Måltider

vesla1989

Betatt av forumet
Hvor lang tid bruker dere på et måltid før dere innfører måltid nr to?
Har gitt grøt i en måneds tid. Er først de siste dagene vi har kommet opp i fulle porsjoner. Kan jeg begynne å gi middagsmat nå?
 
Jeg har også gitt grøt en måneds tid. Full porsjon siste 2 ukene ca. Fikk beskjed fra HS nå på 7 mnd kontroll om jeg trygt kunne begynne å gi 3 måltider per dag. To grøt og en middag. Også beholde et par ammemåltid, og tilby pupp etter de andre.

Har innført et grøtmåltid til nå og det har gått greit, men middagen kommer vi til å bruke laaaaang tid på :/ frøkna liker det ikke i det hele tatt! Brekker seg til og med. Huff og huff
 
Har brukt 3-4 uker på å introdusere mer og mer mat. Vi begynte ved 4 mnd og er nå oppe i fire måltider. Lunch og middag er ikke så store mengder da.
 
Vi begynte med introduksjon av grøt når lille var 5 måneder. Nå er vi oppe i 4 måltider om dagen. Lille gutt liker alt jeg har gitt han, så han er en veldig enkel sånn sett :)
 
Hvor lang tid bruker dere på et måltid før dere innfører måltid nr to?
Har gitt grøt i en måneds tid. Er først de siste dagene vi har kommet opp i fulle porsjoner. Kan jeg begynne å gi middagsmat nå?
Vil tro det er helt innafor ja. Vi prøver med måltid nr.3 nå, men jeg har aldri tenkt at hun må spise en full porsjon før jeg innfører neste måltid. Størrelsen på en porsjon vil jo variere fra barn til barn også. Nå får hun brunch (sein frokost-tidlig lunch, alt fra fruktgrøt til skive og eggerøre). Så prøver vi med litt middag midt på dagen (som hun hater). Og så grøt til kvelds.
 
Da tenker jeg vi prøver med litt middag i morgen :) Gir også litt frukt i babyfeeder, det er veldig poppis :)
 
Back
Topp