det var ingen duker eller planter å oppdrive i hele huset, alle kanter var polstret med skumgummi og han sprang rundt med hjelm til enhver tid.. kanskje ikke så overraskende at han ganske tidelig fikk diagnosen ADHD!! [8D]

så for å si det igjen så håper jeg VIRKELIG det ikke nødvendigvis er en sammenheng! nå måtte jeg rett og slett stå opp igjen litt, umulig å få sove med all denne energien i fritt utløp inni her.. ;P på ingen måte meningen å syte over det, for det er jo i bunn og grunn en fantastisk følelse, men må si jeg er spent på hvordan det blir når han vokser seg større.. nå ligger han veldi langt inne og liksom helt nedi bekkenet, så jeg har bare såviiiidt en pitteliten babymage.. men hva skjer når han før eller siden må opp i ribbeina?? hehe.. spennende kan man si! [8D]

kjekt å høre det er andre som kjenner masse liv, må si jeg har tenkt en del over det siden ingen av de rundt meg er i nærheten av å kjenne det på samme måte! ;P

hihi! lille gutten miiin.. stor og sterk er han iallefall!! <3

Jeg tror ikke på det med at det er en sammenheng med akt. i magen å når de kommer ut: Fordi med vessla kjente jeg bare søte små spark,som viste oss at hun enda var der. Men nå. NÅ er det ingen som kan unngå å legge merke til henne uansett hvor hun er! Sikker på at hun går på kenguru-melk og spiser hoppe-frø dagen lang den der frøkna [:D][;)]

Back
Topp