Måkefinks dagbok - prøve på nr 2

Måkefink

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Min lille pode har blitt 16 mnd og jeg føler meg klar for nr 2. Ønsker oss to tette så de skal kunne leke sammen og vokse opp sammen.

Jeg og mannen er 27 og 28 år. Begge hadde storesøsken som er 7 år eldre og var på en måte enebarn. Er ikke no galt i det, men vil gjerne at veslemann skal ha et søsken i nær alder framfor 7 år :Heartblue

Har pløyd igjennom nesten alle dagbøkene her og fant ut at det kanskje hadde vært nyttig med en egen.

Sist gang brukte vi 8 mnd der lutealfasen var alt for kort. La på meg -litt- etter 4 mnd og lutealfasen økte med 3 dager , fra 9 til 12. Da satt spira på pp5, men endte i sa i uke 5+4. Dette var 22 mars 2018. Tok en prøvepause, hadde sex litt nå og da i mai og glemte av hele greia. Gikk noen rare murringer i slutten av mai, kjentes ut som maur i livmora.
Syns det var rart mensen ikke kom så jeg bare tok en test midt på dagen, veldig utvannet og den var knall positiv den.

Syklusen er fortsatt like lang om ikke litt lenger. Jeg må tydeligvis være litt tjukk for å bli gravid så da er jeg det med god samvittighet :angel9

Er nå i pp1
Eggløsning var positiv 04.05 og 05.05, negativ 06.05 og ikm er 17-18 mai.
Dvs at jeg er 5 dpo i dag. Venstre puppen verker som besatt, men det er vell litt tidlig. Første test ryker 8 dpo
 
Min lille pode har blitt 16 mnd og jeg føler meg klar for nr 2. Ønsker oss to tette så de skal kunne leke sammen og vokse opp sammen.

Jeg og mannen er 27 og 28 år. Begge hadde storesøsken som er 7 år eldre og var på en måte enebarn. Er ikke no galt i det, men vil gjerne at veslemann skal ha et søsken i nær alder framfor 7 år :Heartblue

Har pløyd igjennom nesten alle dagbøkene her og fant ut at det kanskje hadde vært nyttig med en egen.

Sist gang brukte vi 8 mnd der lutealfasen var alt for kort. La på meg -litt- etter 4 mnd og lutealfasen økte med 3 dager , fra 9 til 12. Da satt spira på pp5, men endte i sa i uke 5+4. Dette var 22 mars 2018. Tok en prøvepause, hadde sex litt nå og da i mai og glemte av hele greia. Gikk noen rare murringer i slutten av mai, kjentes ut som maur i livmora.
Syns det var rart mensen ikke kom så jeg bare tok en test midt på dagen, veldig utvannet og den var knall positiv den.

Syklusen er fortsatt like lang om ikke litt lenger. Jeg må tydeligvis være litt tjukk for å bli gravid så da er jeg det med god samvittighet :angel9

Er nå i pp1
Eggløsning var positiv 04.05 og 05.05, negativ 06.05 og ikm er 17-18 mai.
Dvs at jeg er 5 dpo i dag. Venstre puppen verker som besatt, men det er vell litt tidlig. Første test ryker 8 dpo
Spennende! Jeg har også hatt litt kort lutealfase, og prøvde B6-vitamin tilskudd i DPO for å prøve å forlenge den med et par dager :) Så et tips hvis du vil prøve å forlenge den litt!
 
Spennende! Jeg har også hatt litt kort lutealfase, og prøvde B6-vitamin tilskudd i DPO for å prøve å forlenge den med et par dager :) Så et tips hvis du vil prøve å forlenge den litt!
Ja det så jeg faktisk og tok et printscreen av det så jeg skulle ha til senere :happy: takk!
 
Litt tmi:
Har tydligvis fått sopp. Tredje gang i mitt 27 år lange liv, syns det er litt pussig :confused005 leste at det kunne komme i forbindelse med graviditet eller rett før mensen. Begge er jo mulige, håper selvfølgelig på ei spire :oops:
 
6 dpo / Cd30

Skriver ned noen symptomer så jeg har til neste pp så jeg kan sammenligne neste mnd.
:Heartred Fryser i godt oppvarmet stue.
:Heartpink Ømme bryster, kjennes ut som brystspreng.
:Heartred ?Den hersens soppen....styles/default/xenforo/hmh.gif?
:Heartpink Murringer og stikk.
:Heartred hvilepulsen stiger på fitbit.
 
Skulle teste i dag, hadde bestemt meg i går kveld. Sto opp i dag, fikk det litt travelt med 1 åringen. Barn fra før er kur mot tidlig testetrang :dead:

Er bare 7 dpo så den hadde vært negativ alikevell, men syns det var så mye aktivitet nedentil i går kveld at jeg bare ville for morro. Da blir det test i morgen som planlagt. :cool:
 
Var akkurat på do og fikk rosa utflod på papiret. Det må jo være et godt tegn? Siden jeg er 6 dager unna ikm :woot:

Blir spennende med test i morgen!
 
Den var negativ vettu :arghh: Men har skjønt det at one step ikke er så sensitiv? Den bruker jeg nemlig.. Veldig fornøyd med eggløsningstesten derfra. Får ta en tur på apotek1 i dag etter kiropraktor time.

Hvilken tidlig tester anbefaler dere som man får kjøpt der? :happy:
 

Vedlegg

  • IMG_20200513_073635.jpg
    IMG_20200513_073635.jpg
    24,3 KB · Visninger: 51
Endte opp med rfsu tidlig test, var det eneste de hadde utenom clearblue :wtf: Krysser fingra for at det var litt tidlig å teste. :oops:
 
Tok en negativ test i dag, 9dpo. Men har begynt å tenke på at sist gang så merka jeg det ikke før 16 dpo. Kanskje egget fester seg sent?

Har hvertfall bestemt meg for å vente til ikm med å teste. Blir så dårlig humør av å starte hver dag med negativ test. :(
 
Tok en negativ test i dag, 9dpo. Men har begynt å tenke på at sist gang så merka jeg det ikke før 16 dpo. Kanskje egget fester seg sent?

Har hvertfall bestemt meg for å vente til ikm med å teste. Blir så dårlig humør av å starte hver dag med negativ test. :(

Okei, men det er jo fortsatt tidlig :Heartred Ja jeg kjenner meg igjen, man blir så skuffet når den er negativ selv om man innerst inne vet at den kommer til å være det :(
 
Back
Topp