Madrass

Vecca#1

Håper på en liten spire snart <3
Er det noen her som vet om skikkelig gode madrasser til sprinkelseng? Evt. Noen best i test? Har lett i flere mnd nå for å finne en som regulerer tempraturen bra og som er bra for kroppen til lille.. gjerne med vaskbar trekk osv. :P føler meg helt grønn, så har du en du har god erfaring med, gjerne del :D

Har ingen tips annet enn at de sier "komforten" på madrassene til de små ikke har stort å si, de er jo så lette:p eneste jeg er nøye på er at den skal være ny:) kjøpte en på babyshop sist, aner ikke hvilken. Den har vaskbart trekk iallfall. Må ha ny nå siden storebror bruker sin enda. Valgte å ikke bruke penger på overmadrass, bruker jo tisselaken så det vil jo ta imot det meste:)

Stemmer at den trenger ikke være så tykk akkurat :p hehe husker ikke hvor jeg kjøpte sist da det der 6 år siden jeg kjøpte :p
Men den skal være ny å ikke gå i arv det er mitt eneste krav :) vis de har på IKEA kommer jeg til å kjøpe der sammen med senga :) den pitteliten babyen merker ikke forsjell :)

Jeg kjøpte den som var dyrest på IKEA når jeg kjøpte seng der!! Tror den er helt grei :)

Ok :) har hørt at de ikke skal være så myke, ( hånden skal ikke forsvinne i madrassen ) men vi skal på ikea om 14 dager, så må se litt der da ;)

Jeg har en madrass fra jysk som heter sensus, en utrolig god madrass syns jeg ^^ kjøpte den "brukt" men var ubrukt så aner ikke hvilken type bortswtt fra merke det er og hva den egentlig koster :-)

Vi har en madrass fra ikea til ca 500 eller 700 kr (år 2012). Husker ikke hva den heter. Aldri hatt noe problem med den.

Jeg anbefaler Jensen mini madrass. Trekket på madrassen er vaskbar på 90 grader og madrassen kan skylles i dusjen på 40 grader. Den er laget av quallofil fiber som er et luftig stoff. Er også bra mot bakterier og utvikling av allergi. I tillegg får man fem års garanti på madrassen. Koster ca 800-900kr :)

Det er en madrass vi har valgt å kjøpe :)

Det er forsket mye på madrasser og krybbedød, men såvidt jeg vet er det ingen andre anbefalinger enn at madrassen skal være fast og ren. Det blir ofte tolket som at den også bør være ny, og helst vaskbar. Det er ikke funnet vesentlige forskjeller mellom skum, fjær eller andre typer madrasser.

Jeg tenker at jeg ser etter en enkel skum-madrass med trekk, siden de er lettest å vaske/banke. For komfort/fukt/temperatur bruker jeg lammeskinn oppå madrassen, så det er ikke madrass-kriterier for meg.

Sikkert ikke noe å si på Ikea sin kvalitet på madrassen og sengene, men jeg kjøper bevisst ikke det der. Dette pga. målene. Vi fikk sist i gave til guttungen både laken og sengesett, dette hadde ikke passet på seng og dyne fra Ikea.
Vi har både seng og madrass fra Barnas hus. Avtagbart trekk som kan vaskes.

Synes de fra IKEA og Jysk er bra :D

Back
Topp