Må man ha brystpumpe før fødselen?

Vi kjøpte, men brukte det cirka 3 ganger per barn. Kunne sikkert håndmelket, men var litt mer praktisk å bare skru på pumpa :)
 
Vurderer å kjøpe nå som den er på salg..

Men kjedelig om man ikke får brukt den da


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Kommer til å kjøpe elektrisk til nestemann.. Har avent manuell nå, den er skikkelig dårlig. Pumpa ut ca 60 ml, håndmelket 2-3 dl.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Er ikke sikkert du trenger så ville avventet til etter fødselen :)
 
Vurderer å kjøpe nå som den er på salg..

Men kjedelig om man ikke får brukt den da


Sent from my iPhone using BV Forum

Om du kjøper den på salg og ikke bruker den så er det jo bare mindre bortkastede penger, er bedre å avvente :)
 
Jeg venter med å kjøpe brystpumpe til jeg vet om behovet er der. Håper jo at det ikke blir nødvendig, vi får se.

22.02.2015 ♡
 
Jeg lurer litt på om jeg skulle ha kjøpt det, og hvis jeg gjør det så kjøper jeg brukt på finn :) Vet at disse pumpene ofte blir brukt lite, så like greit å kjøpe brukt :)
 
Nei det trenger du ikke! Du kan få låne pumpe hvis det skulle være nødvendig bare for en liten stund. Man vet ikke om man får bruk for det og da kan du spare 1500kr på å ikke kjøpe før etterpå hvis du skulle finne ut at du er avhengig av pumpe:)

Jeg gjorde ikke det før fødselen. Kjøpte etter dag 3 etter fødsel, og angrer litt nå fordi nå klarer jeg å fullamme med brystskjold. Kunne bare ha lånt mens jeg var usikker, og heller kjøpt hvis jeg ikke fikk nok melk med skjold når det har gått en stund eller når jeg ikke vil fullamme lenger men fortsatt la babyen få litt morsmelk uten at han sutter på brystet:)
 
Jeg ville ventet å sett om man faktisk trenger:)
Her ble det kjøpt etter fødsel.
 
Ville også ventet og sett. Brukte avent sin manuelle for mange år siden. Svært fornøyd, og brukte den mye når jenta ble litt større.
 
Back
Topp