Madrass til baby

Det er den jeg og har sett på :) Også er det den sengen vi skal ha og :p
Betalte halv pris med Ikea Family medlemskap... Tror tilbudet er enda så løp å kjøp! :D
 
Kjøpte en av de billigste madrassene på ikea sist og komme t å gjøre d denne gangen og :) viktigste e at den e ny syns eg :) pluss eg må skjæte den litt til :)


Sent from my iPad using BV Forum
 
Fant ut at økotex er for tekstiler og certepur er for skumgummien :)

Ja stemmer det! :)
Nei jeg synes også at det var en hel overkommelig pris! vi skal ha sånn seng som du kan ta av den ene sprinkel siden og sette på sengehest, så da blir den jo brukt noen år også! kan nesten spare den til barnebarna kommer :p:D
 
Ja stemmer det! :)
Nei jeg synes også at det var en hel overkommelig pris! vi skal ha sånn seng som du kan ta av den ene sprinkel siden og sette på sengehest, så da blir den jo brukt noen år også! kan nesten spare den til barnebarna kommer :p:D
Sikkert fornuftig :) Greit å ha møbler man kan bruke en stund, så kan man legge litt mer penger i det også :)
 
Vesla har kili-senga fra sebra, og har madrassen til (1200,-) , mens nestemann får en dreamzone-madrass regner jeg med (i vanlig ikea-seng).
 
Dyna høres kjempe ut! somregel så lenge det stå 5%fjær så betyr det null%, men man kan jo aldri vite om en stk fjær har forvillet seg med! :p Bæreevnen er også utrolig høy så det er en godt isolerende dyne:)

Jeg liker ikke at madrassene på ikea ikker er markedsført med om de er helse/miljø sertifisert. ikke alle som bryr seg om dette men jeg liker å vite at madrassen ikke innholder giftige stoffer eller er laget på samlebånd i kina for 1 kr i timen!
Men uten om det ser det ut så en helt grei madrass! hehe.. jeg mener ikke å disse ikea på noe måte. Jeg elsker ikea!

Personlig har jeg kjøpt jysk sin Gold F40 som har de kvalitetene jeg nevnte i stad, den er merket og har 25 års garanti! ikke at dette trengs, men gir i allefall meg en slags betryggelse at det er skikkelig vare :)
Jeg har også jysk sin gold F40. Virker som en veldig god madrass , og dyr er den jo ikke :)


Desemberspire , termin 17.12.14 etter 6 års prøving!
 
Alle anbefalingene og tipsene gjør enn nok bare mer forvirret enn klok :p Hvor mange tynne overmadrasser har man bruk for? 2 sånn at man kan bytte når den andre er til vask? :)
Ja minst to:) Trengte flere til ho som bæsja seg gjennom hver eneste bleie,og gulpa i store mengder - så har hatt 4 til kurv/vogn, 4 til grindseng (men har hatt to barn som,har brukt parallellt) og foreløpig bare 2 til stor seng - her bruker jeg tisselaken,under overmadrassen. Overmadrassene holder ikke som madrassbeskyttelse hvis storegutten skulle finne på å tisse i senga, men mener fortsatt at tisselaknene er litt klamme å ha rett under lakenet.
 
Tenkte lillesøster skulle få arve storesøster sin dreamzonemadrass siden hun bare har brukt den noen måneder. Kjøpte mamas and papas madrass med aero sleep overmadrass til storesøster nå i sommer. Litt lyst på aero sleep overmadrass til den minste også
 
Har original madrass fra Stokke. Babysenga er helt rund så da er det greit med madrass som passer til den ;)
 
Vi har den beste skumgummi madrassen fra ikea, fikk den anbefalt, hadde "bedre" også med fjæringer, men det var når de ble litt større og tyngre at det ble aktuelt


Har et etterlengtet lite ivf mirakel i magen, etter 3år's prøving <3 Termin 11 des :)
 
Jeg har brukt IKEA madrasser til begge mine, og kommer til å bruke det nå også. Har en dundyne til vogn/vugge, men da jeg reagerer på det selv, har jeg kjøpt fiberdyner på kid til mellomste, og tenkte bare vaske de da de ligger nedpakka :)


To gutteklumper født 08&13 og lillelillebror termin 02.12.14 ❤️
 
Hvilken dyne annbefaler dere?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
 
Bra at madrassen er godkjent og ikke for myk og slikt selvsagt. Men har dette med at den puster og lignende noe å si hvis det blir lagt lammeskinn og tisselaken over feks? Spør fordi jeg ikke vet altså. :)
 
Jeg hadde IKEA til storebror og de virket bra så blir nok nye sånne igjen.
 
Vi har stokke madrassen, har ikke så mye valg når senga er rund! Men den er veldig god:)



Jente født 02.06.10
Termin 31.12.14
App taster :)
 
Bra at madrassen er godkjent og ikke for myk og slikt selvsagt. Men har dette med at den puster og lignende noe å si hvis det blir lagt lammeskinn og tisselaken over feks? Spør fordi jeg ikke vet altså. :)
Lammeskinn puster, ville ha hatt tisselaken under overmadrass for det er så klamt å sove på tisselaken :p


<3 29.12.14 <3
 
Lammeskinn puster, ville ha hatt tisselaken under overmadrass for det er så klamt å sove på tisselaken :p


<3 29.12.14 <3
Okei, sånn ja. :) Så madrass nederst, så tisselaken, så overmadrass, laken, og lammeskinn? :O Hjelp, kjenner jeg ikke kan dette her!
 
Okei, sånn ja. :) Så madrass nederst, så tisselaken, så overmadrass, laken, og lammeskinn? :O Hjelp, kjenner jeg ikke kan dette her!
Jeg kan det ikke jeg heller, hehe. Men ser for meg at det er "løsningen", kan være god madrass, overmadrass og dyne gjør at man ikke trenger lammeskinn i sengen? Aner ikke.. Helt blåst på dette her :p


<3 29.12.14 <3
 
Back
Topp