Må fortelle på jobb

Safir91

Flørter med forumet
Jeg er nødt å fortelle på jobben at jeg er gravid. Jeg jobber med utagerende pasienter og er nødt å få tilrettelagt da jeg jobber alene med de som nattevakt. Gruer meg veldig, da alle kommer til å skjønne tegninga.. nytter ikke å bare si det til sjefen hehe. Så må jeg sikkert fortelle hele familien det da det blir dumt at alle på jobb vet og ikke de :oops: Er kun 6+4. Hva hadde dere gjort?
 
Jeg har allerede fortalt det på jobb(jeg er 7+2). Vi er en liten gjeng her, og når jeg har vært litt borte pga legetimer++ så er det like greit har jeg tenkt. Og så tenker jeg hvis det ikke går veien, så får de det nok med seg det på et eller annet vis. Jeg tenker at det viktigste er din sikkerhet, og da er det lettere for deg å få tilrettelegging hvis du sier noe :) Håper det ordner seg:Heartred
 
Jeg er nødt å fortelle på jobben at jeg er gravid. Jeg jobber med utagerende pasienter og er nødt å få tilrettelagt da jeg jobber alene med de som nattevakt. Gruer meg veldig, da alle kommer til å skjønne tegninga.. nytter ikke å bare si det til sjefen hehe. Så må jeg sikkert fortelle hele familien det da det blir dumt at alle på jobb vet og ikke de :oops: Er kun 6+4. Hva hadde dere gjort?
Jeg hadde sagt det til sjefen som har taushetsplikt. Om de andre skjønner tegningen så hadde jeg bare sagt ja det er jeg også gått videre med dagen. Folk blir ofte satt ut av direkte svar og jeg synes det er gøy å sette folk litt ut med å gi dem svar de ikke forventer :wtf:
 
Takk for svar, vet ikke hvorfor jeg gruer meg så inderlig denne gangen :( må vel kanskje bare bite i det. Har en time til ultralyd i morgen, men vet ikke om jeg kommer meg på timen da vi mangler barnevakt. Hadde føltes litt bedre om jeg hadde sett hjertet slå
 
Jeg hadde sagt det til sjefen som har taushetsplikt. Om de andre skjønner tegningen så hadde jeg bare sagt ja det er jeg også gått videre med dagen. Folk blir ofte satt ut av direkte svar og jeg synes det er gøy å sette folk litt ut med å gi dem svar de ikke forventer :wtf:
Hehe, ja jeg ser den! Her blir det nok mere spørsmål om hva i all verden jeg gjør på den andre avdelingen:hilarious: blir mest sannsynlig bare flyttet til en annen avdeling
 
Hehe, ja jeg ser den! Her blir det nok mere spørsmål om hva i all verden jeg gjør på den andre avdelingen:hilarious: blir mest sannsynlig bare flyttet til en annen avdeling
Tester ut stemningen på andre siden, liker nye utfordringer elns. Det ordner seg nok uansett :wacky:
 
Jeg har fortalt det til sjefen siden jeg blir så dårlig, og er nå 80% sykmeldt. Sjefen har heldigvis god forståelse, og har tilrettelagt det fremover mye bedre enn hun gjorde tidligere.
 
Planen min var å fortelle det til nærmeste leder veldig fort, i tilfelle jeg spontanaborterer eller blir dårlig, men jeg klarer ikke å si ordene :hilarious: tror det er fordi ordene "jeg er gravid" blir som å si "jeg skal få ett til barn snart", men det stemmer jo ikke nødvendigvis. Så jeg føler liksom jeg lyver hvis det gir mening. Ordene sitter skikkelig fast.
 
Har sagt det til de jeg jobber tett med på jobben og sjefene :happy: Mest for å skåne meg selv og ikke de, for jeg var så sinnsykt dårlig, kan bli det nå også og da er det enklere for de å forstå hvorfor, enn at jeg bare må hjem fordi jeg er dårlig:happy:
 
Jeg ble 100 % sykmeldt nå i to uker og valgte å fortelle nærmeste leder hvorfor. Hadde ikke planlagt det, men jeg orket ikke komme på andre forklaringer. Han tok det veldig bra og var støttende til at jeg skulle ta det med ro en stund :)
 
Jeg er nødt å fortelle på jobben at jeg er gravid. Jeg jobber med utagerende pasienter og er nødt å få tilrettelagt da jeg jobber alene med de som nattevakt. Gruer meg veldig, da alle kommer til å skjønne tegninga.. nytter ikke å bare si det til sjefen hehe. Så må jeg sikkert fortelle hele familien det da det blir dumt at alle på jobb vet og ikke de :oops: Er kun 6+4. Hva hadde dere gjort?
Jeg har samme problemet! Jobber med utagering og er 6+0. Fastlegen sa jeg kunne jobbe her frem til uke 12. Men det er jo bare 6 uker til. Så føler seg må si det til sjefen veldig snart slik hun får organisert vikar og videre sommerturnus. Men så er jo faren for SA, så hvor mye kan hun starte med å organisere nå igrunn. Gruet meg veldig og har utsatt det en stund nå.
 
