madrass?

hirly

Gift med forumet
Okay.. nok et spørsmål fra meg om innkjøp..

denne gangen gjelder det madrasser.. Jeg skal ha madrass til en vogge og en liten babyseng.. så trenger små madrasser.. Tenkte bare at det fikser jeg på ikea.. enkelt og greit.. men så kom jeg på nå at jeg kasnkje skulle inn på nettsiden deres og se litt på madrasser.. og de er jo stoooore... ihvertfall i forhold til de str jeg trenger.. Hva gjør jeg da da? KJøpe madrass et annet sted? jeg er ikke interessert i å betale 1000 kroner for en luksusmadrass. Noen tips?

og så et dumt spørsmål til.. en trenger vel ikke kjøpe madrass til vogna? det ligger jo bare en tynn lefse oppi der.. men det er vel meningen barnet bare skal ligge på den??? 

Her jeg bor, så er det en liten butikk som holder på med møbeltapetsering og sånt, som selger skumgummi ol på akkurat det målet du trenger.
Det koster nesten ingen ting[:)]
Sjekk om du har lignende i nærheten av deg, så får du nok madrass til vuggen din også.

Kjøpte madrass på jysk som jeg skar til selv til den lille babysenga vi har... [;)]
Men nå blir jeg å bruke vanlig sprinkelseng og da har jeg jenssen madrass i den.

Vi kjøpte madrassen vår på ikea, husker ikke for hvor mye, for det er ei stund sia, men det var ikke allverdens med kronasjer det var snakk om. Det var i størrelse sprinkelseng. [:)]
Men til vugge ble jeg litt usikker, det er kanskje litt andre mål?

Kanskje barnas hus elns har noe?

Trenger ikke ekstra madrass til vogna, nei[:)]

takk for svar!

Jeg har surfa litt rundt på andre forum og nettbutikker og lest og kikka.. så jeg har nesten bestemt meg..

Blir skummadrass i både vugga og senga her gitt.. med overmadrass.. Både vogga og senga kommer kun til å bli brukt de første 3 mnd ca. Og som sagt ahr de svært små mål.. så å spesialbestille en fjærmadrass eller lignende er ikke aktuelt..

Jeg vil først få si at det jeg nå skriver ikke har noe med deg å gjøre Mazter..

jeg har bare kikka litt rundt på forum og har vel vært noen tråder om det her før også.. men dette med madrasser er virkelig noe som ser ut til å engasjere altså. jeg kjenner jeg blir litt irritert over hysteriet om svanemadrasser og alt mulig annet.. Jeg er helt enig.. for meg og min mann som vel veier nærmere 200 kilo tilsammen og av og til har vonde rygger er det ikek noe alternativ til en ordentlig rammemadrass.. men jeg klarte meg da fint på skummadrass (sikkert til og med skumgummi..som ikke er i produksjon nå)fra jeg ble født og frem til jeg ble 20 og vi kjøpte rammemadrassene vi har nå. Ikke er jeg allergisk mot noe og jeg vil da påstå jeg ahr klart meg fint.. Vokste dere opp med svanemadrasser hele gjengen eller?
Når mitt barn vokser opp og blir større skal jeg kjøpe rammemadrass også til han.. men jeg tror ikke at mitt nyfødte barn tar NOE skade av å ligge på en skummadrass de første 3 mnd. De er jo så lette at de kan jo umulig rekke ned til fjærene en gang.. jeg er ikke noen ekspert på dette altså.. men jeg prøver å ikke la handlehysteriet ta helt av.. ja tidene forandrer seg og de vet mer om madrasser nå enn for 25 år siden da jeg ble født.. og madrassene har endret seg med dette, også skummadrassene. leste et sted i jakten på info om dette at en eller annen ekspert mente barn ikke trenger slike amdrasser før de veier fra 40 kg og oppover og kan utnytte fjærene.. men det er vel en grunn til at svane og andre produserer slike amdrasser for baby ogsså.. er sikkert ikke noe dårligere med en slik madrass vil jeg tro.. Bare for meg så virker det totalt unødvendig bruk av penger..

sånn.. "jeg er ikke sint" bare veldig veldig engasjert :)

oi.. nå blei jeg så engasjert at jeg skrev myyyye.. hehe.. ser det har kommet 4 innlegg siden jeg begynte å skrive.. hehe.. nå skal jeg lese de :)

ORIGINAL: ra81

Trenger ikke ekstra madrass til vogna, nei[:)]

thanx føler meg dum som spør hehe :) .. men hvordan skal ungen overleve uten fjærmadrass i vogna da?[;)][;)]

ORIGINAL: stinefine

Vi kjøpte madrassen vår på ikea, husker ikke for hvor mye, for det er ei stund sia, men det var ikke allverdens med kronasjer det var snakk om. Det var i størrelse sprinkelseng. [:)]
Men til vugge ble jeg litt usikker, det er kanskje litt andre mål?

Kanskje barnas hus elns har noe?

Ja såg de hadde madrasser på ikea.. men de var for store.. men nå har jeg skjønt at de fleste kutter de for meg i riktig str.. så de gjør sikkert det på ikea også!!

ORIGINAL: LitaSnuppeOgSpire

Kjøpte madrass på jysk som jeg skar til selv til den lille babysenga vi har... [;)]
Men nå blir jeg å bruke vanlig sprinkelseng og da har jeg jenssen madrass i den.

