MA i uke 17, erfaringer?

En venninne av meg blir med meg till legen i dag faktisk. Er så snodig for alle rundt meg er sånn «kom deg ut i jobb, det blir bare godt for deg» og så har jeg to venninner som i det hele ser stt jeg stenger mye følelser inne for tiden og ikke er helt klar. Så hun som skall bli med meg er hun jeg har sitti å Grini till på telefonen. Jeg å forstår jo jeg må på jobb igjen og att det blir godt. Men jeg tror jeg ikke er så klar som jeg på veldig gode dager tror. Og er tydelig att magen min stadig prøver å fortelle meg akkurat dette.
Jobber i ett yrke der det ikke bare er å gå å i fra, i perioder får man liksom ikke gått på do en gang fordi det ikke passer seg. Så det er ikke bare å gå når tårene kommer.
Noen er litt for flinke til å gi "råd". For noen er det best å komme ut i jobb fort, andre trenger litt tid. Det er så bra at du har ei venninne som blir med deg. Det er trygt å ha med seg en støtteperson til legen i slike situasjoner. Håper du kan få ta den tida du trenger.
 
Di som sier kom deg ut i jobb er di jeg jobber sammen med faktisk. Jef fikk videre sykemelding takke være att jeg tok med venninnen min faktisk. Rimelig sikker jeg ikke hadde fått det ellers. Så nå skalll jeg prøve å slappe av og gjøre lystbetonte ting
 
Di som sier kom deg ut i jobb er di jeg jobber sammen med faktisk. Jef fikk videre sykemelding takke være att jeg tok med venninnen min faktisk. Rimelig sikker jeg ikke hadde fått det ellers. Så nå skalll jeg prøve å slappe av og gjøre lystbetonte ting
Veldig bra! Synes du skal være stolt av seg sjøl som ba om det du trengte! Det er ikke så lett! Håper du får hvilt ut og sørget på den måten du trenger nå. ❤️
 
Di som sier kom deg ut i jobb er di jeg jobber sammen med faktisk. Jef fikk videre sykemelding takke være att jeg tok med venninnen min faktisk. Rimelig sikker jeg ikke hadde fått det ellers. Så nå skalll jeg prøve å slappe av og gjøre lystbetonte ting
Høres ut som du har en lignende jobb som meg. Sette på et smil og late som om alt er bra, uten mulighet for å trekke seg vekk når det ikke er bra. Være fult konsentrert hele tiden og håpe at man får tid til en dotur. Noen leger forstår ikke at noen jobber krever mer enn andre. Da jeg mistet (ikke så sent som deg) gav legen sykemelding fra mandag til fredag. Han hadde sikkert tenkt at jeg da hadde en uke på meg. Men jeg jobber jo helger! Den helgen endte jeg opp med egenmelding for jeg skjønte at jeg er ikke konsentrert på jobben i det hele tatt. Har dere eventuelt en bedriftslege eller noe som kjenner jobben din bedre enn fastlegen? Og når du begynner å bli klar for jobb igjen, har du mulighet til en form for tilrettelegging? At du er på jobb for eksempel, men du er ikke alene eller har ansvar?
 
Høres ut som du har en lignende jobb som meg. Sette på et smil og late som om alt er bra, uten mulighet for å trekke seg vekk når det ikke er bra. Være fult konsentrert hele tiden og håpe at man får tid til en dotur. Noen leger forstår ikke at noen jobber krever mer enn andre. Da jeg mistet (ikke så sent som deg) gav legen sykemelding fra mandag til fredag. Han hadde sikkert tenkt at jeg da hadde en uke på meg. Men jeg jobber jo helger! Den helgen endte jeg opp med egenmelding for jeg skjønte at jeg er ikke konsentrert på jobben i det hele tatt. Har dere eventuelt en bedriftslege eller noe som kjenner jobben din bedre enn fastlegen? Og når du begynner å bli klar for jobb igjen, har du mulighet til en form for tilrettelegging? At du er på jobb for eksempel, men du er ikke alene eller har ansvar?

Vi har ikke en bedriftslege desverre.
Men i følge sjefen så skal jeg gå tilrettelegging og sånt. Men erfarte jo i selve graviditeten også att den tilretteleggingen fungerte best på papiret.
Tar med en venn på møter framover jeg nå som taler min sak. For jeg er ikke klar
 
Vi har ikke en bedriftslege desverre.
Men i følge sjefen så skal jeg gå tilrettelegging og sånt. Men erfarte jo i selve graviditeten også att den tilretteleggingen fungerte best på papiret.
Tar med en venn på møter framover jeg nå som taler min sak. For jeg er ikke klar
Min jobb pleide å ha tilrettelegging. Men det fungerte også mest bare på papiret. Tror de har gått over til svangerskapspenger nå. Mange bedrifter er pålagt å tilrettelegge, men så har de liksom ikke så mye å komme med når det gjelder. Lurt at du har med deg noen.
 
Back
Topp