Må få ut frustrasjonen!

Kjenner meg veldig igjen her på førstemann merker jeg. Han var veldig usikker på andre mennesker helt fra fødselen og spise masse, ofte. Folk ville holde han og de var virkelig sta og skulle vise at de kunne håndtere babyer, de har jo hatt tre selv - og blablabla. Men saken var den at vår baby likte kun å bli holdt av mammaen og pappaen sin og han ville heller ikke ligge alene. Jeg fikk høre at han ble bortskjemt (!) av at jeg holdt han så mye. Jeg kan ikke tenke meg noe mer tullete enn det. Skal en liten nyfødt baby som ikke har språk bli BORTSKJEMT fordi jeg viser kjærlighet? Nei ærlig talt. Fikk også beskjed om at han var som han var fordi vi ga han så mye oppmerksomhet og ikke lot han ligge og skrike litt alene for å bli vant til å ligge for seg selv. Men tingen var at han var slik fra første øyeblikk på sykehuset. Han gråt masse helt fra begynnelsen og det var ikke bare surving, det var hyling. Hyling gikk fort over til panikk.

Han vi har nå ligger mye alene og gråter ikke på samme måte som storebroren sin. Storebroren gråt med panikk hvis noen andre holdt i han eller han ble sendt rundt bordet. Han her er helt annerledes. Og det har han vært siden sykehuset når han ikke visste om han var nr 1 eller nr 2. Folk mener nemlig også at han her er "lettere" fordi han er nr 2 og ikke har noen annet valg. Der også er jeg helt uenig siden vi merket at han var helt annerledes så fort han var ute.

Ikke hør så mye på det folk sier. De vil alltid komme med sine meninger uansett hva det gjelder. Og de vet selvfølgelig mye bedre enn deg, som faktisk bor med babyen og kjenner babyen best. Fortsett som du gjør, du er mammaen og det er du som vet hva barnet trenger!

Tror mange glemmer at det er forskjell på en så liten baby og en som er 2-3 mnd gammel! De mener vel at du bare skal la han ligge og grine og da?

De første ukene sitter man gjerne med babyen til brystet hele tiden, da er det ikke hver 3 time som gjelder.. gjør det du føler er rett, så vil nok babyen endre mønster når den er noen uker eldre:)

Tror mange glemmer at det er forskjell på en så liten baby og en som er 2-3 mnd gammel! De mener vel at du bare skal la han ligge og grine og da?

De første ukene sitter man gjerne med babyen til brystet hele tiden, da er det ikke hver 3 time som gjelder.. gjør det du føler er rett, så vil nok babyen endre mønster når den er noen uker eldre:)

Ja deg tror jeg også... At folk rett og slett har glemt de første ukene med nyfødt når de kommer med disse tipsene.

Babyen din er tross alt vant til å være fysisk nær deg 24 timer I døgnet med perfekt tilgang på mat når tid som helst helt uanstrengt. Klart det for mange babyer da blir en for brå overgang. Tror ikke man skal være redd for å kreve mer forståelse og tålmodighet av dem rundt seg, er vel ingen mennesker som er like. Be dem ta seg ei bolle! ;)

Jeg fikk sjøl mld av søstra til barne far, hvor hun tok for gitt at når hun kom innom sykehuset den ettermiddagen skulle hun få se snuppelura, men at hun selvsagt hadde forståelse for om ikke jeg orket. Da gav jeg klar beskjed om at vi (altså bade snuppa mi og meg) ikke orket og at hun heller fikk hilse på ved en senere anledning.

Som kona til storebroren min forteller meg hele tia: er det en tid du har full rett til å være egoistisk så er det nå. Du er tross alt det viktigste for babyen din :)

Jeg håper at du tørr å si klart ifra til alle de rundt deg slik at du kan senke skuldrene dine og heller nyte denne nærhetstiden! :)

Masse lykke til ♡

Håper jeg slipper at alle skal ha noe å si når mini kommer. Men har da allerede fått oppleve at de fleste ønsker å bestemme over fødselen min. "Du trenger ikke epidural". Og flere har allerede invitert seg selv til sykehuset. Om ikke fødselsangsten min er ille nok så gruer jeg meg til barseltiden i tillegg....

Håper jeg kan sette foten ned å bare si nei. Og takk for tipset, jeg gjør det jeg ønsker :)

Skal bli en mamma jeg også, og finne utav hva som fungerer for meg. Syntes ikke du er hysterisk på noen måte!!

Det er din baby, du bestemmer å styrer som du vil. Ingen som skal blande seg i det.
Kjenner å en del frustrasjon med lignende ting, verste er all maset på å låne min lille. Han er 19 dager gammel å jeg er IKKE klar for å "låne" han bort. Han er min og det er hos meg han skal være ;-)

Back
Topp