Må ha må ha!

Salami!! :) og en god italiensk vin ønsker jeg meg ;) men det blir vel vin om et års tid kanskje, om babyen sover hele natta og jeg ikke trenger å nattamme ;p

Salami fra Gilde kan man spise fram til dag fem etter åpning av pakken, har jeg fått høre :)

Seriøst????? Kan jeg få tilfredsstilt mine lyster??
Herregud, du har ikke tilfeldigvis en link? Tror jeg må handle på veien hjem..

Seriøst????? Kan jeg få tilfredsstilt mine lyster??
Herregud, du har ikke tilfeldigvis en link? Tror jeg må handle på veien hjem..
Noen sier ja og noen sier nei. Matportalen sier nei. Derfor velger hvertfall jeg å holde meg borte :)

Myke oster og muggost
Det har imidlertid blitt påvist listeria i myke og halvmyke oster - som for eksempel Brie og Camembert - og i muggoster som Gorgonzola, selv om disse er laget av pasteurisert melk. Listeria forekommer svært sjelden i disse ostene, men vil du være helt trygg, så unngå dem under svangerskapet. Hvis du likevel ønsker å spise myke muggoster, bør de være ferskest mulig. Antallet listeriabakterier øker over tid og kan være høy ved slutten av datostempelet.

Fra tine.no :)

Kan jeg ikke spise roastbeef?!
Det ser dere! Jeg har ikke hatt lyst på roastbeef en eneste gang så langt før akkurat nå. Nå fikk jeg kjempelyst på det!
Akkurat slik jeg er :p har ikke spist det på lenge.. Men nå tenker jeg på det hver dag :p

Kan da spise røkt laks, så lenge den er FERSK :) Samme med sushi (minus tunfisk)

Hæ? Er d sant, leste at jeg ikke kunne spise d jeg Nå blir jeg forvirra igjen... he he ☺ noen som har tips til gode pålitelige kilder jeg kan se på i forhold til hva jeg kan spise og ikke kan spise? ikke lett å Være forvirret førstegangsgravid...

Hæ? Er d sant, leste at jeg ikke kunne spise d jeg Nå blir jeg forvirra igjen... he he ☺ noen som har tips til gode pålitelige kilder jeg kan se på i forhold til hva jeg kan spise og ikke kan spise? ikke lett å Være forvirret førstegangsgravid...
Matportalen er vell det tryggeste å forholde seg til :)

savner tunfisk sushi!! men kan heldigvis spise andre typer da. kokte reker osv. siden jeg hverken spiser ost, drikker alkohol, kaffe, røyker, liker spekemat eller snuser, må det ellers være cola! har hørt det er fyfy så har bytta til fanta eller villa brus.

Back
Topp