Jeg er 5+5, og har gruet meg til å fortelle arbeidsgiver om det da jeg startet i ny jobb 20. mars i år. Avsnittslederen min flyttet over til en annen avdeling i en annen kommune i dag, så jeg fortalte det idag til hun som nå er hans stedfortreder frem til ny leder er på plass i oktober/november pga. mye kvalme osv. Hun ble bare kjempeglad, sa hun skulle hjelpe meg mest mulig fremover, og at jeg kunne styre hjemmekontor som jeg ville. Jeg er veldig heldig som har en relativt selvstendig rådgiver jobb der jeg kan velge hjemmekontor selv:happy:
 
Jeg har samme problemet! Jobber med utagering og er 6+0. Fastlegen sa jeg kunne jobbe her frem til uke 12. Men det er jo bare 6 uker til. Så føler seg må si det til sjefen veldig snart slik hun får organisert vikar og videre sommerturnus. Men så er jo faren for SA, så hvor mye kan hun starte med å organisere nå igrunn. Gruet meg veldig og har utsatt det en stund nå.
Utsetter og utsetter jeg også, har fått legeerklæring, må vel snakke med de i dag :confused: typisk midt på sommeren, var samme sist jeg var gravid
 
Planen min var å fortelle det til nærmeste leder veldig fort, i tilfelle jeg spontanaborterer eller blir dårlig, men jeg klarer ikke å si ordene :hilarious: tror det er fordi ordene "jeg er gravid" blir som å si "jeg skal få ett til barn snart", men det stemmer jo ikke nødvendigvis. Så jeg føler liksom jeg lyver hvis det gir mening. Ordene sitter skikkelig fast.
Jaa samme her. De ordene sitter liksom fast i munnen på meg haha :hilarious:
 
Planen min var å fortelle det til nærmeste leder veldig fort, i tilfelle jeg spontanaborterer eller blir dårlig, men jeg klarer ikke å si ordene :hilarious: tror det er fordi ordene "jeg er gravid" blir som å si "jeg skal få ett til barn snart", men det stemmer jo ikke nødvendigvis. Så jeg føler liksom jeg lyver hvis det gir mening. Ordene sitter skikkelig fast.
Samme her, men så vanskelig. Kom så langt sist at vi hadde jo satt i gang masse for å passe på når jeg forsvant(er leder) så må nok bare bite tennene sammen å få det gjort snart så dem er obs på det enten eller.. :)
 
Jeg er nødt å fortelle på jobben at jeg er gravid. Jeg jobber med utagerende pasienter og er nødt å få tilrettelagt da jeg jobber alene med de som nattevakt. Gruer meg veldig, da alle kommer til å skjønne tegninga.. nytter ikke å bare si det til sjefen hehe. Så må jeg sikkert fortelle hele familien det da det blir dumt at alle på jobb vet og ikke de :oops: Er kun 6+4. Hva hadde dere gjort?
Jeg snakka med sjefen i dag. Men det er ikke aktuelt med omplassering før i uke 12. Hvordan var det sist for deg?

Jeg må også gå over til 5 dagvakter i uken istedenfor medleverturnus. Nå jobber jeg to døgn og har fri i 7. Så denne endringen ser jeg veldig mørkt på. Jeg har lang reisevei, 1,5 time en vei også så det blir stress.
 
Sjefen min tok det sååå fint! H*n var glad for at jeg fortalte det tidlig og gratulerte :love017
 
Fortalte på ene jobben idag, må jo ut i perm snart men drøyer det til tul tror jeg. Skal til lege på fredag så får høre hva han mener mtp risiko, tunge løft og til tider utaggerende pasienter.
Men ass.stasjonsleder ble kjempe glad på våre vegne han skulle ta det vidre med the boss for det gruer jeg meg litt til selv
 
Back
Topp