Måltider...

Vixen

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Maiblomstene 2017
Vi har en kaster. Altså han kaster maten rundt seg, særlig til hunden. Tygger litt, spytter ut, studerer og putter inn igjen, spytter ut. Umulig å si hvor mye han får i seg. Han må få en og en bit foran seg, hvis ikke går alt i munnen samtidig. Får han et fat, går fatet rett i gulvet. Hvordan spiser deres små?

Vi har en kaster. Altså han kaster maten rundt seg, særlig til hunden. Tygger litt, spytter ut, studerer og putter inn igjen, spytter ut. Umulig å si hvor mye han får i seg. Han må få en og en bit foran seg, hvis ikke går alt i munnen samtidig. Får han et fat, går fatet rett i gulvet. Hvordan spiser deres små?

Du beskrev akkurat hvordan vi har det og...
Vi øver for tiden på å kunne ha et fat foran han uten at det går vegg i mellom etter kort stund. Det går sånn passe, men ser antydning til forbedring så håper det kommer seg etterhvert.

Min gutt spiser egentlig veldig fint og med fat. Kaster ikke og mister heller ikke så mye. Han spiser nok 90% av maten.:) Har prøvd å la han spise selv med skje men det gikk ikke så bra. Hehe

Min spiser også ganske fint, men har gitt opp å gi hun flere biter om gangen. Om jeg gjør det, så går alle inn i munnen og jeg er redd hun skal sette i halsen. Min begynner å kaste tallerken og tutekoppen når hun er mett, så da bare tar jeg det bort. Utenom det sitter hun stort sett pent (hun får sine raptuser nå og da:p) og spiser maten hun får:)

Det spørs om hun liker det, hvis hun ikke liker det så knekker hun det i biter og kaster på gulvet. Men jeg har ikke vært flink til å la henne spise selv, så vi fôrer henne stort sett fortsatt. Blir andre boller i barnehagen, ja.

Det hørtes veldig kjent ut.. i barnehagen derimot er han visst veldig rolig og flink :P

Men her får han i seg 80% minst - veldig glad i mat :)

Har øvd på akkurat d samme i flere uker. Nå går det mye bedre:)

Back
Topp