"Må" man ha vognpose?

Anemonen

Forelsket i forumet
Januarhula 2014
Sitter og skriver utstyrsliste, og tenker litt på vognpose/voksipose, synes dette fort kan bli litt klumpete oppi bagvogna. "Holder" det med ei dyne og et godt teppe oppå? Eventuelt et ullteppe rett oppå babyen, og så ei dyne? Er det skikkelig kaldt ute, så er det gjerne masse is og glatt i tillegg, og da er det neppe mye jeg beveger meg ut på trilletur i starten (annet enn nødvendige turer som helsestasjon og slikt).

Kanskje noen av dere som har hatt vinterbabyer før har noen innspill? :)
 
Er ikke helt sikker jeg men tror ikke det er et "must". Som du sier hvis man har noe godt ullteppe oppi vogna, over og under så har man jo gjort mye. Så finnes det så mye fint ull/dresser man kan ha på babyen. Kan jo ikke ha masse av det oppi posen. Jeg har en tykk pose til den store vogna. Men til vogna jeg skal bruke mest har jeg en tynn pose som er fra jeg var liten. Kriteriene var nok litt anderledes da. Tenker da å ha tykt med tøy i den eller ull rundt den.
 
Man må ingenting :) Men jeg syntes den posen var ekstremt god i vogna. Dem liker gjerne at det er litt trangt. Så selv om dem ligger på skinn isolerer posen ekstra underfra. Minien her er født 1.februar. Å det var iskaldt hele feb. da. Så har starta vi å være ute å gå tidlig. Å da var det godt med posen som pakka han ekstra godt inn :)
 
For meg er pose et must.. Da vet jeg at babyen er varm nok, også trenger jeg ikke kle på baby masse masse tøy..
Tenker jeg også, så kjekt å bare legge babyen rett nedi, da er sjansen mindre for at ting køller seg og sklir ut hit og dit også :)
 
Pose er veldig kjekt og brukes frem til barnet er 2-3 år til å sove i barnehagen feks.
 
Som andre sir man må ingenting, mn æ trur fort d kan bli trekkfullt på vintern uten pose.


<3 Gutt født okt.2012, ny baby på vei m termin 20.mars! <3
 
For meg er pose et must.. Da vet jeg at babyen er varm nok, også trenger jeg ikke kle på baby masse masse tøy..

Signerer denne! Vi får jo januarbabyer, og da er det 4 mnd med kaldt vær! I allefall her i Trondheim! Jeg skal ha voksipose!! Og så har jeg en mindre thermopose til å ha i bilstolen. Jeg skal ut å trille så mye som mulig...når det ikke er snøstorm!!
 
Signerer denne! Vi får jo januarbabyer, og da er det 4 mnd med kaldt vær! I allefall her i Trondheim! Jeg skal ha voksipose!! Og så har jeg en mindre thermopose til å ha i bilstolen. Jeg skal ut å trille så mye som mulig...når det ikke er snøstorm!!
Slik blir det her også.. Voksipose i vogna og voksipose i bilstolen :)
 
Nødvendig eller ikke, blir en vurderingssak for hver enkelt. For meg er vognpose en nødvendighet, særlig på vinteren. Eldstemann var i tillegg en utesover, nektet å sove inne på dagtid. Da var det godt å ha en god varm pose å putte han i. Nå vet jeg ikke hvor du bor da. Men her i Bodø er det iskaldt på vinteren med mye vind. Vognposen ble brukt i bhagen også etterhvert, hele året.
 
Jeg bor i Oslo, så det er kaldt og surt her også. I vinter var jeg nesten ikke ute pga glatta, er så innmari redd for å falle.
Får tenke litt videre på vognposen, prøver å ikke ta alle utgiftene på en gang, så tenkte at hvis det er like greit med pledd og dyne, og trekk over igjen, så ville jeg spare vognposeutgiften til neste høst.
Fint å høre andres meninger, er ikke så lett alltid, når det er så mange muligheter, og man er førstegangs!
 
vi har kjøpt easygrow pose holder fra nyfødt til ca 4 år spørs hvor lange dem blir fulgte med forlenger del på den. den har å åpninger til 5 pungts belte så passer samtidig i bilsete og pulk og lign. ^^
 
Pose er et must hvis man skal utafor døra på vinteren, dyne og teppe har lett for å slippe inn kulde syns jeg, og i tillegg må jo babyen ha på seg masse klær. Vi har kjøpt en ny til babyen, selv om storebror sikkert ikke bruker sin mer enn et halvt år til etter at baby er født..

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Hva med dunpose til bilstolen? Er dette noe dere som har hatt vinterbaby tidligere anbefaler? :)
 
Har en plan om å sy selv, så ser vi hvordan det går.... men da kan jeg jo tilpasse den som jeg vil til vogna :)
Men jeg og tenker at pose må vi ha. Enklere å regulere varme, inn og ut av biler og hus ++
 
For meg personlig er en voksipose et must ;) Vår eldste er en oktober-gutt, og vinteren han ble født var skikkelig kald med masse snø. Var betryggende å vite at han alltid lå godt innpakket uten åpne "glipper", lunt og varmt :) I tillegg slapp jeg da å pakke han så utrolig inn i klær, når jeg visste hvor varm posen var :)

Dunpose til bilstolen har jeg aldri hatt...



- Flittig bruker av app'en ;)
 
Pose er must
 
Back
Topp