Ma uke 11+3

Varme tanker til dere
Hadde selv en ma før sommeren, oppdaget i uke 13, og hjertet hadde stoppet bare noen dager i forveien.
Jeg måtte igjennom begge deler, og var veldig glad jeg var på sykehuset da jeg mistet mye blod og ble ganske dårlig da morkaka skulle ut... måtte igjennom utskrapning dagen etter. Ingen av delene var smertefulle. Jeg har oppi alt det triste, bare en positiv opplevelse, med tanke på hvordan alle på sykehuset behandlet meg, og var oppriktig lei seg på våre vegne jeg valgte og se fosteret, og det er jeg veldig glad for i dag, selv om det var mye frem og tilbake om jeg turte.

masse lykke til
 
Så utrolig trist å høre :Heartred sender deg en klem.
Hadde selv MA i juni. Skulle da ha vært rundt 10 uker, men det ble målt til bare 5 uker ca. Det var veldig tøft de første ukene. Men selve aborten gikk «fint». Hadde medisinsk abort. Blødde en del men slapp smerter. Blødningen varte i noen uker, men ble mindre og mindre hele tia. og pga at jeg hadde MA, vil gynekologen denne gangen ha meg inn på ultralyd hver uke for å berolige meg på at det går bra nå. Hun satt meg også på crinone for å forsikre at det samme ikke skulle skje igjen. (Selv om legen min mente jeg ikke trengte henvisning til gynekolog men hun har vel ikke peiling).
masse lykke til:Heartred tenker på deg



Hei :Heartred
Blir så redd når jeg hører at man kan ha MA så tidlig, å finne det ut så mye senere.. Har selv ikke vært på noe ultralyd enda, å skal være 11 +3 idag...

Merket du ikke noe av at gravid symptomene avtok? Tegn på at hcg nivået sank? Så skremmende å ekkelt :sad010
 
Hei :Heartred
Blir så redd når jeg hører at man kan ha MA så tidlig, å finne det ut så mye senere.. Har selv ikke vært på noe ultralyd enda, å skal være 11 +3 idag...

Merket du ikke noe av at gravid symptomene avtok? Tegn på at hcg nivået sank? Så skremmende å ekkelt :sad010

Ja det var det som ble så sjokkerende når jeg fant det ut :( jeg hadde ikke mistanke om noen ting, skulle på privat ultralyd for gøy bare.. for kroppen «tror» vel på en måte at det er liv enda, så man føler seg jo gravid.

Litt vanskelig å huske tilbake nå, men jeg var litt kvalm helt til uke 10, men ikke så mye som denne gang. Men kvalme har uansett ikke så mye å si, var ikke kvalm i det hele tatt med førstemann. tenkte sånn litt på at magen fortsatt var ganske lik hele tia. Men det var jo uansett tidlig enda, og hadde jo sånn vanlig strekk og sånn i magen. Det var kjempe merkelig hele greia. Eneste tror jeg var at jeg ikke følte meg så gravid sist.. som jeg gjorde og gjør denne gangen (og det har vist seg at det går bra heldigvis):happy:

tror ikke du trenger å bekymre deg :Heartred stort sett pleier det å gå bra:Heartred skal du på noe ultralyd snart?:happy:
 
Ja det var det som ble så sjokkerende når jeg fant det ut :( jeg hadde ikke mistanke om noen ting, skulle på privat ultralyd for gøy bare.. for kroppen «tror» vel på en måte at det er liv enda, så man føler seg jo gravid.

Litt vanskelig å huske tilbake nå, men jeg var litt kvalm helt til uke 10, men ikke så mye som denne gang. Men kvalme har uansett ikke så mye å si, var ikke kvalm i det hele tatt med førstemann. tenkte sånn litt på at magen fortsatt var ganske lik hele tia. Men det var jo uansett tidlig enda, og hadde jo sånn vanlig strekk og sånn i magen. Det var kjempe merkelig hele greia. Eneste tror jeg var at jeg ikke følte meg så gravid sist.. som jeg gjorde og gjør denne gangen (og det har vist seg at det går bra heldigvis):happy:

tror ikke du trenger å bekymre deg :Heartred stort sett pleier det å gå bra:Heartred skal du på noe ultralyd snart?:happy:



Uff, så grusomt å aldri kan få føl sæ rolig og trygg :bag:

Vi ska på privat ultralyd i uke 15.. 14+3, altså om 3 uker ca.. Det blir første ultralyd, men livredd for å komme også er det ikke liv :(:Heartred
 
Liten oppdatering fra meg. Tok pillene hjemme idag. Alt gikk overraskende bra. «Fødte» nettopp morkaken, dette var en veldig rar opplevelse !
 
Uff, så grusomt å aldri kan få føl sæ rolig og trygg :bag:

Vi ska på privat ultralyd i uke 15.. 14+3, altså om 3 uker ca.. Det blir første ultralyd, men livredd for å komme også er det ikke liv :(:Heartred

Ja er litt stress i starten av et svangerskap synes jeg. Man er jo veldig redd for at noe skal gå galt.

det blir spennende:Heartred Det kommer til å gå fint skal du se:Heartred:happy:
 
Huff, så leit! Jeg gikk gjennom det samme i våres. Det var ganske så tøft!

jeg fikk først medikamentell behandling. Fikk da valget mellom å gjøre det hjemme og på sykehus. Jeg valgte det første fordi mannen min ikke fikk være med på sykehuset (pga covid). I ettertid angrer jeg for det. Jeg ble ganske dårlig og måtte inn på sykehuset og bli lagt inn likevel. Hadde heldigvis ikke så store smerter, men blødde enormt mye! Så hvis du får valget mellom å ta de medikamentene hjemme og på sykehus vil i alle fall jeg anbefale sykehus. Endte til slutt opp med utskraping ved narkose da ikke alt kom ut med medikamentell behandling.
Det er noe dritt alt sammen! Lykke til og alt godt!
 
Back
Topp