Må man ha brystpumpe før fødselen?

Jeg kjøpte ikke pumpe før fødsel, jeg var lenge i tvil om jeg skulle kjøpe eller ikke før nedkomst. Rådene jeg fikk var man vet aldri hvordan ammingen blir og apotekene er åpne i hvertfall 6 dager i uken. Håndmelke går også bra et døgn eller tre :)

Jeg kjøpte min elektriske pumpe da lillegutt var 4 uker, vårt lokale apotek hadde 30% avslag på alle varer. Har brukt den 2 ganger hittil, så for oss har det ikke vært fryktelig nødvendig.

Men kommer du over et salg eller et knalltilbud på en pent brukt så skader det ikke :)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Erfaringen min tilsier at du må ikke ha det før baby kommer, men at det er kjekt å ha om du skulle ha behov for det. Kjøp heller etter fødsel, evt om du kommer over et godt tilbud, som Frk. Spent skriver =)
 
det trenger du absolutt ikke, vent heller å se om du trenger den er mitt råd.

Jeg kjøpte før hun ble født kun for at den var på salg, og brukte den 2 ganger, så den kunne jeg fint ha klart meg uten
 
Jeg kjøpte ikke siden det er bortkastede penger om man ikke trenger det. Det går jo an å gå på butikken etter fødsel også. ;)


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg trengte pumpe fra dag 1, da mini fikk gulsot og dermed ikke orket å suge selv. Men er apotek på sykehuset:)


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg ventet og endte opp med å måtte kjøpe på sykehusapoteket da jeg så at behovet var der for å få opp produksjonen. Jeg har medela sin elektriske og har vært veldig fornøyd med den :)


Februar-14 mamma <3
 
Vi kjøpte ikke før fødsel.
Men ganske rett etter fødsel fordi jeg fikk så mye melk at jeg måtte pumpe ut ekstra.
Og så ble den brukt til å få ut innovevendte brystvorter.

Jeg har brukt min ganske mye til to barn.

Men går fint an å kjøpe brukt :)

Storebror april 09 <3
Lillesøster juni 12 <3
 
Nei, det ville jeg venta med å kjøpe. Er ikke sikkert du trenger, og er ikke sikkert du får til å pumpe heller.
Jeg fikk låne pumpe av venninnena mi, men fikk mer ut ved å håndmelke.
Til slutt la jeg hele prosjekt pumping på hylla, glad jeg ikke kasta bort penger på pumpe.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Vent og se om du trenger den, dumt å kaste bort penger på noe som ikke vil bli brukt!
 
Du trenger ikke pumpe før fødslen, er ikke alle som trenger det. Jeg har testet både avent sin elektriske og medela sin eletriskepumpe.Min erfaring sier, STYR UNNA avent! :)
Medela er litt dyrer, men er mye bedre..
 
Jeg hadde hatt behov for pumpa mi fra jeg kom hjem fra sylehuset. Pumper enda daglig. Vesla er snart 5mnd.
 
Jeg brukte pumpa mye, særlig i begynnelsen for å få i gang melkeproduksjonen. Deretter brukte jeg når gutten ville ikke spise mye, eller de dagene jeg skulle bort :) Hadde elektrisk Medela, var veldig fornøyd. Skal skaffe meg igjen før fødsel elektrisk,. Er noen som har erfaring med Avent? :)
 
Ikke kjøp før :) er noen helsestasjoner som har til utlån, så ville hørt der først for og se om pumping fungerer for deg før du bruker penger på det :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Se det ann før du kjøper :)

Hadde en manuell fra avent og den var ikke noe serlig.
Men fikk prøve medela sin elektriske på sykehuset og den var bra ;)

sendt fra Note 3 - sengekos
 
Vent å se om du trenger. Jeg kjøpte noen dager etter fødsel fordi jeg virkelig trengte, men angrer på at jeg kjøpte når jeg kunne lånt av ei venninne. For den ble i grunnen lite brukt :p

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app
 
Jeg kjøpte elektrisk avent på kjempe tilbud før baby kom. Veldig glad for det, både fordi jeg sparte masse ved å kjøpe den da (hadde sannsynligvis kun fått like god pris ved å kjøpe brukt) og fordi jeg hadde bruk for den dag 4. Hadde kommet hjem fra sykehuset da, men ikke rukket å dra på handletur!
 
Jeg hadde ikke tenkt til å kjøpte det, men så kom jeg over Medela swing til 50 % like før fødsel. Tenkte jeg bare fikk selge den igjen om jeg ikke fikk bruk for den.

Dag 3 fikk jeg bruk for den, og var det jeg fikk bruk for aller aller mest (jeg hadde lite melk og slet med produksjonen). Jeg var kjempe glad for at jeg hadde den i hus!

Like glad var jeg for å ha flasker og morsmelkerstatning.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Jeg har kjøpt en elektrisk en på salg nå. Det er for av erfaring så syntes jeg det var slitsomt å skulle handmelke på førstemannen, og nå er jeg ikke alenemamma heller, så tenker det kan være kjekt at også pappaen kan få mate :)
 
Back
Topp