Mage allerede?

Maae

Betatt av forumet
Oktoberfruene 2018
Er det nokon som allereie no merkar at magen har vokse litt? Eg er berre 11 veker på lørdag, og her har det allereie komme ein liten kul nederst på magen. Eg veit ikkje heilt om eg syns det er kjekt eller ikkje.. i dei to forrige svangerskapa hadde eg ikkje mage før etter fire mnd, og babykulen kom først etter femte mnd ein gong. Så litt blanda følelsar no, hehe. No er det berre 2 år sidan sist, så det kan jo vere derfor den kjem raskare no. Korleis er det med dykk? :happy:
 
Jeg har alle gangene fått mage omtrent med en gang,11+4 nå og må bruke mammabukser eller kjoler..
 
Her er den også godt synlig allerede:wideyed:. 11+3. Går med romslige klær på jobb for tiden. Sjefen og en kollega vet at jeg er gravid, men vil helst holde det sjult for resten frem til etter tul om en uke.
 
Godt synlig her også, tredjegangs ☺️ 13+2 uker på vei. Bruker mammabukser allerede, det har jeg gjort i en ukes tid. Ellers har jeg gått mye i kjole de siste mnd. :happy:
 
Magen er her:happy: tok på meg mammabukse og trang genser på mandag.. Hadde ikke fortalt om graviditet på jobben, men det så de da;) ikke sjans til å skjule den
 
Fikk mage rundt 6 mnd forrige gang og ikke noe enda- annet enn muffins mage pga oppblåsthet xD
Gått opp tre kg da sukk.
 
Fikk magen tidlig forrige gang og denne gangen. Vokst jevnt fra starten av..

12+0

177F8FBC-C60F-497A-8212-57503DCE69B5.jpeg
 
Har synlig mage. Ingen bukser som passer lenger. Er 8+1. Når jeg har spist ser det ut som jeg er 4 måneder på vei:p
 
Jeg merker at magen er blitt litt større, men tror nok ikke at andre tenker jeg er gravid når de ser meg :p Enten ser de det ikke, ellers ser jeg bare litt tjukkere ut :angelic: Jeg merker klær føles trangere rundt magen, så går mest med strømpebukse og kjole ute, og tights hjemme. Gleder meg til det blir babykul og jeg kan begynne å bruke gravidklær :happy: Det er så koselig :)

Forresten 10+6 og andregangs :)
 
13+3 i dag.

Føler magen er stor allerede. Hadd den i ett par uker nå. Føler jeg er 8.måneder på vei. Sist kom magen i 5-6mnd. Men minste blir 1år første mars. Så kan jo være derfor magen kom ekstra fort
Mye mulig det bare er jeg som ser den da :smiley-ashamed004
 
Men, jeg forstår ikke hvordan man kan ha mage når fosteret er sånn mellom 3-5 cm og livmora er på størrelse med en forvokst appelsin? :p Det må jo være noe annet som vokser, er det tarmene? Jeg har fått "foodbaby"-mage - altså utpreget rundt navlen og ikke der nedi skambeinområdet hvor babyen jo faktisk ligger. Utvider tarmene seg? Og for de som har hatt babyer før, kjenner kroppen igjen lusa på gangen og begynner med omrokkering av tarmsystem for å gi plass? Eller er det utelukkende bare luft og ekstra vann / blod i kroppen som gjør at man ser 5mnd gravid ut? :p

I need science!
 
12+1 magen synes, så går jeg med trange klær så synes det
 
Men, jeg forstår ikke hvordan man kan ha mage når fosteret er sånn mellom 3-5 cm og livmora er på størrelse med en forvokst appelsin? :p Det må jo være noe annet som vokser, er det tarmene? Jeg har fått "foodbaby"-mage - altså utpreget rundt navlen og ikke der nedi skambeinområdet hvor babyen jo faktisk ligger. Utvider tarmene seg? Og for de som har hatt babyer før, kjenner kroppen igjen lusa på gangen og begynner med omrokkering av tarmsystem for å gi plass? Eller er det utelukkende bare luft og ekstra vann / blod i kroppen som gjør at man ser 5mnd gravid ut? :p

I need science!

Det er litt av alt. Ting flytter seg, mens andre ting utvider seg for det som flytter seg :wtf:

Tror kulen kommer litt som du beskriver først. Rett under navlen.

Magen min kom veldig fort andre svangerskap, da sa jordmor at livmoren vet hva den driver med denne gangen. Før man blir gravid har den jo ikke gjort det før den heller. :p

Min har antageligvis hukommelsestap siden det er 13 år siden sist. Lol
 
Jupp! Er uke 10 i dag og magen er allerede tydelig. Mye av det er nok luft, men når jeg kjenner helt nederst er det en kul som er nesten større enn håndflata mi. Tenker det må være livmora.
 
Tok du bare på trange klær og latet som ingen ting/ventet på reaksjon?:smiley-bounce012
Ja :p så et par kollegaer som ikke turte å spørre, det var også ganske festlig :hilarious: de fleste turte å spørre, og det ble offentlig ganske fort. Vi tenker ikke å offentliggjøre det på sosiale medier denne gangen... Så da må man jo få lov til å ha det litt gøy ;) jeg er både lav og slank, så struttende mage er kjempe stas!
 
Selv innså jeg rundt uke 11 at dette var gravidmagen, og ikke bare luft og mat. Sambo sa seg enig. Akkurat 2 år siden fødsel nå. Så det til ei på jobb en dag, og selv om jeg har vært påpasselig med store klær, så hun at hun hadde tenkt på det og sett det :eek::hilarious:
 
Det er litt av alt. Ting flytter seg, mens andre ting utvider seg for det som flytter seg :wtf:

Tror kulen kommer litt som du beskriver først. Rett under navlen.

Magen min kom veldig fort andre svangerskap, da sa jordmor at livmoren vet hva den driver med denne gangen. Før man blir gravid har den jo ikke gjort det før den heller. :p

Min har antageligvis hukommelsestap siden det er 13 år siden sist. Lol

Nei, ikke si det æ, jeg lever i god tro på at magen min husker godt, og at det er baby og ikke kosthold som viser seg, 14 år siden sist her :hilarious::laughing001
 
Back
Topp