M E N S E N !

Bimse

Glad i forumet
Hva er greia? Hvorfor er mensen det ordet vi ikke skriver?
Siden jeg ble gravid med førstemann i 2012 har jeg undret meg over det her inne.
Tante rød? Really? Det heter mensen. Personlig syns jeg det er helt fjernt at man er mer komfortabel med å personifisere menstruasjonen og omtale det som en tante.

DET, folkens. DET er æsj det :P

Enig med du, en del av forkortelsene man bruker er helt skrullete. Da spesielt denne.

Jeg kan gjerne skrive mensen. Har bare ikke prata noe om d.

Kan skrive bæsj og jeg, men enkelte er litt fintfølende så tenker at jeg ikke gidder å bruke ord som folk skal reagere på.

Men jeg har ulcerøs kolitt, så er d ett ord man må bli komfortabel med så er d bæsj..

Mensen ja! Jeg liker det bedre enn TR/tante rød :)

Jeg trodde tante rød ble brukt for å skape litt humor om noe som er ganske kjipt. :P Aldri sett på det som at det blir brukt fordi mensen er flaut å skrive.
Bruker det ikke noe særlig selv, sier bare mensen, jeg.

Har også tenkt at tante Rød fra Hønefoss (min farmor sier det alltid) :p er bare ment som litt humor om det.
Sier selv mensen. Unga sier også mensen. Vi har ei tispe som har mensen akkurat i skrivende stund. Sier ikke at bikkja har tante rød gitt.

Det heter faktisk ikke mensen heller. Det heter menstruasjon faktisk om du ikke skal ha forkortelser og kallenavn

Hvorfor vi kaller det tr på prøve
Forumet har jeg ikke giddet bry meg med

Hva er greia? Hvorfor er mensen det ordet vi ikke skriver?
Siden jeg ble gravid med førstemann i 2012 har jeg undret meg over det her inne.
Tante rød? Really? Det heter mensen. Personlig syns jeg det er helt fjernt at man er mer komfortabel med å personifisere menstruasjonen og omtale det som en tante.

DET, folkens. DET er æsj det :P
Haha helt sant. Skjønner ikke hvorfor det er så farlig å si :-p

Jeg foretrekker å bruke mensen eller menstruasjon både skriftlig og i tale.. Jeg sitter ikke akkurat og forklarer barna at tante rød kommer på besøk en gang i måneden :p

Har alltid tenkt at "tante rød" bare er et morsomt uttrykk, og ikke at det er barnslig, at folk ikke tør å skrive "mensen" etc.. Er jeg i en samtale med noen face to face sier jeg jo absolutt ikke "tante rød" eller hvis trollungen har noen spørsmål rundt det, men hender jeg skriver "TR" her inne ;) og det er ikke fordi ordet mensen sjenerte meg :)

Skriver jo ikke tr for å unngå å si mensen, det er bare en av de mange forkortelsene som gjør det kjapt å skrive her inne, og jeg er så klønete på å skrive fra iphone at det er jeg glad for. Men bruker mensen som normalt når det passer meg. Har ikke noe problem med det.

Jeg tenker at det er litt sært om en ikke skal kunne skrive mensen på et gravidforum.

Hva gjelder bæsj er det jo andre ord å ta av, men det er egentlig det samme for meg, bare ingen døper den til onkel brun :-l

Hvorfor må det bli onkel brun og ikke tante brun? Haha aldri tenkt på det før:)

Back
Topp