M E N S E N !

Det virker som om folk ikke er flaue for å skrive mensen i hvert fall. Heldigvis ;)

Jeg liker "menstruasjon" bedre. Da føler jeg at jeg holder meg til boka (som på samme måte som når jeg sier penis og vagina, istedenfor k*k og f*tte).. Mensen, for meg, er egentlig et litt.. ekkelt ord. Vet ikke hvorfor, men det føles unaturlig, feil og rart ut for meg.

Ellers, så tror jeg "tante rød" er bare en uformell og grei hverdagsmåte å si det på. Alt med kropp har vært (og er vel fortsatt) litt "tabu".. Og derfor så må en ha en hverdagslig "finere" måte å si det på (.. sånn at en kan prate om det på café og sånn :D). På en måte...

For alle som er "forumhorer" og skriver tusenvis av innlegg hver måned er det veldig greit med mange forkortelser. Det er og en fin måte å få ting til å ikke bli Google-vennlig.

For alle som er "forumhorer" og skriver tusenvis av innlegg hver måned er det veldig greit med mange forkortelser. Det er og en fin måte å få ting til å ikke bli Google-vennlig.

Ja det er jo klart det går fortere å skrive innlegg da:)

Ja det er jo klart det går fortere å skrive innlegg da:)
Absolutt! Jeg har vært en stor forumhore og har aldri skrevet tante rød. Enten skriver jeg tr eller så skriver jeg mensen. For meg er det ikke et alternativ å bruke en forkortelses fulle navn, da mister man poenget med å forkorte det.

Jeg tenker at det er litt sært om en ikke skal kunne skrive mensen på et gravidforum.

Hva gjelder bæsj er det jo andre ord å ta av, men det er egentlig det samme for meg, bare ingen døper den til onkel brun :-l
Onkel brun :p haha! Jeg må le :p Jeg bruker orginal ordene i hvert fall.. Mensen/menstrasjon, bæsj/avføring, tiss/urin osv. Jobber i helsevesenet og der kan man i hvert fall ikke skrive i rapporten: tante rød, onkel brun osv.. Haha :p

Det er wc for do/toalett også, hindrer ikke at det er en forkortelse...

Jaja, så er mensen et ord. Og det i seg selv er skremmende.
Men skummelt er det ikke, bare likevel ikke noe jeg henger meg opp I at vi må skrive å forum

(jeg skrev stort sett CD1 jeg, og det er jo definitivt en forkortelse, syklusdag 1.) Jeg sier ellers kanskje til mannen at jeg blør, har forklart ungene at det er noe kvinner gjør fordi egget ikke ble en baby, men å henge meg opp i at man må si mensen til enhver tid, du gjør jeg ikke.
Selv om jeg ikke er redd for å si det. Så er det fint å ikke ha slikt tantebesøk på ei stund. Så det så

Absolutt! Jeg har vært en stor forumhore og har aldri skrevet tante rød. Enten skriver jeg tr eller så skriver jeg mensen. For meg er det ikke et alternativ å bruke en forkortelses fulle navn, da mister man poenget med å forkorte det.

Tante rød blir jo lengre enn mensen også.

Men hvorfor har kvinner selv lov å kalle seg hore f.eks forumhore jeg forbinder ikke hore med noe positivt...

Mensen er et ekkelt ord og mens enda eklere. Men sier og skriver vel mensen.. Bruker sjelden sånne forkortelser

Back
Topp