Møbler til soving

Cerina

Blir kjent med forumet
Hei!

Hvordan skal dere gjøre det med senger? Bedside crib eller rett i vanlig sprinkelseng? Hvor skal babyen deres sove på dagtid?

Vi kjøpte sprinkelseng og babynest. Jeg ville ventet med evt andre innkjøp til babyen kom og dere ser behovet til baby. Mange samsover i starten f. Eks. Her endte vi opp med en byssebaby som ikke sov hvis hun ikke var i en eller annen form for bevegelse. Så vi kjøpte moonboon for dagtid og starten på natta før første amming sånn at hun fikk festet søvnen. Så samsover vi resten av natta

Det har jeg også tenkt litt på. Jeg er veldig usikker denne gangen på hva jeg skal gjøre. De to første hadde jeg sprinkelseng til og se sov mye av natta i den. Nr 3 ble det samsoving det første året så sprinkelsenger ble satt ut i stuen og brukt som lekegrind i stedet.
Nå er set 7 år siden jeg fikk barn sist og har solgt alt, så usikker på om jeg skal kjøpe sprinkel seng eller ikke da den ble så lite brukt med nr 3.
Har faktisk tenkt litt på å bare bruke en vogn inne også, da kan jeg jo rugge litt på den om ungen blir urolig, men vet ikke om det er en dum ide.
Sånn debside crib ser jo også veldig kjekk ut, men hva om den sklir vekk fra senga mens du sover, går det?

Det har jeg også tenkt litt på. Jeg er veldig usikker denne gangen på hva jeg skal gjøre. De to første hadde jeg sprinkelseng til og se sov mye av natta i den. Nr 3 ble det samsoving det første året så sprinkelsenger ble satt ut i stuen og brukt som lekegrind i stedet.
Nå er set 7 år siden jeg fikk barn sist og har solgt alt, så usikker på om jeg skal kjøpe sprinkel seng eller ikke da den ble så lite brukt med nr 3.
Har faktisk tenkt litt på å bare bruke en vogn inne også, da kan jeg jo rugge litt på den om ungen blir urolig, men vet ikke om det er en dum ide.
Sånn debside crib ser jo også veldig kjekk ut, men hva om den sklir vekk fra senga mens du sover, går det?
Jeg elsket min Bedside crib. Var veldig enkelt ved amming på natten, slapp å løfte opp. Kunne bare dra inntil deg. Jeg sover utrolig dårlig om natten, så klarte ikke å ha han oppi min seng hele tiden, men med Bedside crib føles det nesten ut som vi sover i samme seng.
Man fester criben til dobbeltsengen med er belte, så den står trygt og stødig inntil sengen din hele tiden.

Vi har arvet en bed side crib. Er ikke plass til sprinkelseng på soverommet vårt. Har fått en nydelig Moseskurv-aktig greie (med stativ) til å ha i stua - som kommer fra mannens side av familien. Om det blir byssebaby skal jeg smiske meg til å låne moonboon av ei venninne for å se om det funker før vi evt kjøper selv :)

Kommer til å ha sprinkelseng på soverommet og en gammel moseskurvlignende vi arver på stuen :happy:

Hadde sprinkelseng sist og i starten syns jeg den var så tungvindt å bruke i forbindelse med nattamming og en kropp som hanglet litt etter svangerskap og bekkenløsning, så vi gikk fort over til samsoving og det funka bra. Denne gangen har vi en 3-åring som pleier å komme inn til oss ila natta og han ligger ikke i ro, oppå meg eller pappan, i fotenden, på tvers og ja.. så jeg tror jeg vil ha en bedside crib så babyen får sitt eget sted uten at jeg må stå opp for å amme :shy:
I stua blir det babynest i sofaen i starten, som sist, og etterhvert lekegrind når det blir mer bevegelse. Vogn blir brukt etter behov på dagtid. Med førstemann brukte vi lite vogn til soving i starten, og mer når det begynte å bli litt mer faste sovetider osv. blir spennende å se hvordan det blir denne gangen:joyful:

Sprinkelseng er bare tull i begynnelsen, synes jeg. Opp flere ganger om natten med løfting og legging. Kjempeslit. Definitivt bedside crib! Ingen tvil.

Hva med Sundvik sprinkelseng fra IKEA? Der kan man ta av ene siden. Noen som har erfaring med den? Eller blie den ikke høy nok? Hadde også sprinkelseng sist,og hatet løftingen opp og ned.

Planen er sprinkelseng og babynest. Har det alltid iskaldt på soverommet vårt, det er lite gunstig å ha baby der.

Jeg har planlagt å ha sprinkelseng, men å ta av den ene siden og feste den inntil vår seng med bunnen på samme nivå. Da får man en bedside som varer lengre.

Noen som vet om det går an å feste en sprinkelseng til en kontinentalseng? Slik at vi kan ta av den ene siden? Har ikke noe ramme på madrassen vår å feste noe i, og sengen beveger seg for mye til å ikke feste sprinkelsengen til sengen vår på koe vis...

Noen som vet om det går an å feste en sprinkelseng til en kontinentalseng? Slik at vi kan ta av den ene siden? Har ikke noe ramme på madrassen vår å feste noe i, og sengen beveger seg for mye til å ikke feste sprinkelsengen til sengen vår på koe vis...
Vi har også kontinentalseng. Usikker på hvordan vi skal løse det, men på en eller annen måte må det la seg gjøre.

Forrige gang sov mini i vogn, babynest eller moseskurvvugge på dagtid og samsov eller bedside på natt. Nå(11mnd) sover hun i sprinkelseng på eget rom, men havner ofte inn til oss Ila natten(då samsoving).

Blir spennende å se om nr2 blir lik:)

Hadde bedside crib med førate og syntes det fungerte veldig bra med nattamming og en baby som ville ammes annen hver time og helst sove helt inntil meg Da hun ble stor nok til å klare å reise seg flyttet vi henne over i sprinkelseng på eget rom. og den ligger hun i fortsatt. hun er snart 2,5 år.

Vugge i stuen, samt sikker vognen i stuen/gangen. På soverommet blir det sprinkelseng:love2

Men får dere den i samme høyde som senga,og får hevet sengebunnen høyt nok opp? :)
Ja, men det var egentlig bare flaks. Vi arvet spinkelsengen av naboen, det er en gammel ikea en som vi vasket og malte. Bunnen kan justeres i tre ulike høyder. Den høyeste høyden + madrass er AKKURAT like høy som sengen våres. Så tar vi av den ene siden, og fester spinkelsengen til sengen på undersiden.

Back
Topp