Høres bra ut :)

ORIGINAL: Lykke_Li

Her jeg bor, så er det en liten butikk som holder på med møbeltapetsering og sånt, som selger skumgummi ol på akkurat det målet du trenger.
Det koster nesten ingen ting[:)]
Sjekk om du har lignende i nærheten av deg, så får du nok madrass til vuggen din også.

tusen takk! Skal sjekke hva de har i byen :)

hvor liten madrass skal du ha? siden ingen på ikea funker?

ORIGINAL: Tanketrollet

Det begynte jammen jeg og å lure på nå.. hehe.. senga har jeg ikke fått enda (skal få en bruka av et vennepar) men ho sier de innvendige måla er 40*86 på den..  vil tro vogga er noe av det samme.. men den har jeg heller ikke fått enda.. Men er ikek noe problem å klippe den til altså!! Så jeg kan ende opp med å kjøpe på ikea eller jysk eller hvor som helst :)

Jeg skal kjøpe madrass på IKEA og skjære til slik den passer til vuggen. Skal finne en billig en da jeg er HELT enig i at vi ikke virkelig trenger å bruke flere undrevis av kroner på en fantastisk fjærmadrass! Jeg klarte meg fint på porolon (skumgummi) til jeg ble omtrent 20, så jeg trot ikke en liten baby vil ta skade av det den lille tiden han/hun ligger i vuggen. Senga jeg skal kjøpe er en "cot-bed" som du kan bruke som sprinkelseng til omtrent 6 år. Der følger det med madrasse og regner med denne er egnet i 6 år også. Om ikke får jeg bare bytte ut til de fantastiske fjærene. Ja, jeg blir litt provosert jeg også... [:)]  

ORIGINAL: hirly

Det begynte jammen jeg og å lure på nå.. hehe.. senga har jeg ikke fått enda (skal få en bruka av et vennepar) men ho sier de innvendige måla er 40*86 på den..  vil tro vogga er noe av det samme.. men den har jeg heller ikke fått enda.. Men er ikek noe problem å klippe den til altså!! Så jeg kan ende opp med å kjøpe på ikea eller jysk eller hvor som helst :)

var det jeg mente, de på ikea kan du jo bare klippe til evt... [:)]
eller så kan du dra innom et møbel-verksted og høre om de har noe avkapp (de har jo ganske store størrelser på avkappe når de lager møbler..)

ORIGINAL: Tirnanog

Jeg skal kjøpe madrass på IKEA og skjære til slik den passer til vuggen. Skal finne en billig en da jeg er HELT enig i at vi ikke virkelig trenger å bruke flere undrevis av kroner på en fantastisk fjærmadrass! Jeg klarte meg fint på porolon (skumgummi) til jeg ble omtrent 20, så jeg trot ikke en liten baby vil ta skade av det den lille tiden han/hun ligger i vuggen. Senga jeg skal kjøpe er en "cot-bed" som du kan bruke som sprinkelseng til omtrent 6 år. Der følger det med madrasse og regner med denne er egnet i 6 år også. Om ikke får jeg bare bytte ut til de fantastiske fjærene. Ja, jeg blir litt provosert jeg også... [:)]  

ÅÅ så godt å høre :) Godt å ikke føle seg alene :) dette er ikke et forsøk på å "disse" de som har kjøpt og kommer til å kjøpe flotte madrasser til sine små altså!! JEg er helt sikkert på at barna sover bra på de også!! For meg blir det et spørsmål om prioritering av penger.. Så lenge jeg tror barnet sover lige bra på skummadrass kjøper jeg det og bruker pengene på noe annet til babyen..

var det jeg mente, de på ikea kan du jo bare klippe til evt... [:)]
eller så kan du dra innom et møbel-verksted og høre om de har noe avkapp (de har jo ganske store størrelser på avkappe når de lager møbler..)

Lurt! Takk for tips :)

ORIGINAL: Mazter

Jeg sier ikke at babyer MÅ ha ordentlig madrass, men jeg personlig vil ikke bruke skummadrass pluss at jeg har sprinkelseng som sagt og ikke vugge. Og sønnen til sambo som er to og et halvt sover jo fortsatt i sprinkelsengen sin, så det er ikke snakk om bare et par-tre måneder, men et par-tre år [;)]  Og jeg synes at når madrassen skal holde så lenge vil jeg ha en med god kvalitet og komfort og synes ikke 640kr for to-tre år er mye i det hele tatt, selv om handlebudsjettet vårt er lite.

Håper ikke du følte at jeg gikk til angrep på DEG altså.. for det var ikke meningen å gjøre det.. Jeg syns det er vel og bra at folk kjøper bra madrasser!! ikek noe galt i det.. det er bare ikke riktig for emg. jeg ser ikke vitsen. For min del er det ikke snakk om sprinkelseng enda.. jeg skal ha en liten vogge og en liten voggesprinkelseng.. den er bare 86 cm lang og jeg tror ikke jeg kan la sønnen min ligge der til han er to-tre år ihv.. De som har hatt den senga før har hatt den til 3 unger og de sier den passer i ca 3 mnd.. Er det å kjøpe to madrasser til 1000 kr stk som skal brukes i 3mnd jeg syns er for dyrt.. ikek når det er snakk om 2-3 år..

Jeg kjøpte madrass til vugga etter spesialmål hos noe som heter skumplastfabrikken. Med trekk kom den på 420 kroner elns...
Var kjapp ekspedering og hyggelig betjening.
Her er hjemmesiden deres: http://www.skumplast.no/

Back
Topp